ik ga mijn probleem hier maar eens in de groep gooien ... wie weet vind ik hier nog lotgenoten ...
Het volgende probleem stelt zich hier.
Ik heb een iTalk telefoon vaste lijn verbinding via mijn Bbox2.
Op de Bbox is een Siemens Gigaset AL285 aangesloten ... niks anders. Zo'n setje met 2 Dect toestellen, antwoordapparaat in het basistoestel.
Héél regelmatig, en de laatste tijd meer en meer, valt het voor dat als ik opgebeld wordt en de telefoon opneem ik niks hoor aan de andere kant van de lijn en vervolgens een klik hoor afkomstig van mijn Bbox2 die in een reset/reboot gaat.
Op dat moment ben ik dus ook alles kwijt, géén internet, géén BelgacomTV meer, alles valt dus uit

Wat later herstelt alles zich terug, bij de eerste klik in de Bbox2 komt mijn internet en BelgacomTV in orde, wat later bij de 2de klik komt de telefoon ook weer in orde en heb ik ook een kiestoon.
Op de momenten dat dit probleem zich voor doet hoort de correspondent aan de andere kant gewoon de telefoon verder rinkelen tot wanneer hij op mijn belgacom mailbox tercht komt.
Vervangen van de Bbox2 helpt niet, is reeds gebeurt en leek de meest voor de hand liggende oorzaak. Niet dus, de nieuwe doet het ook en evenveel.
De telefoonset is nog niet vervangen .... en ik heb ook niet echt zin om me daar mee bezig te houden mede omdat de set nog geen jaar oud is en het probleem zich ook niet altijd voor doet.
De laatste tijd doet het probleem zich zelfs voor als ik zelf iemand wil opbellen ... maar minder dan als ik opgebeld wordt.
Het is eigenlijk steeds op de moment dat de connectie tot stand moet gebracht worden dat het misloopt.
Véél gebruik ik die telefoon trouwens ook niet .... ik heb de vaste lijn gewoon om bereikbaar te zijn voor mijn moeder die al een dagje ouder wordt.
Om die reden wil er dus wel 100% kunnen op vertrouwen

Als ik zelf bel dan is dat enkel na 17u en in het week-end, voor de rest gebruik ik mijn GSM.
Sounds familiar bij iemand ?