USB modem met pay and go
Als je een USB modem hebt met betaalkaart ben je dan traceerbaar? Ik bedoel dan: kan men je identiteit achterhalen, zoals e-mailadres, plaats van inloggen, ed? Volgens mij kan men altijd je identiteit achterhalen (met IP adres). Volgens een collega niet! Wie wint deze weddenschap mijn collega of ik? 

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Via je IP adres, met een pay-and-go kaart, is er geen link met je identiteit. Via je IP adres je identitieit achterhalen is dus inderdaad niet mogelijk (denk ik).
Maar ... zodra je op het Internet iets doet, laat je zoveel sporen achter, dat je toch niet helemaal anoniem bent.
- een heleboel gegevens over je laptop (vb naam ...).
- een heleboel gegevns die in je browser opgeslagen staat (coockies ...).
-programma's die automatisch inloggen (skype,msn, etc).
- het nummer van je pay-and-go kaart, en alle nummers die je gebeld hebt (en die jou gebeld hebben) gedurende de laatste 7 jaar (verplichting van de ISPs om die logfiles 7 jaar bij te houden).
Aan het oog van big Brother ontsnap je moeilijk ...
Maar ... zodra je op het Internet iets doet, laat je zoveel sporen achter, dat je toch niet helemaal anoniem bent.
- een heleboel gegevens over je laptop (vb naam ...).
- een heleboel gegevns die in je browser opgeslagen staat (coockies ...).
-programma's die automatisch inloggen (skype,msn, etc).
- het nummer van je pay-and-go kaart, en alle nummers die je gebeld hebt (en die jou gebeld hebben) gedurende de laatste 7 jaar (verplichting van de ISPs om die logfiles 7 jaar bij te houden).
Aan het oog van big Brother ontsnap je moeilijk ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Jouw collega wilt : bij "vaste verbindingen" (zoals telenet, belgacom, ...) heb je in tegenstelling tot bvb nederland, geen vast IP. Dit is ook zo bij 3G kaarten. Maar ze kunnen je héél makkelijk weten vinden dmv driehoeksbepaling hoor 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dank u voor de reacties! Dus heb ik toch ook een beetje gelijk weliswaar niet via IP adres maar toch. Ik begrijp dus dat als je deze stick in je laptop plaatst er héél wat gegevens te traceren zijn door Big Brother via je laptop. Internetgebruik (cookies,....)van zowel de usb verbinding als van je 'vaste' internetverbinding? Ook al zijn dit twee verschillende IP adressen. We zullen het dan maar een gelijkspel noemen, zekers?!
- krisken
- userbase crew
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Op zich staat daar dus niets belangrijks in behalve m'n IP-adres (nogal logisch anders zou je geen connectie kunnen maken).krisken schreef:http://www.watismijnip.nl/
- krisken
- userbase crew
Mja je windowsversie etc
gebruikte browser 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En hoeveel miljoenen mensen lopen er op de wereld rond met identiek dezelfde combinatie.
Trouwens je User-agent kan je zetten op wat je wil ! Als je het goed doet dan weet de tegenpartij NIETS behalve je IP-adres... en als je het echt goed doet zelfs dat nog niet eens.
Trouwens je User-agent kan je zetten op wat je wil ! Als je het goed doet dan weet de tegenpartij NIETS behalve je IP-adres... en als je het echt goed doet zelfs dat nog niet eens.