Audio in huis

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik ben pas verhuisd en heb op 1 plaats (achter de tv) alle kabels centraal laten toekomen.
Nu zou ik ook graag daar een FM radio plaatsen omdat van daaruit ook de boxkabel vertrekt naar de boxen (moeten nog aangekocht worden) in het salon, maar ook in de keuken. Het zijn dus eigenlijk 2 verschillende groepen boxen.

Nu had ik graag "iets" gekocht die FM radio ondersteunt, maar waar ik ook het audiosignaal van mijn tv kan op aansluiten en dan het audiosysteem gebruik voor de klank van mijn tv (geen surround systeem of iets dergelijks, zijn gewoon 2 boxen die gebruikt zullen worden). Een flat tv geeft toch niet echt een schitterend geluid he...
Ideaal zou zijn als ik ook de boxen in een groep A en B zou kunnen opsplitsen. Hiermee wil ik zeggen dat het mogelijk zou moeten zijn om het FM radio signaal te kunnen beluisteren in de Salon (groep A boxen) maar ook om het signaal in groep A en B (salon en keuken) te kunnen beluisteren.

Nog een pluspunt zou zijn als dit alles in "1 bak" zit ;-).

Iemand tips, suggesties, ...?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar zo'n "ouderwets" systeem (stereo installatie met A + B boxen), tegenwoordig is alles 5-1 surround of zo ...

Ik heb een Yamaha RX-496RDS gekocht (geen idee of dit type nog bestaat), ik denk dat dit toestel aan jouw eisen zal voldoen:

- heeft 4 HP uitgangen, met een schakelaar A/B (of beide)
- DIN vermogen per kanaal (4 ohm, 1kHz): 105W
- FM ontvanger met RDS, AM.
- phone ingang (RIAA)
- line ingangen voor CD, AUX, TAPE 1/MD, TAPE 2 (monitor)
- afstandsbediening

Je kan dus perfect je TV of digicorder geluid op één van die ingangen aansluiten.

Er is ook nog een kleiner broertje, de RX-396, DIN vermogen per kanaal 55W
Voor de rest ongveer dezelfde eigenschappen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dus je zoekt gewoon een ouderwetse 'stereo receiver'.
Ben zelf heel tevreden over Yamaha: http://nl.yamaha.com/nl/products/audio- ... receivers/
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Ik heb ook een stereo receiver van het merk Sony met daarop twee knopjes A en B voor de boxen, maar weet niet of de nieuwe modellen dat ook nog zouden hebben.
Mss es kijken bij de Sony modellen of teac.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Is inderdaad iets "ouderwets" achtig.

Zie niet onmiddellijk in wat ik met zo'n high end receiver moet doen met een 5 tal hdmi in/uitgangen... Mocht iemand het tegendeel bewijzen, graag!

Men moet wel weten dat het niet mijn bedoeling is om een surround opstelling te creeren, maar veeleer gewoon FM erdoor te jagen en het geluid van de TV. Dus denk ik wel dat ik het bij het rechte eind heb om een meer "ouderwets" systeem aan te kopen dan de huidige receivers.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”