Scarlet Internet (ADSL2) valt uit

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
hello11
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:54

Hallo allemaal,

Nu al meer dan een week valt mijn Scarlet Internet regelmatig uit. Na een 20-tal secondjes werkt het vanzelf weer, maar gedurende die 20 secondjes zie je in Firefox dat hij zoekt naar de server. Als ik op de routerconfiguratiepagina (Linksys WAG160N > router + modem in één) naar de verbinding ga kijken, blijk ik gewoon verbonden te zijn met het internet. Die routerpagina is trouwens altijd gewoon bereikbaar.
Voor een paar keer stoort dat uitvallen niet, maar als het voortdurend is, begint het wel echt te ergeren...
Het komt op alle computers voor, zowel Win als Mac, en ook op m'n iPod.
De router is volledig actueel (en is niet vorige week geüpdatet of zo).
Verschillende keren heb ik de stekker van de router al uitgetrokken om hem zo te herstarten, maar dat helpt spijtig genoeg niet.

Afbeelding

Code: Selecteer alles

--- System Information ---
Vendor: Linksys
ModelName: WAG160N
Firmware Version: A1.00.16 , 2009-11-25T17:03:12
GUI Version: A1.00.16_007
Boot Version: 1.0.37-5.4
Hardware Version: 0.01

--- DSL Information ---
DSL Driver Version:  AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI:         8/35
DSL Status:          ShowtimeRetrain Reason:	0
DSL Mode:            ADSL2+
DSL Channel:         FAST
DSL Upstream Rate:   637 Kbps
DSL Downstream Rate: 11996 Kbps

                      Down         up    
DSL Noise Margin:    27.9 dB      26.2 dB
DSL Attenuation:      3.5 dB       0.4 dB
DSL Transmit Power:  16.2 dBm     12.4 dBm

---
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6160
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Welkom hier,

Met de gegevens jij wij als gebruiker hebben, heb jij een uitstekende lijn.
Ik zou eerder proberen of het geen DNS-probleem is, daar heb ik ook al meerdere malen problemen met gehad bij Scarlet.
Als je inlogt op je router, zie je bij de basisinstellingen 3 lege DNS-servers.
Zelf heb ik een mix van:
OpenDNS: http://www.opendns.com/ (zie IP's onderaan en kies er maar één of meerdere)
GoogleDNS: http://code.google.com/intl/nl/speed/public-dns/ idem
En eventueel als laatste een DNS van Scarlet.

Succes!
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Maak eens een mix van de volgende ip's voor jouw dns...

8.8.8.8 (google)
8.8.4.4 (google)
208.67.220.220 (opendns)
208.67.222.222 (opendns)
193.110.251.4 (fusa BE)
85.17.239.174 (fusa NL)
91.121.116.217 (fusa FR)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

uitstekende lijn? weet niet... post eens de adsl2 lijnwaarden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2511
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

@Xenne, die staan toch in de eerste post ?

Staat je router niet te warm ? Mischien geraakt die oververhit, 'k heb dat ooit ook gehad met een Linksys.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

verschoning, vergeten naar beneden te scrollen...... inderdaad uitstekende lijn. speedtest valt wel tegen.... toch geen slechte splitter ofzo?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
hello11
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2011, 11:54

Alvast bedankt allemaal voor jullie tips.
Dat van die goede lijnwaarden mag natuurlijk als de telefooncentrale twee huizen van het onze staat... :-)
De snelheid is inderdaad niet denderend, maar er valt mee te leven hoor :wink:

Ik heb de DNS instellingen in de router aangepast, en heb nu al meer dan een halfuur zonder problemen gesurft. Keep your fingers crossed...

Nogmaals bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”