Ik zoek een programma of een tip voor het bewerken van foto's in photoshop of Gimp.
Wat is mijn bedoeling, ik heb een tweehonderdtal tif bestanden waar automatisch de zwarte randen van zouden moeten afgesneden worden.
De bestanden zijn gescande dia's met nog een hoop zwarte randen aan, maar de dia's zijn zowel in portet als landscape ingescand en er zitten ook een paar vierkante tussen. Een vast bereik instellen kan dus niet.
Iemand ervaring met fotobewerking die me een tip kan geven?
Beeldbewerking
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Je kan in PS werken met batches. Echter hier geen ervaring mee...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 156 keer
Mischien met de crop and straighten optie in photoshop
[
Post made via mobile device ]
[

MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik heb een lange tijd phatch (op linux) gebruikt voor een hoop batch bewerkingen.
Ondertussen heb ik het programma niet meer, maar je kan eens kijken of je bewerkingen mee in het lijstje staan.
(Basic programma, maar werkt wel goed)
Maar als je al Photoshop hebt, dat moet dat volgens mij ook kunnen. Preview op Mac kan ook met eenvoudige batch-bewerkingen overweg, maar niet alle acties.
Ondertussen heb ik het programma niet meer, maar je kan eens kijken of je bewerkingen mee in het lijstje staan.
(Basic programma, maar werkt wel goed)
Maar als je al Photoshop hebt, dat moet dat volgens mij ook kunnen. Preview op Mac kan ook met eenvoudige batch-bewerkingen overweg, maar niet alle acties.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
- Bedankt: 252 keer
FastStone Image Viewer (freeware) heeft dat in z'n Tools menu. Bij de batch converter selecteer je Advanced Options en dan op de Advanced Options knop drukken om rotate/crop/... in te stellen.
CompuPic Pro (trial) kan dit ook maar werkt niet meer correct op mijn Windows 7 64bit.
CompuPic Pro (trial) kan dit ook maar werkt niet meer correct op mijn Windows 7 64bit.