overschakelen van oude shake naar nieuwe telenet shakes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Dettie
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Beste vrienden,

Graag had ik wat info gehad omtrent volgende situatie.
Momenteel heb ik nog een smartshake ( tel + i-net ) met een docsis 2.0 modem .

Nu er nieuwe promoties zijn en ik nog geen Dig tv heb zou ik graag overschakelen,

nu had ik graag geweten welke de laatste MODEM docsis 3.0 ONLY router is,
wat moet je doen om deze zeker vast te krijgen?
Ook zou ik gaan voor het doe het zelf pakketje,
aansluiten is gemakkelijk maar mijn vrees is
kan je die nieuwe router + tel + dig tv makkelijk zelf activeren ?
Zoja hoe doe je dit precies ?

mvg Dettie
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

De originele SmartShake is nog steeds een zeer goed aanbod als je geen probleem hebt met de datalimiet.

Als je de klachten over de stabiliteit van de nieuwe EuroDOCSIS 3.0-verbindingen leest, zou ikzelf toch niet meteen overschakelen. Liever een stabiele verbinding dan internet als een knipperlicht.

De telefonie+internet modem-only die momenteel gebruikt wordt, is de CBN CV6181E

Als je 100% zeker een modem-only wil, zal je in het Telenet Center eerst zelf het type van de modem moeten checken voor je de winkel buitenwandelt. Ik dacht zelfs dat DIY-installaties niet mogelijk zijn met modem-only.
Bij een 75-euro installatie met installateur zal je ook zelf het type van de modem moeten checken vooraleer de installateur een vijs in de muur draait. Aanwezigheid tijdens de installatie en een paar goede argumenten om een modem-only te krijgen zijn dus een must.

En digitale televisie kan ook nog altijd met een aangekochte (tweedehands) digibox. Dan is het even duur als analoge televisie.
Dettie
Premium Member
Premium Member

met het downloadvolume kom ik nog net toe dus daar zit geen probleem,
hopelijk heb ik niet het knipperlicht effect met die nieuwe modem.

Weet je soms hoe de activatie werkt?
(surfen naar een adres of ip of via mijn telenet)
heeft de digicorder een coax in en uit ? zodanig de digcorder niet altijd op hoeft te staan om tv te kijken

morgen er maar achter rijden ;) voor 37€(basic fiber) ipv van 43€(smartshake) dig tv erbij ;) en na 1 jaar maar 2€ erbij( 46€ basic fiber)
we zullen later wel zien of we nog veranderen van internet product
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

De modem only is uitsluitend weg gelegd voor bussiness klanten, omdat deze in het algemeen professioneler met hun netwerk omgaan. De all-in one is de beste oplossing voor de all-round klant. Je kan een andere oplossing kiezen, maar dan hangt het ook af van de winkel, de installateur af of dit mogelijk gemaakt word.
Over het algemeen kan je een modem only aanvragen als je een alarmsysteem hebt die betrouwbaar moet zijn en je niet wenst af te hangen van de "mijn telenet kinderziektes.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Als je echt een modem-only wilt, krijg je een modem only. Niet alleen als businessklant, maar als "advanced" user, waarvoor de "all round" modem/router niet voldoet (vb VoIP). Gewoon vermelden (less: aandringen) bij de bestelling.
Let wel dat een modem-only gebruiker geen Homespot kan activeren, en dus ook geen gebruik kan maken van andere Homespots.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Dettie
Premium Member
Premium Member

dan zal ik aandringen, voip, netwerkschijf moet van buitenaf bereikbaar zijn,
verbinding met werk maken , als het niet lukt zal ik dan maar mijn router opofferen en in bridge zetten,

homespot is nog het minste ;)
mijn schoonouders hebben ook telenet dus kan ik hun login gebruiken,
das toch maar om te surfen, dus veel haal je dan ook niet af (2gig / maand limiet door telenet was het zeker)

bedankt voor de info allemaal, vanavond achter de Do It Yourself Box
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Als je zo slim bent voor een alles in één bakske, kan je ook zelf een fon-router opzetten. Dan kan je op de netwerken van Belgacom "homespotten".
Dettie
Premium Member
Premium Member

update!

vandaag achter de beruchte digicorder geweest,
oud abbo : smartshake (i-net 30/1.5 + tel )
nieuw abbo : basic shake (i-net 20/1.25 + tel + dig tv)

wegens geen sneller internet volstaat mijn docsis 2.0 modem nog altijd (gelukkig dus nog altijd de stabiele MODEM only)

overschakeling in winkel verliep zonder problemen, tot ik thuis in detail de opgestuurde gegevens bekeek (e-mail).
actie = 8 € korting /1 jaar lang bij nieuw product (dig tv in mijn geval bij bestaande klanten) + 50 € activatiekost die gratis is
dus prijs voor 1 j = 36,95€ / maand
gebeld met klantendienst wegens activatiekost aangerekend werd 50€- 20€(online voordeel) = 30 euro dus te betalen (dit klopt al niet)
na gebeld werd dit rechtgezet, volgens de klantendienst had ik ook geen recht op die promo dus moest ik de volle pot betalen ...

na wat gediscussieerd te hebben wist ze mij te vertellen dat ze nog niet afwisten van die nieuwe promo (deze is ook redelijk recent),
zo had ik toch recht op die promo, voet bij stuk gehouden want stond op hun website ...
gelukkig heeft ze dit dus voor mij toch nog tot een goed einde kunnen brengen mits aanpassing .

hopelijk is bij de volgende factuur nu alles in orde !

Bedankt voor al de mensen die mij geholpen hebben !

Grtz Dettie
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”