UTP plugjes kopen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Allemaal
net verhuisd en de electricien heeft wel mooi alle contactdozen voor netwerkkabels voorzien, maar heeft die dingen niet afgewerkt.
Concreet wil ik morgen de uiteinden (die in de switch gaan) van een UTP plugske voorzien. Een UTP-tang heb ik al, maar geen "plugs" (die plastieken hulzen). Iemand een idee waar ik ze vind? Vind je dat bv in Gamma of Brico of mag ik daarvoor nog een toertje gaan doen?
Merci voor de hulp.
net verhuisd en de electricien heeft wel mooi alle contactdozen voor netwerkkabels voorzien, maar heeft die dingen niet afgewerkt.
Concreet wil ik morgen de uiteinden (die in de switch gaan) van een UTP plugske voorzien. Een UTP-tang heb ik al, maar geen "plugs" (die plastieken hulzen). Iemand een idee waar ik ze vind? Vind je dat bv in Gamma of Brico of mag ik daarvoor nog een toertje gaan doen?
Merci voor de hulp.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
De computerwinkel om de hoek heeft deze connectoren vast liggen...
Maar ik zou toch eerder opteren voor een patchpanel. 't Is geen grote kost en ik vind dit véél handiger en properder werken!
Maar ik zou toch eerder opteren voor een patchpanel. 't Is geen grote kost en ik vind dit véél handiger en properder werken!
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Geen idee wat je van de kwaliteit van die van een doe het zelf zaak mag verwachten.
Ik denk dat dat eigenlijk maar plugjes zijn voor ISDN.
Ook opletten dat dit niet het soort plugjes is voor op een kabel met vaste kern te krimpen
Ik denk dat dat eigenlijk maar plugjes zijn voor ISDN.
Ook opletten dat dit niet het soort plugjes is voor op een kabel met vaste kern te krimpen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Denk zelfs niet dat ze die voor vaste kern hebben bij de doorsnee doe het zelf zaak.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Moderator
Dat is inderdaad niet zo eenvoudig te vinden, dan zou ik eerder op zoek gaan in een webshop 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
TS kan zien he : zitten er meerdere koperdraadjes per draad kan hij gerust die uit de doe hetzelver gebruiken.
- honda4life
- Moderator
Je hebt soepele netwerkkabel, waar de geleiders uit meerdere geleidertjes zijn samengesteld.
Of je hebt vaste kern waarbij een geleider ook uit 1 geleider bestaat.
Je hebt 8 draadjes in een netwerkkabel, hiermee bedoel ik in deze contect niet "meerdere geleidertjes"
Of je hebt vaste kern waarbij een geleider ook uit 1 geleider bestaat.
Je hebt 8 draadjes in een netwerkkabel, hiermee bedoel ik in deze contect niet "meerdere geleidertjes"
- Heronic
- Elite Poster

Als ze al in uw muur zitten zullen het wel vaste zijn (andere zijn alleen voor patchkabels)
Pluggen steken op kabels zie uit de muur komen zou ik niet doen. Ten eerste oogt dat heel slordig, ten tweede patchpanel aan de router/modem en ingewerkte contactpunten overal in huis is install & forget. (kan niet zoveel kwaad dat kinderen of andere huisdieren eens een kabeltje naar de kl*ten helpen)
-
- Plus Member
Allemaal
even follow-up. Uiteindelijk niet in de Sarem gekocht (moet ik wel opschrijven dat dat in de buurt is), maar ..... schaam schaam..... in de Gamma. Ik moest er sowieso zijn en toch even rondgekeken. Denk dat het er 6 voor 2,1 euro waren. 'savonds alles geïnstalleerd en met vriend gedubbelcheckt. Blijken 3 van de 10 aansluitingen (waar je je laptop dus zou insteken) niet te werken.
Grommel Grommel...
even follow-up. Uiteindelijk niet in de Sarem gekocht (moet ik wel opschrijven dat dat in de buurt is), maar ..... schaam schaam..... in de Gamma. Ik moest er sowieso zijn en toch even rondgekeken. Denk dat het er 6 voor 2,1 euro waren. 'savonds alles geïnstalleerd en met vriend gedubbelcheckt. Blijken 3 van de 10 aansluitingen (waar je je laptop dus zou insteken) niet te werken.
Grommel Grommel...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Er zijn als ik het goed heb 2 soorten connectors, voor soepele (gewoven?) kabels en voor volkern kabels. Het verschil zit in de manier waarop de connector de draad raakt.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... pare_2.jpg
Mogelijk is dit je probleem...?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... pare_2.jpg
Mogelijk is dit je probleem...?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik betwijfel of dat het probleem is... misschien moet hij eens heel goed kijken of de draadjes wel goed op hun plaats zitten.
Om eerlijk te zijn heb ik voor thuisgebruik ook nog nooit wakker gelegen van het verschil in de connectors.
Hier zie je het verschil nog beter.
Om eerlijk te zijn heb ik voor thuisgebruik ook nog nooit wakker gelegen van het verschil in de connectors.
Links is voor vaste kern, rechts voor soepele kern.TomVH schreef:Welke van de 2 is voor soepele aders?
Hier zie je het verschil nog beter.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 252 keer
Zeg misschien ook eens hoe je getest hebt?
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
Eenmaal ze genepen zijn, en ze werken niet na nog eens samen te drukken,mag je ze weggooien.
De kleurvolgorde in belangrijk, maar je zal wel afgezien hebben van een bestaande patchkabel.
Kijk zeker ook eens je verdeelkastjes op de muur na. Je elektricien kan fout zitten. En let op de oranje en groene paardraden, dit verschilt soms waardoor het ook niet werkt.
De kleurvolgorde in belangrijk, maar je zal wel afgezien hebben van een bestaande patchkabel.
Kijk zeker ook eens je verdeelkastjes op de muur na. Je elektricien kan fout zitten. En let op de oranje en groene paardraden, dit verschilt soms waardoor het ook niet werkt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Op de stopcontacten zelf staat meestal een kleurcode voor protocol A en B.
Je dient het B protocol te volgen en daar is waar sommige installateurs wel eens (per ongeluk) de mist in gaan...
zie bv:
http://www.niko.eu/docs/manuals/PM162-096.pdf
Je dient het B protocol te volgen en daar is waar sommige installateurs wel eens (per ongeluk) de mist in gaan...
zie bv:
http://www.niko.eu/docs/manuals/PM162-096.pdf
-
- Deel van't meubilair
Niet echt... maar wel overal hetzelfde.axs schreef:Je dient het B protocol te volgen
-
- Plus Member
Allemaal
ik heb getest op de simpele manier: met laptop en kabel en kijken of er connectie is. Lan tester had ik niet.
Het gelijkmatig afknippen en vooraan de volgorde controleren en zien of ze allemaal die "koperen dingskes" raken: allemaal gedaan.
Nu, de electricien moest nog terugkomen voor hier en daar wat af te werken, dus, kan hij het in één keer testen. Reken erop dat hij zijn lantester meebrengt, weten we onmiddellijk of het zijn contactdozen of mijn kabelplugkes zijn.
ik heb getest op de simpele manier: met laptop en kabel en kijken of er connectie is. Lan tester had ik niet.
Het gelijkmatig afknippen en vooraan de volgorde controleren en zien of ze allemaal die "koperen dingskes" raken: allemaal gedaan.
Nu, de electricien moest nog terugkomen voor hier en daar wat af te werken, dus, kan hij het in één keer testen. Reken erop dat hij zijn lantester meebrengt, weten we onmiddellijk of het zijn contactdozen of mijn kabelplugkes zijn.
-
- Deel van't meubilair
Dat gaat die LAN tester ook niet vertellen hoor... dat kan je alléén zie als je effectief de wiring bekijkt aan beide kanten.NielsH schreef:Reken erop dat hij zijn lantester meebrengt, weten we onmiddellijk of het zijn contactdozen of mijn kabelplugkes zijn.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Da's natuurlijk slim gezien van de electricien, het zal altijd jouw plugje zijn 
Een patchpaneeltje had zoveel properder en gemakkelijker geweest.
Een RJ45 opknijpen is niet iedereen van de eerste keer gegeven.
J.

Een patchpaneeltje had zoveel properder en gemakkelijker geweest.
Een RJ45 opknijpen is niet iedereen van de eerste keer gegeven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 252 keer
Ben je gewoon met je laptop rondgegaan zonder te heropstarten? Is het mogelijk dat de 3 'foutieve' kabels toevallig crossover zijn en de autosensing LAN port op je laptop of router die overgang van straight naar crossover niet meteen kon maken?