Wanneer is downgrade mogelijk ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Paar maand geleden heb ik ingetekend (online) om mijn abonnement bij Belgacom met een jaar te verlengen.
Hiervoor kreeg ik 15 euro korting.

Nu zou ik graag van Internet Favorite (wat ik nu heb) overschakelen naar Internet Start (met onbeperkte download).
Ik boet iets in aan snelheid, maar bespaar wel 12 euro / maand.
Aan deze downgrade is een eenmalige kost verbonden.

Kan ik nu al "downgraden" naar Internet Start ?
Of moet ik wachten tot mijn jaar bij Favorite erop zit ?

Iemand ervaring hiermee.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Normaal moet dat nu al kunnen, wel een nieuwe start van 1 jaar dan bij belgacom.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Hier van internet favorite (bizz) naar internet comfort (zonder bizz) overgeschakeld. Op deze favorite had ik 6 maand promo. Geen kosten moeten betalen, alsook de promo is nu nog atlijd op de comfort geldig (wat ik niet had verwacht).
Abbo hebben ze mooi dag tot dag in facturatie gezet tot ik belde. Best dus even bellen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

kan nu al, maar er gaat wel een nieuw jaarcontract in... bestaande promo's zouden normaal gezien wel moeten wegvallen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt.

Promo's heb ik niet meer.
Ik betaal al een paar maanden de volle pot (43 euro / maand).

Via e-services kan een downgrade niet geregeld worden (geloof ik).
Ik zal eens naar de helpdesk bellen.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik pas die down & upgrades zelfs actief toe, wanneer ik m'n internet niet veel nodig heb downgrade ik naar start. Heb ik wel veel volume nodig dan upgrade ik Favorite en maak ik de nodige volume packs aan, dit kost me minder dan volume packs bijkopen of constant in een duurder abbo vallen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

xenne schreef:kan nu al, maar er gaat wel een nieuw jaarcontract in... bestaande promo's zouden normaal gezien wel moeten wegvallen
Dat dacht ik ook, maar om de één of andere reden is promo op het nieuwe abbo ook toegepast, verschoot me wanneer ik terug 17 euro moest betalen na downgrade voor alles... Blijkbaar één van de gelukkige of doen ze dit nog?

Had ingetekend voor de promo om 6 maand maar 10 euro te betalen voor internet, had intens, na 4 maand naar comfort (kan niet naar start omdat Galaxy TAB hierbij zit) en terug nu aan 10 euro voor de komende 2 maand. De reden van downgrade via telefoon doorgegeven: heb maar 20/2 profiel en intense was dus nutteloos
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Ik pas die down & upgrades zelfs actief toe, wanneer ik m'n internet niet veel nodig heb downgrade ik naar start. Heb ik wel veel volume nodig dan upgrade ik Favorite en maak ik de nodige volume packs aan, dit kost me minder dan volume packs bijkopen of constant in een duurder abbo vallen.
1. Geef jij dit dan telkens via de telefoon door ?
2. Kost dit je niet meer ? (een "upgrade" is gratis, maar een "downgrade" niet, dacht ik)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Een downgrade is éénmalig 6,20€
Dat heb je in één maand terugverdiend ...
Tim.Bracquez schreef: Dat dacht ik ook, maar om de één of andere reden is promo op het nieuwe abbo ook toegepast, verschoot me wanneer ik terug 17 euro moest betalen na downgrade voor alles... Blijkbaar één van de gelukkige of doen ze dit nog?
Inderdaad, puur geluk. Bij iedere wijziging vervallen normaal de lopende promoties.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Een upgrade naar flatfree en terug een downgrade is goedkoper dan volume packs aankopen of elke maand 7€en een klets te betalen.
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Gent32m,

U kan zonder problemen uw internet omschakelen.
U moet enkel rekening houden met een nieuw jaarcontract en een éénmalige omschakelkost van 6,20 euro.

Een downgrade kan niet via de E-Services. Hiervoor neemt u best contact op met het gratis nr 080022800 van onze klantendienst.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”