Bier op laptop
Gisterenavond een feestje gegeven. Als muziekbron heb ik me laptop gebruikt. Jammer genoeg is er daar een beetje bier op terecht gekomen, ik heb hem direct afgedroogd toen werkten alle toetsen nog na enkele uren ging g niet meer dan ging t en f tesamen tf en ^m werdt getypt plotseling werkte enter niet meer en nu werkt hij wel weer. Maar ik wilde hem vanmorgen opstarten en hij toonde Compaq schermpje en dat BEEP-BEEP heel veel BEEPs
het is een Compaq Presario (type: geen idee)
Dringende Hulp Verzocht...
het is een Compaq Presario (type: geen idee)
Dringende Hulp Verzocht...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Oke ... ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad ... Met een COmpaq Presario 905 EA, maar dan geen bier maar koffie met melk en suiker.
In eerste instantie wou ik het zelf opkuisen maar dit leek beetje ondoenbaar na een tijd aangezien mijn muisknoppen ook vastzaten enzo ...
Nu ik ben begonnen met hem zelf te kuisen ad hand van volgende tutorial:
http://www.computing.net/howto/simple/keyboard/ maar aangezien er ik weet nie hoeveel keys stuck zaten (ook power en volume vanboven) heb ik besloten hem binnen te doen voor repair (valt natuurlijk niet onder garantie) .... bij compaq service centre hebben ze er een nieuw keyboard in gestoken en een nieuwe cpu koeler (bleek ook stuk te zijn). Kostprijs van het geheel ongeveer € 120.
Het feit dat hij biept bij het opstarten is misschien dat er een key vastzit ? Als de schade nog mee valt zou ik hem zelf proberen te kuisen (keys gaan er makkelijk af), en anders zou ik hem gewoon binnenbrengen (kan wel tot 4 weken duren voor ge uw lappie terughebt).
Veel geluk
In eerste instantie wou ik het zelf opkuisen maar dit leek beetje ondoenbaar na een tijd aangezien mijn muisknoppen ook vastzaten enzo ...
Nu ik ben begonnen met hem zelf te kuisen ad hand van volgende tutorial:
http://www.computing.net/howto/simple/keyboard/ maar aangezien er ik weet nie hoeveel keys stuck zaten (ook power en volume vanboven) heb ik besloten hem binnen te doen voor repair (valt natuurlijk niet onder garantie) .... bij compaq service centre hebben ze er een nieuw keyboard in gestoken en een nieuwe cpu koeler (bleek ook stuk te zijn). Kostprijs van het geheel ongeveer € 120.
Het feit dat hij biept bij het opstarten is misschien dat er een key vastzit ? Als de schade nog mee valt zou ik hem zelf proberen te kuisen (keys gaan er makkelijk af), en anders zou ik hem gewoon binnenbrengen (kan wel tot 4 weken duren voor ge uw lappie terughebt).
Veel geluk

Bwah, @Ditch, proper maken, verzekering op nemen, en eens goed laten vallen: Oops! 

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
Mja ... zoiets valt nie onder garantie ... en over die verzekering ... mja kweet dat iedereen hier op school ne toshiba heeft met verzekering ... ma vind het nogal nutteloos die verzekering ... beetje zorg dragen voor die spullen eh 
Mental note: geen koffie meer drinken in de buurt van laptop
@ Snakehit Om het keyboard los te maken .... je kan met een kleine schroevendraaier die toetsjes er uit duwen ... let wel op dat je de rubbertjes die der onder zitten niet kwijt doet en het plastieken spullementje ... met wattenstaafjes alles uitkuisen enzo ... ohja maak een foto van je keyboard zodat je weet waar alle toetsen moeten komen (keyboards van laptops hebben vaak verschillende layouts)

Mental note: geen koffie meer drinken in de buurt van laptop

@ Snakehit Om het keyboard los te maken .... je kan met een kleine schroevendraaier die toetsjes er uit duwen ... let wel op dat je de rubbertjes die der onder zitten niet kwijt doet en het plastieken spullementje ... met wattenstaafjes alles uitkuisen enzo ... ohja maak een foto van je keyboard zodat je weet waar alle toetsen moeten komen (keyboards van laptops hebben vaak verschillende layouts)
-
- Elite Poster
Hmz als ik der gewoon een schroevendraaier ondersteek en naar boven duw komen ze los ... let wel dat je de de schroevendraaier ad zijkant van de toestensteekt ... omdat het onderliggend systeem normaal in die richting zit ... dus nie gewoon voor de laptop zitten en der onder duwen ... maar ad zijkant beginnen ... zou normaal moeten losklikken ...
En id verzekering kan der nie tussenkomen ... had het ook ad hand
En id verzekering kan der nie tussenkomen ... had het ook ad hand
-
- Elite Poster
Bij laptop keyboards niet hoor ... zit enkel van die rubberen dingetjes onder die als een 'veer' werken ... onder grote toetsen zitten er gewoon meerbubbs schreef:Toch oppassen met die toetsen te verwijderen... Onder een aantal toetsen (SHIFT, ENTER, SPACE,...) zitten vaak nog veertjes die moeilijk terug te plaatsen zijn.
Ok, ik heb de eerste toetsen verwijdert
links onderaan aan het toestenbord waar de drank is gegoten.
Onder de toetsen lag nogeen zwarte bescherminglaag, die is er nog ook gedeeltelijk af, waardoor de elektronica vrij komt. Ik zelf zie daar niet zoveel aan.
Question: Geleid Bier???
links onderaan aan het toestenbord waar de drank is gegoten.
Onder de toetsen lag nogeen zwarte bescherminglaag, die is er nog ook gedeeltelijk af, waardoor de elektronica vrij komt. Ik zelf zie daar niet zoveel aan.
Question: Geleid Bier???
Snakehit schreef: Question: Geleid Bier???

Jep, bier geleidt. Jammergenoeg is het door het koolzuur erin ook corrosief. Daarom dus dat die beshermlaag aangetast is.
Greetz
ik heb altijd (bvb in gsm's) de contacten zelf met dissolvant gekuisd... vraag maar aan de mama of de vriendin, die hebben da zeker 
maar ik zou hiermee niet over plastiek gaan... ik heb eens een cd case willen cleanen hiermee omdat er alcoholstift op was... da produkt werkt in op d ie plastiek...
maar voor contactjes te reinigen is het perfect...
Wil je iets dat niet bijt, neem dan benzine (jawel, gewone super+
) of alcohol (ontsmettingsalcohol, niet nog meer bier he
)
ciao
stephan
GOOD LUCK!!!!

maar ik zou hiermee niet over plastiek gaan... ik heb eens een cd case willen cleanen hiermee omdat er alcoholstift op was... da produkt werkt in op d ie plastiek...
maar voor contactjes te reinigen is het perfect...
Wil je iets dat niet bijt, neem dan benzine (jawel, gewone super+

ciao
stephan
GOOD LUCK!!!!
There are two types of planes : Fighters and Targets 

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
om niet met je product en zo in je laptop te gaan kan je normaal gezien je laptop volledig los maken. Ik heb een HP Compaq NX 7000, de vorige Evo n610c en daarvoor een Compaq Armada m700 en de toetsenborden gingen allemaal los door de platte vlakjes tussen de functietoesen naar beneden te schuiven en eventueel aan de onderkant van je laptop schroefjes met een toetsenbord-symbool los te schroeven. Je hele toetenbord komt dan normaal los waarbij je de binnenkant van je laptop ziet (normaal kan je hier ook ergens RAM bij rammen
). Je laptop zit wel nog vast met een dunne, brede oranje strip die je los kan maken van het binnenwerk. Om die los te krijgen moet je een witte strip los maken zodat het geheel los komt te zitten. Met wat geluk heb je dan je toetsenbord in je handen.
Moest het zo ver komen dat je een nieuw toetsenbord nodig hebt kan je dat makkelijk op dezelfde manier zelf doen. Gewoon bij een officiele hp/compaq-dealer een spare part bestellen en zelf vervangen.

Moest het zo ver komen dat je een nieuw toetsenbord nodig hebt kan je dat makkelijk op dezelfde manier zelf doen. Gewoon bij een officiele hp/compaq-dealer een spare part bestellen en zelf vervangen.
Ik heb nu alle toetsen uitgehaald.
Er is een leidingske een beetje bruin gekleurd
Volgens mij is dat verbrand,
@ Meon:
Ik heb geprobeerd om het in zijn geheel eruit te halen, dat werkt niet, dus heb ik maar alle toetsen uitgehaald en ga ik nu proberen de elektronica te reinigen.
Er is een leidingske een beetje bruin gekleurd

Volgens mij is dat verbrand,
@ Meon:
Ik heb geprobeerd om het in zijn geheel eruit te halen, dat werkt niet, dus heb ik maar alle toetsen uitgehaald en ga ik nu proberen de elektronica te reinigen.
Erm, toch wel... Als ik zeker wist dat ik de toetsen er terug in kreeg zou ik nu de SHIFT van m'n DELL verwijderen en een foto posten...ditCh schreef:Bij laptop keyboards niet hoor ... zit enkel van die rubberen dingetjes onder die als een 'veer' werken ... onder grote toetsen zitten er gewoon meerbubbs schreef:Toch oppassen met die toetsen te verwijderen... Onder een aantal toetsen (SHIFT, ENTER, SPACE,...) zitten vaak nog veertjes die moeilijk terug te plaatsen zijn.

effe ander vraagje ivm laptop
heb momenteel een acer travelmate 661 Lmi
dus :
centrino 1,4
512MB
40GBHDD
15'
sxga 1400x1050
wifi
infrarood
dvd-rw
...
is van oktober 2003 (dus bijna een jaar oud)
heb hem toen 1799eur betaald en nu wilt mijn tante me er 1250 voor geven...
doen of niet?
ik koop zoiezo een andere (lees snellere
)
thanx
stephan
ps : sorry dak de laatste tijd wa minder actief ben ma kben 3 weke weggeweest en ben heel augustus weer weg... en als ik dan thuiskom merk ik dat mijn laptop vol virussen zit (thanx broertje...)
in september ben in BACK!!!
beware!
heb momenteel een acer travelmate 661 Lmi
dus :
centrino 1,4
512MB
40GBHDD
15'
sxga 1400x1050
wifi
infrarood
dvd-rw
...
is van oktober 2003 (dus bijna een jaar oud)
heb hem toen 1799eur betaald en nu wilt mijn tante me er 1250 voor geven...
doen of niet?
ik koop zoiezo een andere (lees snellere

thanx
stephan
ps : sorry dak de laatste tijd wa minder actief ben ma kben 3 weke weggeweest en ben heel augustus weer weg... en als ik dan thuiskom merk ik dat mijn laptop vol virussen zit (thanx broertje...)
in september ben in BACK!!!

effe update :
heb net mijn acer verkocht en heb nieuwe besteld
naar mijn bescheiden mening nog is erg goedkoop ook :d (voor wat het is toch
)
Pentium M 1,7GHz
1024Mb DDR RAM (2x 512 @ 333Mhz)
60Gb HDD (7200rpm)
1600x1200 15,0'' UXGA
ATI M Fire GL T2 128Mb
CDRW/DVD
Wireless LAN 802.11g (54Mbit)
Bluetooth verbinding
Firewire connectie
Infrarode poort
+ een omnium verzekering voor ALLES het eerste jaar...
+ garantie : 3 jaar next business day on site...
==>2297euro...
wwwwiiiieeeee
ciao
stephan
heb net mijn acer verkocht en heb nieuwe besteld

naar mijn bescheiden mening nog is erg goedkoop ook :d (voor wat het is toch

Pentium M 1,7GHz
1024Mb DDR RAM (2x 512 @ 333Mhz)
60Gb HDD (7200rpm)
1600x1200 15,0'' UXGA
ATI M Fire GL T2 128Mb
CDRW/DVD
Wireless LAN 802.11g (54Mbit)
Bluetooth verbinding
Firewire connectie
Infrarode poort
+ een omnium verzekering voor ALLES het eerste jaar...
+ garantie : 3 jaar next business day on site...
==>2297euro...
wwwwiiiieeeee
ciao
stephan
Laatst gewijzigd door stephan 03 sep 2004, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.

- meon
- Administrator
Dat lijkt mij vrij duur eerlijk gezegd ...
Maar het is natuurlijk dat scherm dat die prijs enorm hoog maakt.
Persoonlijk vind ik dat je voor € 1500 al een hele goeie laptop van HP kunt hebben (en meer zou ik ook niet uitgeven).
Maar het is natuurlijk dat scherm dat die prijs enorm hoog maakt.
Persoonlijk vind ik dat je voor € 1500 al een hele goeie laptop van HP kunt hebben (en meer zou ik ook niet uitgeven).
duur?
ik krijg deze met een aanbod van school voor 2300euro
en heb in de winkel dezelfde zien liggen voor 3600euro maar wel met dvd-rw dan...
maarja, diegenen die geinteresseerd zijn, er staan enkele aanbiedingen op de site
ciao
stephan
ik krijg deze met een aanbod van school voor 2300euro
en heb in de winkel dezelfde zien liggen voor 3600euro maar wel met dvd-rw dan...
maarja, diegenen die geinteresseerd zijn, er staan enkele aanbiedingen op de site
ciao
stephan

- meon
- Administrator

Het is maar de vraag of je een "best product" of een "best buy" wilt natuurlijk.
Lees de laatste Computer Magazine (mega test editie) er op na. Hebben een
Acer Travelmate 292LMi 512 (1410 €),
een Benq Joybook 5120 (2099 €),
een Dator Wodan 553 (1349 €),
een Fujitsu/Siemens S7010 (2399 €),
een HP Compaq nx 7010 (1399 €),
een Maxdata Pro 8100X (1899 €),
een Nec Versa P520 (2178 €),
een Sony Vaio VGN-S1XP (2782 €)
en een Toshiba Tecra M2 (2179 €) met mekaar vergeleken.
Heb anderhalf jaar geleden een Toshiba gekocht voor 1700€ en er zat nog een pocket pc bij ter waarde van 400€.
Specificaties zijn ietsje minder: kleinere HD, geen bluetooth, geen cd-schrijver, minder ram geheugen.
Das bijna 1000€ (!!) verschil voor iets mindere specs...
Lijkt mij best wel een goed bakje dat je gekocht hebt, maar best wel prijzig.
Greetz
Specificaties zijn ietsje minder: kleinere HD, geen bluetooth, geen cd-schrijver, minder ram geheugen.
Das bijna 1000€ (!!) verschil voor iets mindere specs...
Lijkt mij best wel een goed bakje dat je gekocht hebt, maar best wel prijzig.
Greetz
- meon
- Administrator
Ik heb een HP Compaq NX 7000 (voorloper van de 7010 dus).
Ik heb die sinds december 2003. Centrino (Banias core) Pentium M 1,4 GHz, 512 MB ddr 400 ram, 40 GB hdd, DVD/CD-RW combo, 1280x800 scherm (wide xga), SD-kaartlezer, 802.11b wlan, bluetooth, firewire, 3x usb, irda, 1x pcmcia type 2 voor 1400 €. En da's een goeie laptop hoor
Ik heb die sinds december 2003. Centrino (Banias core) Pentium M 1,4 GHz, 512 MB ddr 400 ram, 40 GB hdd, DVD/CD-RW combo, 1280x800 scherm (wide xga), SD-kaartlezer, 802.11b wlan, bluetooth, firewire, 3x usb, irda, 1x pcmcia type 2 voor 1400 €. En da's een goeie laptop hoor