Ik heb fibernet en draadloos had ik een snelheid van 65 Mbps tussen laptop en telenet router ik wilde sneller in mijn thuisnetwerk bestanden gaan copieren dus ik dacht ik koop even een andere router die ik erachter zet maar dat blijkt zo niet te zijn.
Vandaag mijn dlink dir-645 aangekregen en aangesloten zoals een router alles werkt perfect maar ik ging even kijken draadloos op mijn laptop en wat zie ik daar nog steeds 65 Mbps ipv 300 Mbps. Op de doos staat draadloos 300 Mpbs ik ga zodra even naar mijn ouders die hebben basicnet en ga daar de router even aansluiten en zien op mijn laptop hoeveel Mbps ik heb tussen laptop en de dlink router.
Het ziet er precies naar uit dat je fibernet hebt dat je ook nog een andere router gaat gebruiken je verbinding intern niet hoger dan 65 Mbps komt. Nu heb ik de dlink dir 645 als AP aangesloten boven en dat werkt perfect dus nu heb ik wel boven en beneden tussen de 4 en de 5 blokjes ontvangst dus perfect alleen spijtig van die 65 Mbps die er nog steeds is, ben zeer benieuwd wat het zodra gaat geven bij mijn ouders.
Zijn er nog mensen die dit hebben meegemaakt want ik dacht dat de snelheid tussen laptop en router dat het eigenlijk aan de router zelf ligt van LAN heb ik 1GB verbinding maar draadloos 65 Mbps.
Dave
Snelheid tussen laptop en router telenet.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wat is de maximum snelheid van de draadloze netwerkkaart in je laptop?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
We mogen er dus vanuit gaan dat het probleem zich stelt in jouw router. Deze zou volgens de documentatie op internet inderdaad "up to" 300mbit aankunnen.
Overloop nog eens alle configuratiepagina's enzo?
Overloop nog eens alle configuratiepagina's enzo?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Dus je hebt het al op 3 routers getest als ik het goed begrijp?
- Die van Telenet zelf bij u thuis
- Die nieuwe DIR-645
- Die DIR-615 bij uw ouders
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Volgens mij doet hij helemaal geen test maar kijkt hij louter naar wat Windows zegt over de snelheid (om een correcte test te doen zou hij namelijk bij zichzelf en z'n ouders over de twee dezelfde test PC's moet beschikken en hierop speciale software draaien, anders is de test gewoon waardeloos). Wat op "dozen staat" is trouwens puur de theoretische snelheid die je in praktijk uiterst zelden tot nooit zal halen !
De reden dat één router 65 Mbits geeft en een andere 150 Mbps is misschien puur dat channel bonding (20 of 40 MHz) aanstaat of niet ?
De reden dat één router 65 Mbits geeft en een andere 150 Mbps is misschien puur dat channel bonding (20 of 40 MHz) aanstaat of niet ?
- Kenw00t
- Elite Poster
Ja, de vermelding van de term "test'' was daar misschien iets te ruim. Ik bedoelde inderdaad het profiel dat de NIC kiest bij het maken van de verbinding, waarvan 65 Mbps zo'n profiel is. En ik moet je inderdaad bijtreden als het gaat over de "gaat maximum tot 300 Mbps" snelheden die op de dozen staan. Pure zever, zeker in het geval van WiFi, waar 1001 factoren een invloed kunnen hebben op de verbinding.
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
De encryptie kan ook een invloed hebben op het maximale "profiel" dat je krijgt. Volgens de specificaties zou je hogere snelheden moeten kunnen halen als je AES gebruikt met WPA2. WPA(1) en TKIP are no good.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
ok dat is al in orde lag inderdaad aan 20/40 mhz instelling.
Maar gisteren heb ik met mijn telenet modem als draadloos en als bedrading laten staan zoals hij was.(Orgineel zoals enkele dagen terug)
Boven wilde ik dan de d-link 645 als Access point gaan gebruiken omdat ik daar weinig signaal heb en dat lukte perfect, als ik met mijn laptop naar beneden ging nam hij automatisch de draadloos over van telenet en ging ik naar boven nam hij dat van de dlink-645 over. Ik heb dezelfde ssid genomen, beveiliginsmethode, wachtwoord en dezelfde kanaal. En nu lukt mij dat niet meer voor elkaar te krijgen.
Wat doe ik verkeerd of hoe los ik dat op .
Als ik nu beneden ben met de laptop kan ik inloggen op bv netwerk duckman dat gaat perfect ga ik naar boven heb ik nog 2 streepjes ontvangst en gebeurd er niets zelfs na 5 min ik onderbreek na 2 SEC zie ik onder beschikbare netwerken ineens duckman met vollebak streepjes ik log in en is klaar maar ik krijg het niet voor elkaar om het automatisch te laten gaan
Bedankt Dave
PS; ik weet het eerst vraag ik over instellingen van de router maar nu voor acces point ,ap is toch de bedoeling dat hij automatisch het signaal gaat overnemen wanneer het op een andere plaats sterker is of zie ik dat verkeerd
Maar gisteren heb ik met mijn telenet modem als draadloos en als bedrading laten staan zoals hij was.(Orgineel zoals enkele dagen terug)
Boven wilde ik dan de d-link 645 als Access point gaan gebruiken omdat ik daar weinig signaal heb en dat lukte perfect, als ik met mijn laptop naar beneden ging nam hij automatisch de draadloos over van telenet en ging ik naar boven nam hij dat van de dlink-645 over. Ik heb dezelfde ssid genomen, beveiliginsmethode, wachtwoord en dezelfde kanaal. En nu lukt mij dat niet meer voor elkaar te krijgen.
Wat doe ik verkeerd of hoe los ik dat op .
Als ik nu beneden ben met de laptop kan ik inloggen op bv netwerk duckman dat gaat perfect ga ik naar boven heb ik nog 2 streepjes ontvangst en gebeurd er niets zelfs na 5 min ik onderbreek na 2 SEC zie ik onder beschikbare netwerken ineens duckman met vollebak streepjes ik log in en is klaar maar ik krijg het niet voor elkaar om het automatisch te laten gaan
Bedankt Dave
PS; ik weet het eerst vraag ik over instellingen van de router maar nu voor acces point ,ap is toch de bedoeling dat hij automatisch het signaal gaat overnemen wanneer het op een andere plaats sterker is of zie ik dat verkeerd
- depeje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 44 keer
Probeer eens met de 2 op een ander kanaal. Hetzelfde kanaal is volgens mij niet nodig voor roaming. Als ze hetzelfde kanaal gebruiken gaan ze elkaar storen. Dat lijkt me niet de bedoeling.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik denk dat je dat verkeerd ziet... eigenlijk geen idee of dit echt de manier is dat het zou moeten werken.duckman schreef:ap is toch de bedoeling dat hij automatisch het signaal gaat overnemen wanneer het op een andere plaats sterker is of zie ik dat verkeerd
-
- Starter Plus
dus het zijn 2 verschillende inlogpunten dus je moet telkens inloggen?
Heb ze nu 2 namen gegeven AP beneden en AP boven dus ik zie deze nu beide in mijn draadloze netwerkverbindingen.
Dus als ik boven ben log ik in op AP boven simpel en daar ben ik tevreden mee.
vind het toch vreemd dat het gisteren wel gewerkt heeft, of heb ik dan toch zitten te dromen, hi
Dave
Heb ze nu 2 namen gegeven AP beneden en AP boven dus ik zie deze nu beide in mijn draadloze netwerkverbindingen.
Dus als ik boven ben log ik in op AP boven simpel en daar ben ik tevreden mee.
vind het toch vreemd dat het gisteren wel gewerkt heeft, of heb ik dan toch zitten te dromen, hi
Dave
- krisken
- userbase crew
Neen, "roaming" tussen 2 AP's moet perfect werken. Zoals je al zei : zelfde SSID, zelfde beveiliging, zelfde wachtwoord, kanaal mag verschillen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Starter Plus
wat zie ik nu dat het met windows XP wel werkt automatisch en onder win 7 niet hihi
dus met XP moet je geen verbinding maken op de 2 AP's en met windows 7 wel, we gaan meer stappen achteruit dan vooruit met win7 hi.
enig idee iemand hoe dat dat komt en hoe ik dit kan veranderen in win7?
Dave
dus met XP moet je geen verbinding maken op de 2 AP's en met windows 7 wel, we gaan meer stappen achteruit dan vooruit met win7 hi.
enig idee iemand hoe dat dat komt en hoe ik dit kan veranderen in win7?
Dave
- Kenw00t
- Elite Poster
Sterker nog, als je met meerdere WiFi toegangspunten gaat werken, dan MOET je met verschillende kanalen werken, anders gaan ze elkaar storen. Maak bijvoorbeeld alleen gebruik van kanaal 1, 6 en 11 zodat ze altijd ver genoeg uit elkaar liggen. Als SSID, beveiliging, enz. dan gelijk zijn, hangt het enkel nog van de driver/gevoeligheid van je NIC af hoe snel die van AP zal veranderen.
-
- Starter Plus
Modbreak:
PostFlooding
Beste, dat u dit 1x post is meer dan voldoende. Volgende keer hangt hier een sanctie aan vast!PostFlooding
Laatst gewijzigd door TiTanium 31 dec 2011, 16:24, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Niet akkoord? Kan u mij altijd een Prive Bericht sturen ;)
Reden: Niet akkoord? Kan u mij altijd een Prive Bericht sturen ;)