Fritz!box fon Wlan 7140 - Remote Access

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gisteren heb ik de nieuwste firmware (Version 39.04.47 van 17/01/2008) op mijn Fritz!box geïnstalleerd.

De optie "Remote https-access" is nieuw en deze heb ik dan ook onmiddellijk uitgeprobeerd, maar helaas niet zonder problemen.

Via mijn dyndns-url die door de Fritz!box mooi up-to-date gehouden wordt, geraak ik op het inlogscherm. Eerst moet je het certificaat accepteren en username/password van de https-connectie ingeven en vervolgens moet je inloggen met je gewone frit!box wachtwoord.

Ik krijg het overzichtsscherm te zien, maar van zodra ik een optie in het menu selecteer, beland ik opnieuw op het inlogscherm.

Ik heb het probleem ook als ik dit met dezelfde browser vanop dezelfde pc probeer als vanwaar ik normaal rechtstreeks in de Fritz!box inlog (via http://fritz.box)

Heeft er iemand van jullie hetzelfde probleem en/of een oplossing ervoor? Is mijn firmware toch niet de laatste versie (volgens www.avm.de echter wel) of kan dit aan iets anders liggen?
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Heb je de remote acces nog aan de praat gekregen?

Heb zelf ook een 7140 en zou de remote acces aan de praat willen krijgen... Iemand tips? Een handleiding voor dummies?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Via mijn dyndns-url
Remote van in het lan via dyndns is nooit echt remote : je connecteerd nog altijd met je lokaal ip, kan zijn dat de box hierop flipt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Bedankt voor je reactie Heronic, maar dat was mijn vraag niet.

Zolang mijn Fritz niet van IP verandert, kan ik hem via https://xxxxxxx.no-ip.org bereiken. Ik kan inloggen, alles doen wat ik wil. Maar van zodra mijn Fritz 's nachts een nieuw IP krijgt, lukt dat niet meer.

Ik denk dus dat mijn Fritz op een of andere manier zijn nieuw ipadres niet doorstuurt naar no-ip.org . Hoe los ik dat op?
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Met alle respect maar mijn antwoord was aan de ts gericht niet aan u om mee te beginnen, als jij een ander probleem hebt start dan zelf een ander topic ipv iemand anders de zijne te kapen en dan zo te reageren op een antwoord dat niet eens aan u gericht is.
Laatst gewijzigd door Heronic 30 dec 2011, 18:56, in totaal 1 gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Dat zal ik een dezer zeker doen!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Heronic schreef:Met alle respect maar mijn antwoord was aan de ts gericht niet aan u
Ik denk niet dat de TS nu nog een boodschap aan uw antwoord heeft (topic van 9 maart) ...
freakske_b schreef:Maar van zodra mijn Fritz 's nachts een nieuw IP krijgt, lukt dat niet meer.
Ik denk dus dat mijn Fritz op een of andere manier zijn nieuw ipadres niet doorstuurt naar no-ip.org . Hoe los ik dat op?
Heb je jouw no-ip gegevens korrekt ingegeven?
Internet > Permit Access > Dynamic DNS
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Bedankt Philppe! Heb jij misschien nog suggesties? Waaraan zou mijn probleem kunnen liggen? Of zou ik echt beter een new topic starten?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Een andere optie is door VPN aan te zetten ipv met die remote access te werken. Dat is toch niet zo proper met die self-signed SSL certificates. Het is eigenlijk iets anders maar je bereikt er hetzelfde effect mee. Je zit dan op je LAN en kan evengoed ook je andere apparaten in je netwerk beheren. 8)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

freakske_b schreef:Bedankt Philppe! Heb jij misschien nog suggesties? Waaraan zou mijn probleem kunnen liggen? Of zou ik echt beter een new topic starten?
Deze topic is volgens mij best geschikt.

Maar je hebt niet geantwoord op mijn vorige post: heb je jouw no-ip gegevens korrekt ingegeven in de FritzBox ?
Als je hiervoor een client gebruikt op je PC, wordt je adres pas geupdated als je de PC aanzet. Als je de FritzBox client gebruikt wordt dit onmiddelijk aangepast.

De VPN oplossing die de vorige poster aanraadt zal ook niet werken als je dynamisch adres niet geupdated wordt, dus niet direct een oplossing voor je probleem?
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Ik heb de checkbox voor “use dynamic DNS” aangevinkt.

Bij Dynamic DNS Provider no-ip.com geselecteerd
Domein name: xxxxxxxx.no-ip.org
Username & Password : zoals ik me bij no-ip.com heb geregistreerd

Ook het tabblad "remote admin" heb ik ingevuld.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

voor de duidelijkheid, ik heb enkel iets ingesteld in de Fritz, ik heb geen cliënt op mijn computer geïnstalleerd. Gegevens al meerdere keren nagekeken. :-(
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

En wat is nu precies het pobleem ?
Noteer ook dat Belgacom poort 443 blokkeert (tenzij je die openzet in e-services), dus beter een andere poort kiezen (tussen 450-499)
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Het probleem is dat mijn Fritz zijn aangepast IP adres niet doorgeeft aan no-ip.com of no-ip.org.

Ik heb niet het idee dat het ligt aan een geblokte poort bij Belgacom, omdat ik via xxxxx.no-ip.org kan inloggen, zolang mijn ip niet werd hernieuwd. Of is het juist door het blokken van die poorten dat mijn Fritz zijn nieuw IP niet kan doorsturen naar no-ip? Mijn Fritz maakt zelf zijn PPPoE verbinding.

Hoe heb jij het ingesteld, ik meen mij te herinneren dat je dat bij een van je kinderen had ingesteld?
freakske_b
Pro Member
Pro Member

uit mijn fritz-logs:

30.12.11 22:16:24 Dynamic DNS error: Dynamic DNS update will be deactivated until the dynamic DNS registration data are changed.

30.12.11 22:16:24 Dynamic DNS error: The specified domain name cannot be resolved.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Dit lijkt me een verkeerd user-id of paswoord te zijn, of een verkeerde "xxxxx.no-ip.org" naam?
Kontroleer toch nog eens al je gegevens!

Tenzij de no-ip.com registatieserver gewijzijgd is, en de Fritz naar een verkeerde server probeert te connecteren ?
Ik gebruik dyndns.org, zonder probleem ...

PS. Laat jij de Fritz iedere nacht disconnecten? Sedert de PPPoE disconnect op 96 uur staat, doe ik dat niet meer, dan blijft je IP toch 4 dagen dezelfde.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Philippe,

Ik weet niet hoe het zit met deze user, maar ik heb kennis dat links en rechts mensen nog steeds op 36 uur zitten voor god weet welke reden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Yes!

Dynamic DNS enabled, xxxxxxx.no-ip.org, Status: logged in successfully
Niets aan de inlog-gegevens gewijzigd, héél bizar. Wel ongeveer 2 uur geleden in eservices profiel op "basic" gezet om poorten te openen... Zou het er toch iets mee te maken hebben?

Ik ga in elk geval de volgende dagen testen of het blijft werken...

En ja, mijn Fritz maakt elke nacht een nieuwe PPPoE. Moet ik dat anders uitzetten? Het is maar dat ik niet in het midden van een voip gesprek een deconnect wil hebben. Vandaar dat ik dat ooit zo had ingesteld. Is dat dan niet meer nodig?

Bedankt voor alle tips ik hou jullie op de hoogte of het zo blijft werken.

BTW: Weet iemand als ik ooit de nieuwste Fritz koop, dan heb ik de Bbox2 niet meer nodig. Maar zal ik daardoor geen toegang meer hebben tot de Fonspots als ik de Bbox2 afvoer?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

freakske_b schreef:En ja, mijn Fritz maakt elke nacht een nieuwe PPPoE. Moet ik dat anders uitzetten? Het is maar dat ik niet in het midden van een voip gesprek een deconnect wil hebben.
Bij mij staat het uit, ik heb de Fritz eens gereboot s nachts, en nu disconnect hij iedere 4 dagen (96 uur) op hetzelfde uur
freakske_b schreef:BTW: Weet iemand als ik ooit de nieuwste Fritz koop, dan heb ik de Bbox2 niet meer nodig. Maar zal ik daardoor geen toegang meer hebben tot de Fonspots als ik de Bbox2 afvoer?
Dit is inderdaad het geval.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”