WeePee : telefoonnummer altijd bezet

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zit met het volgende, vrij rare, probleem. Ik heb één nummer als SIP account bij WeePee (apart van de andere nummers).
Als iemand mij probeert te bellen op dit nummer, dan gaat dit zonder problemen. Maakt niet uit of het Belgacom, Telenet, Weepee of een GSM gebruiker is.

Echter als ik een nummer probeer te bellen krijg ik steeds de melding dat de lijn bezet is. Ook bij het bellen naar 0800 nummers. Volgens 1950 (het énige nummer dat ik wel kan bellen) zou er nog 16 euro op het account staan. Wat genoeg zou moeten zijn voor een gewone oproep. Ook al zou het saldo negatief zijn, dan krijg je hier toch normaal een melding van voor je call word verbroken (was vroeger zo)?

Kris

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18447
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

"de lijn is bezet - the line is busy" is inderdaad een boodschap die gespeeld wordt telkens als er een probleem is.
Probeer eens in de user tool van deze account de "user agent" te resetten ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Philippe,

Dit heb ik inderdaad ook al geprobeerd. Echter zonder resultaat.

Bedankt om mee te denken...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6883
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

misschien beter om 2 verschillende sip accounts aan te maken, dan blijven in/uitgaand gescheiden. Heb hier ooit iets gelezen in die zin. Wat zegt trouwens weepee hierover?
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat is het nut om inkomend en uitgaand gescheiden te houden? Op mijn SIP trunk doe ik inkomend weepee, uitgaand diverse providers (zie hieronder). Dit is een gewoon SIP accountje...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2820
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb nog gemerkt dat het verkeerd gaat wanneer ik de telefoon "zelf laat kiezen" (=telefoonboek gebruik).
Wanneer je hem eerst aanlegt, en daarna het nummer gewoon intoetst, lukt dit altijd... Mss kan mijn router niet snel genoeg de toetsen decoderen? (Draytek Vigor 2800VG)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”