Gisteren heb ik met mijn telenet modem als draadloos en als bedrading laten staan zoals hij was.(Orgineel zoals enkele dagen terug)
Boven wilde ik dan de d-link 645 als Access point gaan gebruiken omdat ik daar weinig signaal heb en dat lukte perfect, als ik met mijn laptop naar beneden ging nam hij automatisch de draadloos over van telenet en ging ik naar boven nam hij dat van de dlink-645 over. Ik heb dezelfde ssid genomen, beveiliginsmethode, wachtwoord en dezelfde kanaal. En nu lukt mij dat niet meer voor elkaar te krijgen.
Wat doe ik verkeerd of hoe los ik dat op .
Als ik nu beneden ben met de laptop kan ik inloggen op bv netwerk duckman dat gaat perfect ga ik naar boven heb ik nog 2 streepjes ontvangst en gebeurd er niets zelfs na 5 min ik onderbreek na 2 SEC zie ik onder beschikbare netwerken ineens duckman met vollebak streepjes ik log in en is klaar maar ik krijg het niet voor elkaar om het automatisch te laten gaan
Bedankt Dave
Access point werkt niet goed
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je gaat dus naar boven terwijl je laptop aanstaat en verbonden is met je AP van beneden ?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Dezelfde kanalen gebruiken is niet aangeraden, zet bvb de telenet modem/router op kanaal 1 en de d-link op kanaal 6
anders storen die signalen elkaar op hetzelfde kanaal.
anders storen die signalen elkaar op hetzelfde kanaal.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Patje het moet dus wel lukken of wat.
2 AP's ze noemen nu ap beneden en ap boven en hebben nu verschillende namen.
Dus als ik op beide AP's dezelfde naam ik geef dezelfde beveiligsmethode wpa2 en wachtwoord maar een verschillende kanaal moet het lukken of wat?
Dave
2 AP's ze noemen nu ap beneden en ap boven en hebben nu verschillende namen.
Dus als ik op beide AP's dezelfde naam ik geef dezelfde beveiligsmethode wpa2 en wachtwoord maar een verschillende kanaal moet het lukken of wat?
Dave
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
- Bedankt: 104 keer
Nu niet 100% zeker maar dacht bij de eigenschappen van de laptop kan men dacht ik kiezen voor het verbinden met het sterkste netwerk.
Zit hier nu enkel op de desktop pc, dus kan het niet controleren.
Zit hier nu enkel op de desktop pc, dus kan het niet controleren.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nee, die setting is er niet (althans niet zo letterlijk), enkel;Patje schreef:Nu niet 100% zeker maar dacht bij de eigenschappen van de laptop kan men dacht ik kiezen voor het verbinden met het sterkste netwerk
- Connect automatically when this network is in range
- Connect to a more preferred network if available
- Connect even if the network is not broadcasting its name
- Enable WLAN connection settings
... al kan je de 2e op verschillende manieren interpreteren.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
inderdaad 100% juist wat je zegt ik laat het zo mensen voor mij perfect.
Heb fibernet en haal nu met de speedtest.nl en de speedtest van telenet zels 58 mbps en zelfs 15 a 20 m van de AP zodus ben dik tevreden.
en heb 300 Mbps verbinding nu tussen laptop en AP zodus bestanden copieren gaat hier nu rond de 13 mb/sec zodus vindt ik ook goed
bedankt allemaal voor de info
beste wensen voor 2012
Dave
Heb fibernet en haal nu met de speedtest.nl en de speedtest van telenet zels 58 mbps en zelfs 15 a 20 m van de AP zodus ben dik tevreden.
en heb 300 Mbps verbinding nu tussen laptop en AP zodus bestanden copieren gaat hier nu rond de 13 mb/sec zodus vindt ik ook goed
bedankt allemaal voor de info
beste wensen voor 2012
Dave
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Ik denk dat Patje het eerder heeft over de eigenschappen van de WiFi NIC zelf, niet de eigenschappen van dat netwerk zelf.r2504 schreef:Nee, die setting is er niet (althans niet zo letterlijk), enkel;Patje schreef:Nu niet 100% zeker maar dacht bij de eigenschappen van de laptop kan men dacht ik kiezen voor het verbinden met het sterkste netwerk
- Connect automatically when this network is in range
- Connect to a more preferred network if available
- Connect even if the network is not broadcasting its name
- Enable WLAN connection settings
... al kan je de 2e op verschillende manieren interpreteren.
Dus bij Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> [WiFi NIC] -> Geavanceerd -> Sterkte van roaming (zwerven) kan ik kiezen van niveau 1 tot 5 (signaalsterkte). Dit is waarschijnlijk de drempel die de NIC in het achterhoofd houdt vooraleer die gaat zoeken naar een sterkere AP.