belgacom email instellen op gsm

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
hara_mo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Beste

met pop en relay.skynet.be kun je enkel met draadloos netwerk van thuis emails ontvangen. niet meteen het doel als je je gsm overal naartoe brengt.

Wat waren dan de juiste instellingen als ik bv bij een vriend of zo ben en bij hen op het draadloos netwerk ga?

ik herinner me nog iets van : de uitgaande mailserver met authenticatie, dan daar je gebruikersnaam (met of zonder @skynet.be)) dan je paswoord zoals voor je inkomende mail server (pop.skynet.be). en als inkomende mail server gebruik je smtp.skynet.be ipv pop kan dat?

en dan de poorten aanpassen enkel voor uitgaande server moest dat of ook voor inkomende?

Het gaat over een skynet email adres.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

pop van skynet gebruiken voor de inkomende, uitgaande gebruiken van base/proxi/mobi*/... waar je een abo bij hebt.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 22 keer
Provider

voor mail op gsm gebruik je best imap
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

er twee manieren waarop je emails kan versturen:

1. relay.skynet.be op poort 25, geen SSL/TLS ingeschakeld, geen SMTP paswoordverificatie vereist.
deze manier zal enkel functioneren indien je met je computer verbonden bent op een Belgacom-internetverbinding.

2. relay.skynet.be op poort 587, SSL/TLS ingeschakeld, SMTP paswoordverificatie vereist ([email protected] + paswoord mailbox)
deze manier van verzenden zou steeds moeten functioneren, ongeacht de internetverbinding die je gebruikt.

inkomende imap server : imap.skynet.be Poort : 143
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hara_mo
Plus Member
Plus Member

thanx, punt 2 zat ik te zoeken, ik wist dat het iets met die instellingen te maken had maar wist niet meer hoe in te stellen. Is dus idd voor eender welke provider.

Weet je misschien ook of deze instellingen ook werken als de gsm op 3G surft (of welke gsm internet technologie maar ook )?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

het speelt geen rol op welke technologie je surft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hara_mo
Plus Member
Plus Member

thamar schreef:pop van skynet gebruiken voor de inkomende, uitgaande gebruiken van base/proxi/mobi*/... waar je een abo bij hebt.
Ik bedoelde eerste enkel om email te checken via andere draadloze verbindingen bij vrienden ofzo... .

maar had dus ook willen weten welke instellingen nodig zijn als men surft met de 3G (of eender welk gsm netwerk).

als je de forum leest, heeft iemand al geantwoord, maar ben niet zeker of ik dezelfde instellingen kan gebruiken (punt 2) voor als 3 g gebruikt wordt.

Ik ga ervanuit dat als er internet is, dat de gsm dan ook via de instellingen in punt 2 kan werken? Dan is het niet nodig om de uitgaande instellingen te gebruiken van gsm provider?
xenne schreef:het speelt geen rol op welke technologie je surft

thanks, dan moet dat zeker werken! nogmaals bedankt

Hey, met de poort 587 werktte het niet, en dan poort 25 , wel. nu weet ik niet of de poort 25 enkel zal werken thuis(, enkel thuis kunnne uittesten). wat als gsm bij een telenetklant , zal poort 25 ook goed zijn?

en over poort 587, je zei dat dat altijd zou werken, waarom kon ik dan geen emails verzenden als ik deze poort gebruik?

Mod edit: gelieve niet te dubbel posten maar de "wijzig" knop te gebruiken. Ik heb je 3 posts nu samen gevoegd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”