Howto videofilmpje maken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik moet een vriendin één en ander uitleggen maar gezien de afstand is dit nogal moeilijk. We hebben telefonisch geprobeerd maar ook dit vlotte niet zo erg. Nu ben ik dus op zoek naar een programma'tje dat letterlijk opneemt wat er op mijn scherm komt en waarbij ik (via micro) dus ook aanwijzingen kan geven. Start/stop via een toetsencombinatie ofzo. Output in bvb mpg.

Alles wat in je opkomt...zou handig zijn :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Er zullen waarschijnlijk wel genoeg (gratis) tooltjes bestaan die dit kunnen, maar persoonlijk is er maar eentje dat me te binnen schiet, en dat is 'Windows Media Encoder'. Heb het even opgezocht, en blijkbaar is die Windows Media Encoder niet meer te vinden op de site van Microsoft, maar de opvolger, zijnde 'Microsoft Expression Encoder' wel:

http://www.microsoft.com/expression/pro ... rview.aspx

Heb daar wel zelf geen ervaringen mee, dus weet niet in hoeverre het het voldoet aan jouw eisen. Er is een gratis versie, dus waarom zou het niet eens proberen? 'k Weet wel niet of je kan saven in .mpg, maar .wmv zal zeker wel kunnen.

Snagit kan ook aan screen capture doen, maar denk niet dat deze gratis is.

Edit: schijnbaar is de video screen capture in Snagit vrij 'basic', en is het slechts een klein gedeelte van wat er mogelijk is met 'Camtasia Studio' (van dezelfe softwaremaker TechSmith), heb ik nu net gevonden. Misschien dat je dus beter af bent met die Camtasia Studio (eens de free trial proberen)?

http://www.techsmith.com/camtasia.html
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Ik vermoed dat die vriendin wel internet heeft ?

Dan kan je skypen en uw bureaublad delen ... en er bij praten ...

Zo zijn er diverse oplossingen .. kan bijvoorbeeld ook met http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx en zijn er nog wel enkele ...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Probleem is dat je beiden gelijktijdig online moet zijn dan. En dat is helaas niet het geval. Anders was dit inderdaad een schitterende oplossing.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
dannyict
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer

cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Capture Fox is een addon voor Firefox die redelijk goed werkte, maar blijkbaar nog niet geüpdate werd voor huidige versies dus 't hangt af van jouw Firefox versie of je't kan installeren.
Medion
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Naar aanleiding van mijn eerdere reply hier op deze thread, heb ik zelf eens die 'Microsoft Expression Encoder 4 (SP1)' geïnstalleerd, en deze kan inderdaad een video capture maken van je beeldscherm, waarbij je ook zelf commentaar kan inspreken. De video is op te slaan als wmv VC-1, en is aanpasbaar in framerate, resolutie en bitrate (en bijgevolg ook in bestandsgrootte van de video).

Het was wel even zoeken hoe het juist in z'n werk gaat, maar eens je dat weet lijkt het me een interessante (en gratis) oplossing voor jouw probleem. Een beperking in de gratis versie (dus die zonder 'Pro' achter) is de limiet van 10 minuten per opname, maar dat lijkt me niet echt een probleem (in 10 min. kan je al heel wat uitleggen op het scherm).
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 7 keer

Ik weet niet zeker e maar kan teamvieuwer het nie opnemen?

"Ten slotte is het mogelijk om een soort video-opname te maken van de handelingen die je uitvoert. TeamViewer bevat een ingebouwde recorder in de optiebalk onder EXTRA’S, OPNEMEN. Later kan je dat .tvs-bestand afspelen door in het startscherm van TeamViewer bij EXTRA’S de opdracht OPGENOMEN SESSIE AFSPELEN te gebruiken."

Als jij nu pc overneemt en jij zegt tegen u vriendin van: ja laat u pc opstaan en toon het u wat jij moet doen

kun jij bv in een txt bestand zetten start teamvieuwer op --) ga naar extra --) enzo ... <

Ofwel wil ik het altijd eens proberen met u e om te zien of het lukt PM mij maar...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”