Beste,
Ik zit momenteel bij Scarlet. Ik heb een huis gekocht samen met mijn vriendin en hier zijn we nu wat aan het werken. Een maand geleden heb ik de verhuisaanvraag ingediend bij Scarlet zodat we toch geen al te grote tijd zonder internet en tv hoeven te zitten.
In ons gekochte huis vroeg ik aan de eigenaar als die mij de belgacom invoer kon laten tonen zodat ik zeker wist dat deze er was. Die toonde mij dan zo'n opbouwstekker met telefoonaansluiting, dus wist ik genoeg. Hier kwam ook nog de coax kabel binnen van telenet.
Nu we het huis kunnen betreden en we wat kleine verbouwingen aan het doen zijn deed ik die opbouwstekker van de telefoonaansluiting los, en wat blijkt: hier zit geen kabel achter... Iemand een idee hoe ik zou kunnen weten waar onze belgacom invoer toekomt? Kan een Belgacom technieker dit zien als ik het correct adres meegeef?
Wat als blijkt dat daar geen invoer is? Dan komt Belgacom waarschijnlijk vanaf de dam een kabel tot in huis leggen op hun kosten (binnenbekabeling is voor de eigenaar natuurlijk). Dit alles is natuurlijk jammer daar ik zie gebeuren dat we dus toch een tijdje zonder internet/tv zullen zitten eer Belgacom hier zou langskomen om de aansluiting te voltooien.
Iemand enige info of tips?
Groeten
Aansluitpunt
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 116 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Meestal komt de telefoonkabel binnen vanaf de straat kant,
misschien heb je een (kruip)kelder, daar komt het soms ook binnen.
Of het meest logische is vragen aan de vorige eigenaars waar het binnenkwam.
misschien heb je een (kruip)kelder, daar komt het soms ook binnen.
Of het meest logische is vragen aan de vorige eigenaars waar het binnenkwam.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Vorige eigenaar had enkel telenet en dacht dat dit de invoer was.
Kelder hebben we niet. De plinten zijn op dit moment ook weg en hier zien we ook geen kabel binnenkomen. Al de volledige voorgevel afgezocht
[
Post made via mobile device ]
Kelder hebben we niet. De plinten zijn op dit moment ook weg en hier zien we ook geen kabel binnenkomen. Al de volledige voorgevel afgezocht
[

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Onmiddellijk een voortijdige installatie aanvragen. Dit kost 30 euro en dan brengt Belgacom de invoerkabel binnen zonder abonnementsverplichting.
http://belgacom.be/belgacom/be-nl/step/ ... uild1.page?
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 763 keer
- Bedankt: 252 keer
Kabels liggen vaak in het verlengde van de zijgevels, dus op de hoeken van de voorgevel heb je het meeste kans als er één ligt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dit geldt in principe alleen bij nieuwbouw, en op voorwaarde dat de hele boel nog openligt (en er geen voetpad moet opengebroken worden) ...raf1 schreef:Onmiddellijk een voortijdige installatie aanvragen. Dit kost 30 euro en dan brengt Belgacom de invoerkabel binnen zonder abonnementsverplichting.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Ikzelf ben op dit moment op weekend, maar mijn vader heeft vandaag de kabel gevonden (thx aan Devilzown & sphiren).
De kabel is wel volledig afgesneden net achter de muur. Zal dus zeker nog moeten verlengd worden. Daarna heeft mijn vader enkele klinkers van onze oprit uitgehaald en de kabel uit de muur getrokken. Daar Scarlet binnen 2 weken alles komt aansluiten is mijn vraag als wij die 2 paar nu zelf kunnen verlengen op één of andere manier of als we dit sowies door Belgacom zullen moeten laten doen?
Of laten we alles gewoon gerust en houden we ons van den dommen tot de scarlet technieker komt, en zou die persoon dan die kabel kunnen verlengen?
Tips altijd welkom
De kabel is wel volledig afgesneden net achter de muur. Zal dus zeker nog moeten verlengd worden. Daarna heeft mijn vader enkele klinkers van onze oprit uitgehaald en de kabel uit de muur getrokken. Daar Scarlet binnen 2 weken alles komt aansluiten is mijn vraag als wij die 2 paar nu zelf kunnen verlengen op één of andere manier of als we dit sowies door Belgacom zullen moeten laten doen?
Of laten we alles gewoon gerust en houden we ons van den dommen tot de scarlet technieker komt, en zou die persoon dan die kabel kunnen verlengen?
Tips altijd welkom

- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Als deze echt is afgeknipt tegen de muur, dan zal de scarlet tech hiervoor de lassers roepen...en moet je even wachten met aansluiting.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Hopen dat hij een gelsnap bijheeft, maar ik denk niet dat veel scarlet techs dat bijhebben, wat hij wel kan doen is de kabel tijdelijk verlengen en dan lasserinterventie aanvragen. De meeste zullen dit wel doen als ze er langs buiten een beetje fatsoenlijk aankunnen.
-
- Elite Poster
Langs buiten kunnen ze er zeker fatsoenlijk aan. Zou gewoon wat jammer zijn dat de installatie vertraging zal oplopen (vanaf volgende week verhuizen we).
Zou dus willen zeggen dat we een eindje zonder tv en internet zouden zitten. Eer er een Belgacom technieker langskomt, en dan nog eens snel 3 a 4 weken tegen dat de Scarlet technieker langskomt...
Dus zelf de 2 paren verlengen (solderen) en een "krimpgene" er op plaatsen zouden we dus beter niet doen?
Zou dus willen zeggen dat we een eindje zonder tv en internet zouden zitten. Eer er een Belgacom technieker langskomt, en dan nog eens snel 3 a 4 weken tegen dat de Scarlet technieker langskomt...
Dus zelf de 2 paren verlengen (solderen) en een "krimpgene" er op plaatsen zouden we dus beter niet doen?
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik zou het eerder door belgacom laten doen.
Als ge dat gewoon aan die scarlet tech uitlegt, zal die die kabel van buiten wel even verlengen op een tijdelijke manier. (als hij er fatsoenlijk aan kan).
Zo kan hij zijn install afwerken (en de lassers later laten komen) en brengt het voor hem ook stukken meer op dan enkel lassers sturen.
Als ge dat gewoon aan die scarlet tech uitlegt, zal die die kabel van buiten wel even verlengen op een tijdelijke manier. (als hij er fatsoenlijk aan kan).
Zo kan hij zijn install afwerken (en de lassers later laten komen) en brengt het voor hem ook stukken meer op dan enkel lassers sturen.