Internet Intense op 0.1Mbit

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vrijdag had ik plots last van traag internet.
Om mijn BGCTV kreeg ik error 5: abo niet actief.

Modem gereset, decoder gereset en tv werkt terug
Internet blijft echter tergend langzaam.

Helpdesk zag vanalles mis op mijn modem en decoder zweerde hij maar nederlands was al moeilijk genoeg blijkbaar :)
Hij vroeg zelfs of in een oude pc had! :?
Dan ging hij alle standaard dingen doen zoals wifi checken en allemaal dingen die er niets mee te maken hebben...

Soit dinsdag komt er een technieker maar ik heb er geen goed oog in.
Wat kan ik allemaal doen? Heb net router gereset naar factory en nog hetzelfde.

Hij zei mij wel dat ik een 30Mbit profiel heb terwijl ik sinds mijn aansluiting begin dit jaar maar 16Mbit heb.
Router zegt ook dat ik sync op 16Mbit.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

een aantal helpdeskers kan enkel het standaard lijstje afwerken, als dit lijst is afgewerkt moet er een technieker langskomen.

Het is dan aan de technieker om uit te zoeken wat er fout is.

Meestal is de helpdesk OK en de techiekers kennen er ook wat van en lossen meestal alles op maar toch.

Soms zijn de belgacom helpdeskers (en sommige gevallen ook technici) wel echt debiel: een kennis van mij heeft 8 contacten met belgacom nodig gehad om telefoonlijn en internet en televisie opnieuw in orde te brengen.

1 Gebeld voor probleem met telefoon: technieker moet langskomen
2 technieker: vondt zogezegd een fout in telefoonstopcontact en heeft dan maar het telefoonstopcontact opnieuw aangesloten.
Hierdoor uiteraard internet en TV defect... Sorry madam ik ken niets van internet, je zal opnieuw naar helpdesk moeten bellen
3 Gebeld: na het standaard lijstje (modem resetten.... enzovoort) - u hebt een nieuwe modem nodig
4 in de rij gaan staan bij belgacom om modem af te halen
5 gebeld: internet werk nog altijd niet : het standaard lijstje (modem resetten.... enzovoort) En erbij zeggend: de apestaart lampje brandt niet !! Technieker moet langskomen.
6 Technieker komt langs: maar zeg wie heeft die aansluiting hier verprutst (ander belgacom technieker dus) -- in orde gebracht -- laptop aangesloten: u hebt al anderhalf jaar slechte verbinding, dat kan ik zien op de logs die ik raadpleeg met laptop. Je moet HD aanvragen in de winkel want nu zit je op 1,5 km en met HD ga je op een paar honderd meter zitten.
7 In de winkel HD gaan aanvragen....
8 -- benieuwd ik weet het resultaat nog niet....

Mijn lijstje is niet volledig want de oude technieker die internet heeft verprutst is eigenlijk 2x geweest en heeft dan collega gebeld om langs te komen...
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 27 nov 2011, 17:11, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

HD aanvragen???? Heh??????

Ik vermoed dat je bedoeld dat ze eerst op ADSL2 zat voor TV+inet en dat ze nu op VDSL2 zit?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Inderdaad kennis zat blijkbaar nog op ADSL2 en moet dus naar VDSL2 verhuizen.

Technieker vertaalt dit : je moet HD aanvragen

--> zo krijgt de klant automatisch VDSL2 (en zal ze dus ook op een nabije ROP aangesloten worden in plaats van op de centrale).

Kennis zei : heb geen HD-TV -- technieker zei : vraag toch maar HD aan en zwijg over het feit dat je géén HD-TV hebt.

Je internet zal sneller gaan en je zal minder onderbrekingen op TV hebben.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik wil niks goedpraten over dit voorval, maar kan je wel zeggen dat de interventies voor dergelijke problemen soms erg krapjes zijn bij Belgacom (naar onderaannemingen toe). En dat zulke fouten dan gebeuren...well...i'm not surprised...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ma bon... der is dus niet echt iets dat ik zelf kan doen?
kan er iets misgegaan zijn bij omschakeling naar 30Mbit
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Post uw synchrowaardes eens?
http://192.168.1.1 advanced settings statistics
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Code: Selecteer alles

VDSL Version	Firmware-VTU-R:5.5.1.2IK105012 Time Oct 1 2009, 14:04:47
VDSL line status	SHOWTIME
Downstream Training Margin	: 22.9 dB
Downstream line rate	 16536 kbps
Upstream line rate	 2056 kbps
TX total power	 -14.6 dbm
Downstream delay	 14.4 ms
Upstream delay	 4.4 ms
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

werk bij draadloos, of bekabeld?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

alles bekabeld, draadloos sta uit

ma ik heb draadloos net getest... speedtest.net kan zelfs de start knop ni laden ...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je diverse pc's? Zo ja, heb je dit voor op elke pc?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

mijn desktop, mijn vrouw haar desktop, beide laptops, mijn mediacenter allemaal hebbe ze prijs
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goed...ik vermoed dat je dus een switch hebt tussen je computers en je modem? Zet eens een computer rechtstreeks op je modem en probeer dan nog eens?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

same

mijne bbox staat in fully routed en tv hangt achter zelfde (netgear) switch.
Tv werkt nog perfect. HD stream geeft geen krimp van bandbreedte probleem... yet downloaden gaat maar tot enkele Kb/s
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Hoe is de snelheid tussen je pc's?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

een redelijk perfecte benadering van 100Mbit. (11.9Mb/s)
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

En maandelijks volume is niet opgebruikt?

Eigenaardig probleem.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

we zitten idd op het einde van de maand, zou dus wel eens smallband kunnen zijn...... aangezien het hier intense betreft, evt gratis volumeblokken bijkopen. maar als het dat was zou de belgacom helpdesk het wel gezien hebben veronderstel ik. vreemd probleem idd

een intense abo op huidig profiel (16,5/2) is trouwens zinloos, je kan downgraden naar favorite zonder verlies
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je kan zelfs comfort + optie "unlimited" ook nemen (15mbit)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

is via mijn werk.
ze betalen enkel dees terug of telenet fiber 60 ofzo

met welke gegevens moet ik inloggen op bgc site? Ik kom net van jaren dommel dusja :)
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

als ik probeer in te loggen met met fcxxxxxx@SKYNET en pw uit mijn bbox2 krijg ik invalid user/pw
ik geraak met die account (.be erachter) ook niet op de webmail
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

voor in te loggen op de e-services moet je eerst een account aanmaken, je zal een recente papieren factuur nodig hebben voor de activatiecode

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... urdatum%3F
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

maar die sturen een mail naar mijn [email protected] mail waar ik niet opgeraak :(
Of mag ik dat registreren met een gmail account en linken met die activatiecode?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

je mag een andere mailadres kiezen ja
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

owkeeeej...
Na veel gezever met de bevestigingsmail is het mij eindelijk gelukt.

We zaten dus op smallband. De madam is persies loos gegaan en heeft 4 publisher catalogi in de steam sale gekocht en alle games installed (~200gb) en nog nen hele reut aan japanse live action versies van bekende anime's (~180gb)

Imagine my surprise... ik had totaal ni door da ge op internet intense op smallband kon gaan... Soit, kheb dan maar een scriptje geschreven om volume blokken bij te kopen o_0

Ondertussen ook naar den helpdesk gebeld en nu had ik een madam die tenminste wist waarover het ging en ze kende mijne vriend van de zaterdag persies.
-Er was niets mis te zien op mijn lijn
-Er was niets mis te zien op mijn decoder
-Ze heeft mij zelfs uitgelegd dat ge iMacros kon installen :)
-Technieker geannuleerd
-Ze ging hem is uitleggen wat smallband was

Het enige dak nu zou willen weten is op welk profiel ik zou moeten zitten..
Als ik vroeger den test deed zei die mij 2 streams waarvan 1 hd. Als ik nu doe zegt hij 2 streams waarvan 2 hd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Als ik vroeger den test deed zei die mij 2 streams waarvan 1 hd. Als ik nu doe zegt hij 2 streams waarvan 2 hd.

de hd streams nemen al een tijdje minder bandbreedte in beslag, daardoor krijg je andere resultaten. het resultaat dat je nu haalt komt overeen met 16,5/2
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je zit nog steeds op hetzelfde profiel hoor. Vroeger had je voor een HD stream 9mbit nodig van je 16.5mbit. Nu, met de nieuwe encoders aan de kant van Belgacom, hebben deze slechts 6mbit nodig. Zo kan dus dus 2x HD kijken op een 16.5mbit lijn.

Mijn tip : downgrade naar "comfort" en neem de optie unlimited (7.5 euro/maand). Zal je goedkoper uitkomen en je hebt hetzelfde als nu : onbeperkt internet :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

daffeh schreef:maar die sturen een mail naar mijn [email protected] mail waar ik niet opgeraak :(
- Je kan via e-services een nieuw paswoord instellen voor jouw [email protected] account zodat je er terug op geraakt (hoeft niet noodzakelijk hetzelfde paswoord te zijn als je internet login, of je e-services login).
- Je kan via e-services een forward instellen, zodat alle eventuele mails op jouw [email protected] doorgestuurd worden naar je gmail.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

merci, e-mail unlocked
Is er nerges een overzicht om te zien of we in de nabije toekomt misschien op 30 mbit gaan geraken?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Daffeh : reken er maar niet op dat dit in de nabije toekomst zal zijn. Gewoon af en toe in de modem kijken op welk profiel je syncronisatie hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”