Binnenkort maximaal gebruik maken 3G-netwerk Proximus?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Binnenkort kunnen we maximaal gebruik maken van het 3G-netwerk van Proximus?
Met één simpele tweet werden wij, en nu ook jullie die geen Twitter gebruiken, heel nieuwsgierig gemaakt. Binnenkort kunnen we maximaal gebruik maken van het 3G-netwerk van Proximus, zo wordt beweerd op Twitter.
De tweet komt van @bramula (Bram Leunis) en werd geretweet door onder andere de Vice President Marketing bij Belgacom:
Maximaal profiteren van het beste 3G netwerk van het land? Nog enkele dagen geduld... #spannend #3G #proximus #belgacom
Wat kunnen we verwachten van Proximus? Gaat het mobiele merk van Belgacom weldra meer volume laten consumeren voor dezelfde prijs? Of wordt de snelheid van het netwerk sterk verhoogd (dankzij HSPA+)? Komt Belgacom af met een aanbod van koppelverkoop. Misschien is het best dat we de voetjes op de grond houden: wellicht is het een aankondiging i.v.m. Deezer, de streaming muziekdienst die onlangs een akkoord heeft afgesloten met Belgacom, en kunnen we mobiel overal naar muziek luisteren. Wat denken jullie dat er aan zit te komen?
UB Frontpage
Met één simpele tweet werden wij, en nu ook jullie die geen Twitter gebruiken, heel nieuwsgierig gemaakt. Binnenkort kunnen we maximaal gebruik maken van het 3G-netwerk van Proximus, zo wordt beweerd op Twitter.
De tweet komt van @bramula (Bram Leunis) en werd geretweet door onder andere de Vice President Marketing bij Belgacom:
Maximaal profiteren van het beste 3G netwerk van het land? Nog enkele dagen geduld... #spannend #3G #proximus #belgacom
Wat kunnen we verwachten van Proximus? Gaat het mobiele merk van Belgacom weldra meer volume laten consumeren voor dezelfde prijs? Of wordt de snelheid van het netwerk sterk verhoogd (dankzij HSPA+)? Komt Belgacom af met een aanbod van koppelverkoop. Misschien is het best dat we de voetjes op de grond houden: wellicht is het een aankondiging i.v.m. Deezer, de streaming muziekdienst die onlangs een akkoord heeft afgesloten met Belgacom, en kunnen we mobiel overal naar muziek luisteren. Wat denken jullie dat er aan zit te komen?
UB Frontpage
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Het hetgeen ik vooral wil is eindelijk eens overal 3G hebben, waar ik woon mee geen enkele provider 3G en op toch redelijk wat plaatsen val je naar edge. Vind ik veel belangrijker.
[
Post made via mobile device ]
[

Ge kunt ze kussen
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Als je bij Proximus op EDGE terugvalt zit je (raar maar waar) eigenlijk op een vernieuwd antenne! (huawei-hardware die 4G ondersteunt ipv de oude Option-hardware. Of wat was het ook weer?)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
Didier Bellens de CEO van Belgacom heeft al lang aangekondigd dat hij hetzelfde inhoud op verschillende platformen( laptop, tabletten en smartphone) wil aanbieden. Deezer komt volgend week aan en ik heb ook al gehoord dat proximus haar HSPA+ netwerk wil openstellen. Denken jullie ook dat onlive een mobile versie krijgt?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
True!!! t Zijn juist die oudere antennes die ze nu aan het afbreken zijn. Want wat je zegt gaat niet enkel op voor EDGE, maar ook voor 3G zelfs!meon schreef:Als je bij Proximus op EDGE terugvalt zit je (raar maar waar) eigenlijk op een vernieuwd antenne! (huawei-hardware die 4G ondersteunt ipv de oude Option-hardware. Of wat was het ook weer?)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
Morgen weten we meer. 

- krisken
- userbase crew
Onze lord is dus nu alvast zijn arme vingertjes aan het oefenen om als eerste een nieuwsbericht de wereld in te sturen 

Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik vraag me af waarom er in vlaanderen nog 4 witte vlekjes zijn (st pieters leeuw, Knesselare, nabij Hasselt) geen toestemming om antenne te plaatsen?Dima_2005 schreef:Volgens mij is het een network upgrade. Ze zijn volledig klaar met migratie:
http://ict.belgacom.be/proximusnetworku ... dex_nl.asp
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
ik kreeg hier daarnet een sms van proximus : uw Internet On GSM is geactiveerd..... terwijl ik al meer dan een jaar deze optie heb...... Misschien gaan ze iedereen Internet on GSM "geven"...?
Heb al een bericht aan Eva gestuurd hierover , maar uiteraard nog geen reactie....
Heb al een bericht aan Eva gestuurd hierover , maar uiteraard nog geen reactie....

-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Plus Member
"Unlimited Mobile Data".......
ok ok...... i'll keep on dreaming

ok ok...... i'll keep on dreaming

Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
-
- Erelid
Gij hebt er geen idee van!krisken schreef:Onze lord is dus nu alvast zijn arme vingertjes aan het oefenen om als eerste een nieuwsbericht de wereld in te sturen

Ze zijn er wel heel trots over op Twitter, andere werknemers. Dus ik verwacht écht wel iets groots voor Proximus zijnde.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1959 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb een presentatie gevonden over "The Road to LTE"
http://www.awt.be/contenu/tel/mob/MForum9_Belgacom.pdf
Ik lees een veralgemening van HSDPA 7,2 Mbps tot in de kleine dorpjes.
En in de grote steden zouden ze wel eens kunnen beginnen met HSPA+ 21 Mbps of HSPA+ 28 Mbps zodat je eindelijk eens de Samsung Galaxy SII kan uittesten.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een operator 21 Mbps gaat aanbieden met maar 2 gigabyte volume. Voor "unlimited" is het nog te vroeg denk ik.
http://www.awt.be/contenu/tel/mob/MForum9_Belgacom.pdf
Ik lees een veralgemening van HSDPA 7,2 Mbps tot in de kleine dorpjes.
En in de grote steden zouden ze wel eens kunnen beginnen met HSPA+ 21 Mbps of HSPA+ 28 Mbps zodat je eindelijk eens de Samsung Galaxy SII kan uittesten.
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een operator 21 Mbps gaat aanbieden met maar 2 gigabyte volume. Voor "unlimited" is het nog te vroeg denk ik.
- krisken
- userbase crew
Wie heb jij dan zoal op twitter?Lord Utopia schreef:Gij hebt er geen idee van!krisken schreef:Onze lord is dus nu alvast zijn arme vingertjes aan het oefenen om als eerste een nieuwsbericht de wereld in te sturen
Ze zijn er wel heel trots over op Twitter, andere werknemers. Dus ik verwacht écht wel iets groots voor Proximus zijnde.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
@fherzeele, @fons_be, @bramula, allen zeer trots. 

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Hmz, maar op http://www.sites.bipt.be/ zie ik toch nog altijd een aantal antennes waar enkel GSM op is en geen UMTS.raf1 schreef:Ik lees een veralgemening van HSDPA 7,2 Mbps tot in de kleine dorpjes.
Ik weet niet hoe actueel die site gehouden wordt natuurlijk

- krisken
- userbase crew
Bipt site is uiterst actueel! DIe is continue in updatefase lol
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 215 keer
Njah neeje, tis altijd al zo geweest op al die plaatsen waar ik van 3G naar edge val en zoals bij me thuis heb ik nog nooit 3G gehad mee geen enkele provider, vind ik trouwens heel triest, als mijne wifi hier plat valt heb ik het steken.meon schreef:Als je bij Proximus op EDGE terugvalt zit je (raar maar waar) eigenlijk op een vernieuwd antenne! (huawei-hardware die 4G ondersteunt ipv de oude Option-hardware. Of wat was het ook weer?)
Ge kunt ze kussen
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
hopelijk niet de flop-knopOfloo schreef:welke knop, ..Tomsworld schreef:Misschien gaan ze bij proximus echt op een knop duwen.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
de "vind ik leuk" knop?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Voor mensen die niet op 3G of hoger raken lijkt mij dat inderdaad wel zeer ambetant. Als ik terugval op Edge gaat het plots veeeeel trager. Vooral in mechelen val ik gemakkelijk terug op Edge 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Plus Member
ze hebben een twitter gestuurd je moet je inschrijven op de community page om in avant première info te krijgen :
Ontdek in avant-première een exclusief en beperkt aanbod om te surfen via 3G. Schrijf je in om meer info te krijgen: http://nl.community.belgacom.be/pages/8b1182fec5
heb me ingeschreven , maar nog niets gehoord.....zal voor volgende week zijn denk ik....
prettig weekend !
Ontdek in avant-première een exclusief en beperkt aanbod om te surfen via 3G. Schrijf je in om meer info te krijgen: http://nl.community.belgacom.be/pages/8b1182fec5
heb me ingeschreven , maar nog niets gehoord.....zal voor volgende week zijn denk ik....
prettig weekend !

Proximus/ Tuttimus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 41 keer
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar in de buurt van Hasselt merk ik op dat wanneer ik geen mobiel internet van Proximus gebruik ik gewoon 3g heb, vanaf het moment ik mobiel internet wil gebruiken wordt het 3g signaal gemoduleerd en krijg ik HSDPA-verbinding.
Toch hoop ik dat het dit niet is wat ze bedoelen en dat Proximus zijn tarieven voor 3g eindelijk eens verlaagt, ook deze voor de herlaadkaarten!
Toch hoop ik dat het dit niet is wat ze bedoelen en dat Proximus zijn tarieven voor 3g eindelijk eens verlaagt, ook deze voor de herlaadkaarten!
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik hoop niet tot dit het 'grote' nieuws was :S...niet echt iets om naar uit te kijken...
http://userbase.be/nieuws/isp/824-belga ... e-tarieven
http://userbase.be/nieuws/isp/824-belga ... e-tarieven
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er is geen niauw abo gewoon prepaid .
En dit was het
En dit was het
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
- Recent bedankt: 1 keer
2gb volume 2000sms en 80 min bellen voor 20 euro is toch wel een goed product zeker !!!
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML