Bbox2 gaat soms in reboot bij opnemen telefoon

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hé guys,

ik ga mijn probleem hier maar eens in de groep gooien ... wie weet vind ik hier nog lotgenoten ...

Het volgende probleem stelt zich hier.

Ik heb een iTalk telefoon vaste lijn verbinding via mijn Bbox2.
Op de Bbox is een Siemens Gigaset AL285 aangesloten ... niks anders. Zo'n setje met 2 Dect toestellen, antwoordapparaat in het basistoestel.

Héél regelmatig, en de laatste tijd meer en meer, valt het voor dat als ik opgebeld wordt en de telefoon opneem ik niks hoor aan de andere kant van de lijn en vervolgens een klik hoor afkomstig van mijn Bbox2 die in een reset/reboot gaat.

Op dat moment ben ik dus ook alles kwijt, géén internet, géén BelgacomTV meer, alles valt dus uit :evil:

Wat later herstelt alles zich terug, bij de eerste klik in de Bbox2 komt mijn internet en BelgacomTV in orde, wat later bij de 2de klik komt de telefoon ook weer in orde en heb ik ook een kiestoon.
Op de momenten dat dit probleem zich voor doet hoort de correspondent aan de andere kant gewoon de telefoon verder rinkelen tot wanneer hij op mijn belgacom mailbox tercht komt.

Vervangen van de Bbox2 helpt niet, is reeds gebeurt en leek de meest voor de hand liggende oorzaak. Niet dus, de nieuwe doet het ook en evenveel.
De telefoonset is nog niet vervangen .... en ik heb ook niet echt zin om me daar mee bezig te houden mede omdat de set nog geen jaar oud is en het probleem zich ook niet altijd voor doet.
De laatste tijd doet het probleem zich zelfs voor als ik zelf iemand wil opbellen ... maar minder dan als ik opgebeld wordt.
Het is eigenlijk steeds op de moment dat de connectie tot stand moet gebracht worden dat het misloopt.

Véél gebruik ik die telefoon trouwens ook niet .... ik heb de vaste lijn gewoon om bereikbaar te zijn voor mijn moeder die al een dagje ouder wordt.
Om die reden wil er dus wel 100% kunnen op vertrouwen :!:
Als ik zelf bel dan is dat enkel na 17u en in het week-end, voor de rest gebruik ik mijn GSM.

Sounds familiar bij iemand ?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Een zeer belangrijke vraag bij het wisselen van de bbox2, is de stroomadapter ook vervangen?

En anders een tijdje testen met een andere telefoon van de buren, vrienden of familie.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ja ... die is vervangen samen met de Bbox2.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Dan lijkt er mij niet meer veel over dan voorlopig te testen met een andere telefoon.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Mijn nonkel heeft een aantal weken geleden belgacomtv genomen en toen de installateur de bbox2 had geplaatst en alles aan het testen was zei die dat het dect toestel (draadloze telefoon) niet goed werkte met de bbox2, er was wat ruis en de installateur zei ook dat die telefoon er voor kon zorgen dat de bbox2 zich kon herstarten. Het dect toestel wat zij hebben is ook niet zo heel oud.
Zo te zien is het toch een soortgelijk probleem, maar tot nu toe heeft mijn nonkel nog niet geklaagd dat de bbox2 is herstart.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

Het zou kunnen dat het dect-toestel stoort op de bbox2, misschien kan je het er eens zo ver mogelijk van verwijderen. En idd, is de voeding mee vervangen met je bbox2?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bij mij werkt het nochtans goed, nog geen herstart gehad van de bbox2.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Hoi iedereen,

effe nog eens melden dat al mijn problemen hier ..... sssst ..... toch al enkele weken van de baan zijn.
Toen ik nogmaals in de problemen kwam met mijn iTalk lijn, en dit op een zaterdagavond, heb ik meteen terug naar 080022700 gebeld en deze keer ... en het moet daar dus een zaterdag avond voor zijn hé ... kwam ik nu eindelijk eens terecht bij mensen die van die dingen echt op de hoogte waren.
Niet bij zo'n flut operatoren die je overdag steeds aan de lijn krijgt.
Deze keer zat ik denk ik rechtstreeks binnen bij de technische dienst in Kortrijk, bij mannen aan de bron.

Een duidelijk hoorbare oudere goed op de hoogte van iTalk zijnde man heeft me onmiddellijk gezegd dat ze van die dergelijke problemen reeds af wisten en ging meteen ten rade bij de software ingenieur die vlak naast hem zat.
iTalk firmware issues was het verdict waardoor er idd spontane reboots van de Bbox2 konden gebeuren.
Ze hebben voor me een ticket aangemaakt en me meteen bovenaan de lijst gezet om nieuwe firmware in mijn Bbox2 geflashed te krijgen.
Nu ... dat zal wel al eens gebeurd zijn .... 's nachts vermoed ik .... in ieder geval werkt mijn iTalk nu feilloos.

Ik snap die dingen dus niet hé. Wordt er daar bij Belgacom nu niet gecommuniceerd ofzo :evil:
Het minste wat men toch kan doen is een memo doorsturen naar de 1ste lijn helpdesk operatoren zodat ze er toch tenminste vanop de hoogte zijn toch :roll:
En dat voor een communicatiebedrijf zoals Belgacom er nu toch wel ééntje is nietwaar :!:

Je ziet maar hé ... de aanhouder wint ... het heeft jammer genoeg wel maanden moeten duren .....
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Welke runtime code versie staat er nu op je bbox ? als je kijkt in je modem Interface
Xplod
Premium Member
Premium Member

Runtime Code Version 60R10A-60A046
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dit kan wijzen op een probleem met ofwel de splitter ofwel de NTP2007

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Xplod
Premium Member
Premium Member

NTP2007 :???:
In ieder geval was al de rest ooit eens vervangen geweest zijnde de Bbox2, de splitter en de filter in het muurstopcontact en dat had allemaal niet geholpen.
krisken
userbase crew
userbase crew

De NTP 2007 is het "stopcontact" : http://users.skynet.be/hesamedia/ext/tf2007.jpg
als dat niet geholpen heeft kan het ook liggen aan
1. de verspreiding (kabel van KVD tot aan je huis)
2. VDSL jumper in de KVD

Telefonie = EDPnet + OVH
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Xplod schreef:
Ik heb een iTalk telefoon vaste lijn verbinding via mijn Bbox2.
krisken schreef:Dit kan wijzen op een probleem met ofwel de splitter ofwel de NTP2007
Dit gaat over Italk, niet over een klassieke telefoonlijn. Het splitten van frequenties mag er in dit geval niets mee te maken hebben.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

krisken schreef:Dit kan wijzen op een probleem met ofwel de splitter ofwel de NTP2007
Ik denk dat de TS Internet heeft zonder vaste lijn; in dit geval is de splitter niet relevant.
Trouwnes, de TS heeft toch gemeld dat zijn probleem opgelost werd door een BBix2 firmware update ?
Waarom dan nog speculeren over splitters, jumpers, etc ... ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew

Woeps, je hebt klaarblijkelijk gelijk : gaat over iTalk lijn :) Weer te rap gereageerd :)

Telefonie = EDPnet + OVH
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Runtime Code Version 60R10A-60A046
Dan heb je ook nog geen fon op je bbox staan.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Nope ... nog geen FON aangetroffen in mijn Bbox2.
Wel reeds een FON-account aangemaakt en ik kan hierdoor dus ook al effectief gebruik maken van andere FON-spots ... maar da's dan weer iets om in een andere topic over verder te praten nietwaar ;)
philippe_d schreef:
Ik denk dat de TS Internet heeft zonder vaste lijn ......
Klopt :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”