Vlaanderen gaat voor eigen internetextensie '.vlaanderen'
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20111227_095
word tijd dat daar werk van gemaakt word.
ben het beu in het Frans begroet te worden alleen maar om dat ik op een .be provider zit
ben het beu in het Frans begroet te worden alleen maar om dat ik op een .be provider zit
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
En jij denkt dat dit er iets gaat aan veranderen?konda schreef:http://www.standaard.be/mobilia/cnt/DMF20111227_095
Anyway : ze mogen dat gerust uitstellen, net als .gent : kost een PAK geld!!!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik vind het lichtjes banaal. We zijn al zo'n klein land, dan gaan we ook nog eens de domeinnaam opsplitsen.
Buitenlanders weten nu .be = dat kleine landje België. En dan binnenkort .vlaanderen = wat is dat?
Vermits de extensie ook nog in het Nederlands is, is het internationale karakter helemaal weg.
Als ze dan toch een eigen extensie willen, lijkt mij *.vl.be of *.fl.be iets beter, net als *.ac.be voor de academische instellingen, ...
Buitenlanders weten nu .be = dat kleine landje België. En dan binnenkort .vlaanderen = wat is dat?
Vermits de extensie ook nog in het Nederlands is, is het internationale karakter helemaal weg.
Als ze dan toch een eigen extensie willen, lijkt mij *.vl.be of *.fl.be iets beter, net als *.ac.be voor de academische instellingen, ...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
We hebben die hele discussie hier al eens gehad: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 86#p384952
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Besparingen iemand ? Soms heb ik toch echt m'n bedenkingen bij wat we zelf doen in Vlaanderen doen we beter... not dus !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Veel te lang, persoonlijk ben ik van mening dat de maximum lengte voor alternatieve extensies op 5 misschien 6 karanters zou moeten liggen.
Maar soit, je krijgt bizarre dingen : http://www.gent.vlaanderen http://www.eke.vlaanderen waarom dan niet gewoon het domein exploiteren als http://gent.vlaanderen.be op die 3 karakters komt het dan ook niet aan.
.vla of .vla.be lijken me betere keuzes maar soit we zien wel hé.
Maar soit, je krijgt bizarre dingen : http://www.gent.vlaanderen http://www.eke.vlaanderen waarom dan niet gewoon het domein exploiteren als http://gent.vlaanderen.be op die 3 karakters komt het dan ook niet aan.
.vla of .vla.be lijken me betere keuzes maar soit we zien wel hé.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
pff tot welk doel, ... dan moeten we langer werken voor wat om te concluderen dat ze weer geld aan onnozelheden uitgeven !? Vlaanderen wordt wakker er is geen geld voor dit soort pruts projecten.
128.000 euro kost die aanvraag alleen volgens dit artikel:
http://www.conversal.be/nieuws/91-vlaamse-domeinnaam
En wat als de aanvraag geweigerd wordt? Gewoon weggegooid geld?
Ik zie persoonlijk echt niet de meerwaarde van een eigen vlaamse domeinnaam extensie.
http://www.conversal.be/nieuws/91-vlaamse-domeinnaam
En wat als de aanvraag geweigerd wordt? Gewoon weggegooid geld?
Ik zie persoonlijk echt niet de meerwaarde van een eigen vlaamse domeinnaam extensie.
- krisken
- userbase crew
Dat is nog maar de beginkost hé! Daar mag je maandelijks minimum een 15000 euro bijtellen om de boel draaiende te houden (servers etc) en nog een paar duizenden euro's aan IT mensen voor onderhoud...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Mij stoort het niet en zo kan Vlaanderen zich beter profileren als regio naar het buitenland toe.
En dat ze Vlaanderen niet kennen is juist een rede te meer om het te doen, en die kosten zijn ook niet zo groot e...
En dat ze Vlaanderen niet kennen is juist een rede te meer om het te doen, en die kosten zijn ook niet zo groot e...
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is het trouwens niet zo dat .vl sowieso niet zou kunnen omdat de 2 letter tld's nog altijd voorbehouden blijven voor de country tld's? Ik meen daar ooit iets van gelezen te hebben. Ik volg wel met de meerderheid dat .vlaanderen van de pot gerukt is, .vla zou veel beter zijn ... en anders gaan de hollanders ermee lopen met hun vla
Voila, nog een nieuwe geldbron aangeboord, iemand mee investeren in .vla? 

-
- Deel van't meubilair
Als bende kiekens die het geld door ramen en deuren gooien, trouwens ga in de rest van de wereld dan al eerst maar uitleggen dat .vlaanderen voor Flanders staat (of gaan we dat ook nog registeren ?)Gray schreef:zo kan Vlaanderen zich beter profileren als regio naar het buitenland toe.

Inderdaad... nog even geduld dusbollewolle schreef:Is het trouwens niet zo dat .vl sowieso niet zou kunnen omdat de 2 letter tld's nog altijd voorbehouden blijven voor de country tld's?

- krisken
- userbase crew
In tijden van crisis en besparingen langs alle kanten is elke kost er één teveel...Gray schreef:Mij stoort het niet en zo kan Vlaanderen zich beter profileren als regio naar het buitenland toe.
129000 euro is nog maar "de aanvraag" hé!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Nee dat doet ze juist niet, ze zoeken een 'commerciele partner' die de kosten en de exploitatie gaat runnen.
Of dat nu een .be of iets anders is, kosten doet het sowieso.
En de rest van de wereld weet ook dat .us staat voor united states ipv .vs verenigde staten , .es Espana ipv .sp Spanje
Dan moeten ze ook maar leren dat .Vlaanderen (Flanders) is.
Het gaat erom de mogelijkheid aan te bieden van een .vlaanderen domein te verkrijgen en dat is goed. Ik laat in het midden of het .VL .VLA of .vlaanderen moet worden.
Of dat nu een .be of iets anders is, kosten doet het sowieso.
En de rest van de wereld weet ook dat .us staat voor united states ipv .vs verenigde staten , .es Espana ipv .sp Spanje
Dan moeten ze ook maar leren dat .Vlaanderen (Flanders) is.
Het gaat erom de mogelijkheid aan te bieden van een .vlaanderen domein te verkrijgen en dat is goed. Ik laat in het midden of het .VL .VLA of .vlaanderen moet worden.
- krisken
- userbase crew
Dus de overheid zoekt een "commerciele partner" die eventjes de onkosten voor .vlaanderen zal betalen zeg je nu? Sounds like bullshit to me
Wees gerust hoor : jij en ik zullen hiervoor opdraaien. De kans is namelijk groot dat de bevoegdheid naar City TLD gaat, een samenhangsel van Sensirius en Combell. Deze hebben sinds midden dit jaar ook groen licht gekregen voor de exploitatie van .gent. Er staan op internet artikels dat de kosten door City TLD zelf bekostigd gaan worden maar ik kan mij niet inbeelden dat City TLD voor elke stad even een paar honderduizend euro gaat voorschieten...
//EDIT : info over kosten en waar ook het gerucht staat dat City TLD dit zal betalen : http://www.zdnet.be/news/128910/gent-gaat-voor-gent/

//EDIT : info over kosten en waar ook het gerucht staat dat City TLD dit zal betalen : http://www.zdnet.be/news/128910/gent-gaat-voor-gent/
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Voor die .be en .com domeinnamen moeten we ook opdraaien (huur domeinnaam), veel maakt het dus niet uit.
En het hoeft ons eigelijk niets te kosten, als de stad Gent en het bedrijf city TLD het commercieel aandurven de domeinnaam .gent aan te vragen
zal het commercieel zeker lukken voor de .vlaanderen domeinnaam.
En nieuw is het niet, de regio "Catalonie" in Spanje heeft ook al van 2005 een toplevel-domeinnaam .cat
En het hoeft ons eigelijk niets te kosten, als de stad Gent en het bedrijf city TLD het commercieel aandurven de domeinnaam .gent aan te vragen
zal het commercieel zeker lukken voor de .vlaanderen domeinnaam.
En nieuw is het niet, de regio "Catalonie" in Spanje heeft ook al van 2005 een toplevel-domeinnaam .cat
- krisken
- userbase crew
Het stuk over de kosten ontgaat jou precies altijd? De nameservers van .cat zijn trouwens hetzelfde als .es dus daar moesten ze geen extra kosten doen. ICANN heeft dat destijds toegestaan aan Catalonië omdat ze persé onafhankelijk willen zijn. Het heeft die mensen wat uren gekost om .can op dezelfde geografisch verspreide nameservers te krijgen als .es en that's it! Buiten nu mogen we eerst een paar honderdduizend euro betalen aan het ICANN om de domeinnaam aan te vragen! Die kost hebben wij NOOIT betaald voor .be bvb. ICANN heeft destijds elk land een eigen extensie gegeven, meestal draaiende op hun eigen infrastructuur...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
En waarom is dat goed... omdat we zo wat meer verwarring kunnen zaaien ?Gray schreef:Het gaat erom de mogelijkheid aan te bieden van een .vlaanderen domein te verkrijgen en dat is goed.
Als je straks een bedrijf zoekt kan je gaan proberen, is het nu een .be of een .com of een .vlaanderen ?
Plus dat bedrijven - in moeilijke tijden - "gedwongen" worden hun aanwezigheid daar duur te betalen (het zal niet voor 6 euro/jaar zijn!)
-
- Elite Poster
Omdat die aanvraagkosten voor rekening van de exploitant zijn.
129000 euro / 500euro
= 259 domeinnamen uit de prive en de aanvraagkosten zijn voor de exploitant terugverdiend.
(Voor de domeinnaam .gent rekent men op minimum 5000 aanvragen.)
50 euro/domein x10 jaar= 500 euroNu zoekt de Vlaamse overheid een private partner om het aanvraagdossier op te maken en in te dienen en na de toewijzing de technische en commerciële exploitatie voor zijn rekening te nemen. Het exploitatierecht zal dan gelden voor tien jaar.
129000 euro / 500euro
= 259 domeinnamen uit de prive en de aanvraagkosten zijn voor de exploitant terugverdiend.
(Voor de domeinnaam .gent rekent men op minimum 5000 aanvragen.)
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Dan zouden ze beter .ROFL (Republic of Flanders) aanvragen.
Weggesmeten geld indien ze voor .vlaanderen gaan. ik druk meestal webpagina + CTRL+ENTER, de rest is mij veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang.
Weggesmeten geld indien ze voor .vlaanderen gaan. ik druk meestal webpagina + CTRL+ENTER, de rest is mij veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
dns.be boekte een verlies van €593 931 vorig jaar. Ze hebben 1 250 000 domeinnamen. Met 5000 domeinen denken ze uit de kosten te komen? De overheid zal wel een handje toesteken. 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Wat word hier moeilijk gedaan om een bedrag dat kleiner is dan een miljoen?
Dat ze voetbal clubs een laten opdraaien voor de beveiliging van risicomatchen, dan is er geld om elke gemeente een extensie te geven .Saint-Georges-sur-Meuse
Dat ze voetbal clubs een laten opdraaien voor de beveiliging van risicomatchen, dan is er geld om elke gemeente een extensie te geven .Saint-Georges-sur-Meuse
- krisken
- userbase crew
+1 Konda, +1, really 

Telefonie = EDPnet + OVH
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Dat ze de ouders eens laten opdraaien voor het gedrag van hun kinderen/hooligans
En wie zit er nu te wachten op w w w vlaanderenvakantieland.vlaanderen ?

En wie zit er nu te wachten op w w w vlaanderenvakantieland.vlaanderen ?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
De extensie is langer dan het website adres. 

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 41 keer
Heb er een déjavu gevoel bij; iets in de zin van (vlaams politieke) profileringsdrang,
waar eigelijk (bijna) niemand op zit te wachten en nog minder iets aan heeft.
Oh... ja natuurlijk wel een nieuwe slogan in de zin van "wat Vlaanderen doet... beter".
Begrijp mij vooral niet verkeerd; ik ben WEL overtuigd vlaming, maar NIET met deze trucs.
waar eigelijk (bijna) niemand op zit te wachten en nog minder iets aan heeft.
Oh... ja natuurlijk wel een nieuwe slogan in de zin van "wat Vlaanderen doet... beter".
Begrijp mij vooral niet verkeerd; ik ben WEL overtuigd vlaming, maar NIET met deze trucs.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Wat een verspilling van geld...
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Nog even oprakelen, bijna exact 1 jaar na het laatste bericht. Ik was in Spanje tussen kerst en nieuwjaar, Barcelona meer bepaald. De Catalaanse regio gaat, zoals jullie bekend, een referendum organiseren om hun onafhankelijkheid uit te kunnen roepen. In tegenstelling tot Vlaanderen zijn de mensen daar wel trots op hun eigen regio, zodanig zelfs dat ze hun eigen internet extensie .cat hebben. Als het daar kan, waarom kan het hier dan niet?
Zie ook voor meer info hier (in het Nederlands weliswaar)
http://nl.wikipedia.org/wiki/.cat
of nog hier:
http://www.nomeo.be/encyclopedie/generi ... n/cat.aspx
Zie ook voor meer info hier (in het Nederlands weliswaar)
http://nl.wikipedia.org/wiki/.cat
of nog hier:
http://www.nomeo.be/encyclopedie/generi ... n/cat.aspx
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 02 jan 2013, 11:28, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 72 keer
In een tijd waar iedereen die werkt of op pensioen is moet inleveren met uitzondering van politici en multinationale bedrijven is dit wel overbodig gedachte goed.
Men zou dat geld beter gebruiken voor andere zaken bvb in zorgsector om voldoende degelijk betaald personeel te hebben in rust en ziekenhuizen.
Maar ja politici gooien nu eenmaal graag met geld zeker als ze daarmee in de schijnwerpers komen van de media. Het komt toch van de algemene kas.
Men zou dat geld beter gebruiken voor andere zaken bvb in zorgsector om voldoende degelijk betaald personeel te hebben in rust en ziekenhuizen.
Maar ja politici gooien nu eenmaal graag met geld zeker als ze daarmee in de schijnwerpers komen van de media. Het komt toch van de algemene kas.
-
- Deel van't meubilair
Op zich heb ik daar ook een grondige hekel aan... maar of dit de oplossing is ?konda schreef:ben het beu in het Frans begroet te worden alleen maar om dat ik op een .be provider zit