Ik had hier nog een iets oudere Pentium4 HT staan met een ATI Radeon 9800. Ik heb deze dit weekend eens aangesloten op onze 40" LED TV (Samsung UE40D5000). Nu blijkt dat de PC geen full HD (1080p) films kan afspelen
 . H.264 hardware acceleration is ook niet mogelijk op de Radeon 9800
 . H.264 hardware acceleration is ook niet mogelijk op de Radeon 9800   . Ik moet dus een nieuwe HTPC bouwen.
 . Ik moet dus een nieuwe HTPC bouwen.Ik wil ook al een tijdje een home ubuntu server maken die ik wil gebruiken voor backups, secure tunnel, downloaden (torrent, http,...).
Daarom had ik gedacht deze 2 (HTPC en Server) in één toestel te integreren.
ik had gedacht te werken met volgende componenten
- AMD Athlon II X2 250e 3.00GHz 2MB AM3 Boxed (Thermal Design Power = 45W)
- MOBO met AMD 880G chipset (geïntegreerde ATI radion HD4250 GPU)
 . Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou misschien kunnen opteren voor een moederbord zonder geïntegreerde graphics maar met een extra nvdia grafische kaart. Zijn er mensen die "Hardware Accelerated Video Decoding Developement" werkend gekregen hebben met linux en XBMC?
. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou misschien kunnen opteren voor een moederbord zonder geïntegreerde graphics maar met een extra nvdia grafische kaart. Zijn er mensen die "Hardware Accelerated Video Decoding Developement" werkend gekregen hebben met linux en XBMC?Of zouden jullie toch opteren voor 2 systemen en de processor ( en niet de GPU) de video decodering laten afhandelen? En veronderstel dat je een Blue ray wilt afspelen. Kun je de decodering dan ook laten doen op de GPU zodat de processor vrij blijft voor eventueel andere servertaken?
PS: voorlopig zou ik nog geen nieuwe HDD's kopen. De prijzen zijn veel te hoog. Ik heb hier nog een SATA2 80GB (voor OS), SATA2 500GB en IDE 320GB schijf liggen. Dit moet voorlopig maar genoeg zijn.
Alvast bedankt!

. Ik ben zo niet op de hoogte van de mogelijkheden. Vandaar dat ik uitkeek naar de 880G chipset. Ik zal inderdaad wel moeten gaan naar een onboard CPU moederbord om het vermogen te kunnen beperken.
 . Ik ben zo niet op de hoogte van de mogelijkheden. Vandaar dat ik uitkeek naar de 880G chipset. Ik zal inderdaad wel moeten gaan naar een onboard CPU moederbord om het vermogen te kunnen beperken.

Dit weekend ga ik het materiaal bestellen voor de HTPC en eens beginnen met linux software raid en LVM.
  Dit weekend ga ik het materiaal bestellen voor de HTPC en eens beginnen met linux software raid en LVM.