Een collega van me stapte vorige maand over van Dommel naar Scarlet.
Sinds de overstap zijn er nog wat probleempjes met de internet verbinding, (aangezien Scarlet volgens mij maar 1 technieker heeft per provincie kan dit nog wel ff aanslepen) maar het grootste probleem is dat hij problemen heeft met z'n Siepens 610ip telefoon.
Zowel met weepee, jumblo, voipbusterpro en poivy heeft hij connectie problemen, ook met de stun server van Weepee.
Dit is niet altijd, de ene dag werkt het wel de andere dag werkt het niet.
Ik hoor hem wel als hij belt, maar hij hoort mij niet.
Telefoon werkt prima bij mij, mijn telefoon die prima werkt werkt bij hem niet.
Iemand nog een idee wat ik eens kan nakijken ?
Siemens ip phone <-> Scarlet
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15149
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb je de poort al eens veranderd naar 5061? Onder "telefonie" -> "geavanceerde instellingen" wijzig je de sip-poort van 5060 naar 5061. Dit omdat sommige Internet providers vaak poort 5060 zelf gebruiken voor hun eigen voip-oplossing, of ze gewoon blokkeren zodat je geen voip zou gebruiken...
Zie ook de tutorial voor overstappen.
Zie ook de tutorial voor overstappen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Ben je wel op de goede plaats de poort aan het veranderen in de Gigaset config?
Onderstaand een voorbeeld voor de A580IP (heb jijzelf ook).
Voor de C610IP zal er wel een vergelijkbare pagina zijn.
Neem verder eens een even poort.
Hier dus.

En niet hier natuurlijk.

Onderstaand een voorbeeld voor de A580IP (heb jijzelf ook).
Voor de C610IP zal er wel een vergelijkbare pagina zijn.
Neem verder eens een even poort.
Hier dus.

En niet hier natuurlijk.
