Krijg router functie niet uit. Belgacom speedt. adsl modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

Heb hier een ADSL modem van Belgacom skynet: Belgacom Speedtouch 510 dacht ik, diegene dat je bij een standaard Go pakket krijgt.

Ik heb al vanalles geprobeert maar krijg hem niet in de zogenaamde bridge modus. Ik blijf het router IP adres 10.0.0.???? krijgen.
Dit terwijl het adsl abbonement is opgesteld voor meerdere pc's, dus ook apparte ip adresse, nu krijg ik enkel die router ip adressen.

Iemand een uitleg hoe ik die adsl modem enkel kan late dienen als modem en niet als router, ik heb al deze site doorzocht en via google gezocht, maar nergens vond ik een uitleg die specifiek voor deze modem en provider past. Die zogenaamde Bridge modus vind ik nergens terug in de instellingen van de modem.

Bedankt voor enige hulp ;)
Greetz
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

je kan er gewon een PPPoE connectie naar starten zonder dat je iets moet aanpassen, zo heeft hij alleen een modem functie (wel auto connect afzetten)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hm, ik begrijp iets niet: jij zegt dat je een abo hebt voor meerdere adressen, maar toch wil je in bridged mode werken waarbij je maar 1 ip-adres krijgt?
Je krijgt geen 2 publieke IP-adressen als dat is wat je hoopt ...
wem
Premium Member
Premium Member

ik vermoed dat hij wil dat zijn router-modem gewoon functie doet als modem (en hub/switch tegelijk) en dus met een rechtstreekse verbinding op internet zit, ipv via een router ...
kikker46
Pro Member
Pro Member

Volgens mij

moet ge deze file toepassen op je modem

bgcbr.tpl

Het zit wel zo dat er dan overal Belgacom staat. Ik vraag me dan ook af hoe je die file nu van je modem krijgt, want deze staat niet op de bijgeleverde CD.

Mvg,

Kikker46
pm
Premium Member
Premium Member

kikker46 schreef:Volgens mij

moet ge deze file toepassen op je modem

bgcbr.tpl

Het zit wel zo dat er dan overal Belgacom staat. Ik vraag me dan ook af hoe je die file nu van je modem krijgt, want deze staat niet op de bijgeleverde CD.

Mvg,

Kikker46
Welke instellingen geeft dit bestand en wat zijn juist de effecten? Ik weet liever eerst wat iets doet voor ik het probeer...
En waar vind ik dit bestand moest dit hetgene zijn dat ik zocht? Vond het al niet via een kleine google zoektocht :)

wem schreef:ik vermoed dat hij wil dat zijn router-modem gewoon functie doet als modem (en hub/switch tegelijk) en dus met een rechtstreekse verbinding op internet zit, ipv via een router ...
Klopt, want deze modem ondersteunt heeft 1 port, en ik heb er nog een sweex draadloze router/switch achter hangen.
SeNsEi Ze0n schreef:je kan er gewon een PPPoE connectie naar starten zonder dat je iets moet aanpassen, zo heeft hij alleen een modem functie (wel auto connect afzetten)
Dus dan heb ik niet meer dat internet 10.0.0.??? adres?
meon schreef:Hm, ik begrijp iets niet: jij zegt dat je een abo hebt voor meerdere adressen, maar toch wil je in bridged mode werken waarbij je maar 1 ip-adres krijgt?
Je krijgt geen 2 publieke IP-adressen als dat is wat je hoopt ...
Dat had ik wel gehoopt :D hehe Dacht dat je daarvoor net betaalde als je de "meerdere computers" optie nam.

Thx allemaal vor t helpe!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

als je mijn tip gebruikt heb je idd je internet adres, dus niet meer 10.0.0.x
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Die belgacom speedtouch 510v4 moet je eerst naar surfen via het 10.0.0.138 adres en daar in de webconfig de "bridged" mode aanvinken ergens bij advanced options.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
kikker46
Pro Member
Pro Member

Ik heb hier de Thomson Ethernet Modem 510 gewoon. Ik dacht via dat bridged BGC, het ging lukken, maar dan krijg je geen ip niet meer sjedus geraak je ook niet meer op je modem.

Ik denk dat die dan de dns-servers van Belgacom gebruikt, maar ik weet niet hoe je die instellingen kan aanpassen.

Via de webinterface heb ik het nog niet gevonden voor op bridged te plaatsen.
pm
Premium Member
Premium Member

Sasuke schreef:Die belgacom speedtouch 510v4 moet je eerst naar surfen via het 10.0.0.138 adres en daar in de webconfig de "bridged" mode aanvinken ergens bij advanced options.

Grtz,

Sasuke
Ik heb da menu al 100x doorgescrolled maar nergens een bridged modus te vinden, dus mss een andere versie van modem...

SeNsEi Ze0n schreef:als je mijn tip gebruikt heb je idd je internet adres, dus niet meer 10.0.0.x
Thx, zal t eens teste ! Zal voor binne enkele dage zijn, ben 5gig aan t verzende momenteel.
Alvast merci voor den tip!
Gast

ah heb het werkende gekregen

Je moet die bridge BGC instellingen nemen, dan moet je wel op al je andere apparaten de instellingen maken zodat ze met je provider kunnen klappen, was dit laatste even vergeten.

Mvg,

Kikker46
pm
Premium Member
Premium Member

Anonymous schreef:ah heb het werkende gekregen

Je moet die bridge BGC instellingen nemen, dan moet je wel op al je andere apparaten de instellingen maken zodat ze met je provider kunnen klappen, was dit laatste even vergeten.

Mvg,

Kikker46
En waar moet ik die dan nemen? via zo een templete bestandje? indien ja, waar vind ik dit bestandje?
Dat van die andere instellingen om met de provider te klappen bedoel je de DNS instellingen enzo veronderstel ik...

thanx ;)
kikker46
Pro Member
Pro Member

Beste,

Je hebt op die webinterface 2-delen.
Basis en ...

Dus bij geavenceerd staat er daar easy install of iets in de aard, dan kan je in de lijst kiezen voor Bridged BGC, daarna vul je jouw gegevens in.

Op voltooien klikken en jouw modem zal in bridged mode staan.

Daarna op alle apparaten die vanaf nu ook rechtstreeks op het internet aanwezig zijn die pppoe instellingen juist zetten en dns.

Hierna lukt het bij mij.

In die file kun je ook andere instellingen doen die niet bij alle Thomson modems instelbaar zijn via die wizards, voor de gewone installatie met router en dergelijke kan je gewoon die tpl file van de cd nemen en aanpassen naar eigen noden. Voor informatie voor bridged heb ik nog niet genoeg gezocht en geprobeerd om zo zelf zo een file te maken.

Mvg,

Kikker46
pm
Premium Member
Premium Member

kikker46 schreef:Beste,

Je hebt op die webinterface 2-delen.
Basis en ...

Dus bij geavenceerd staat er daar easy install of iets in de aard, dan kan je in de lijst kiezen voor Bridged BGC, daarna vul je jouw gegevens in.

Op voltooien klikken en jouw modem zal in bridged mode staan.

Daarna op alle apparaten die vanaf nu ook rechtstreeks op het internet aanwezig zijn die pppoe instellingen juist zetten en dns.

Hierna lukt het bij mij.

In die file kun je ook andere instellingen doen die niet bij alle Thomson modems instelbaar zijn via die wizards, voor de gewone installatie met router en dergelijke kan je gewoon die tpl file van de cd nemen en aanpassen naar eigen noden. Voor informatie voor bridged heb ik nog niet genoeg gezocht en geprobeerd om zo zelf zo een file te maken.

Mvg,

Kikker46
Dat heb ik al zovele male geprobeerd, maar bij dien easy install komt er al als titel opstaan in dat kadertje: vul uw gegevens in voor deze router.......

niks bridge optie te zien of te kiezen, en ergens anders ook niet, ik heb letterlijk elke optie in gans die webinterface al 100x omgewoeld :D hehe
Gast

Ok,

Sorry voor die wat latere reply.

Via de cd kan je die setup ook doen, enkel daar is het normaal een beetje anders.

Stop de bijgeleverde cd erin. Dan kies jer voor nederlans en klik je vervolgens op het rechter pijltje (visueel).

Dan kun je op iets anders klikken ben dat nu vergeten, ik denk setup.

Dan kan je ook die wizard doorlopen. (deze wizard kan altijd je modem detecteren ook als hij in bridged mode staat).

Hier zou toch zeker die bridged mode tussen moeten staan.

Mvg,

Kikker46
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”