Momenteel hebben we een i-talk abonnement (2.5€/nr) als optie bij mijn i-office optie van het internet waar ik ZEER tevreden over ben. Hiermee bellen we via de BBOX2 via analoge toestellen EN via 2 voip toestellen.
We bellen voor 2.5€ naar alle vaste nr's en heb hiervoor ook een DID nr.
In het nieuwe kantoor zal ik echter geen belgacom nemen gezien we te ver van de centrale zitten om een degelijke snelheid te kunnen halen.
Ondertussen heb ik enkele maanden geleden ook asterisk leren kennen en zou dit alles graag willen implementeren.
Na onderandere op dit forum veel gelezen te hebben denk ik het volgende te doen:
1 of 2 inkomende (geografische) telefoonnummers bij ofwel weepee ofwel 3stars (weepee heeft voorkeur ivm prijs tov 3stars)
Uitbellen met een betamax kloon.
Geen BGC/telenet als backup.
Situatie: We zijn met 2 personen, 1 persoon 50% op de baan, 1 op het bureau. Ik denk om een SIP client op de iphone te nemen zodat er intern kan gebeld/doorgeschakeld kan worden (test gedaan met skype via 3G op mobistar netwerk en werkt steeds goed).
Meestal zal vanuit het kantoor naar nationale vaste nummers gebeld worden, mocht later blijken dat er veel naar GSM gebeld wordt kan er steeds een SIMBOX aan asterisk gekoppeld worden.
Mijn vragen zijn:
Kan ik bij alle betamax klonen een belgisch telefoonnummer meegeven zodat dit op het scherm komt bij mijn correspondent (caller ID) ?
indien ja, kan ik dan in principe ieder telefoonnummer (BVB mijn GSM nummer) meegeven ?
Welke betamax kloon nemen we het best gezien onze situatie ? liefst gratis nationaal bellen ZONDER connectiekost.
Voor weepee is mijn plan niet interessant gezien ik met een andere (goedkopere) provider zal uitbellen, zal dit blijven duren zodat ik na BVB 6 maanden mijn nummers niet om de 1 of andere reden kwijt ben. ( even risico genomen wetende dat weepee dit meeleest

Gezien dit voor professioneel gebruik is vertrouw ik er sowieso op dat dit steeds werkt (hangt uiteraard af van internetverbinding) ik neem bewust GEEN BGC of telenet omdat ik dan sowieso terug aan een maandelijks abonnement vasthang.
Velen die dit lezen zullen misschien denken waarom we alles zo goedkoop mogelijk willen, en dit voor professioneel gebruik. De reden hiervoor is simpel. Maandelijkse kosten zijn voor iedere onderneming een (zware) last, als je alle telecomkosten (internet, gsm, vaste telefonie, ...) samentelt kom je aan een heus bedrag uit bij de meeste ondernemingen. Ik wil in deze tijden graag aantonen (later misschien ook gaan verdelen) dat dit ook anders kan zonder in te boeten aan kwaliteit (moet er enkel voor zorgen dat er genoeg krediet op mijn betamax account staat

graag jullie feedback