Hallo,
Ik heb een vreemd probleem voorgeschoteld gekregen. Een collega van mij zijn internet werkte niet meer. Dus gaf hij mij zijn laptop.
Ik start de laptop op en inderdaad, ik kan niet surfen. Bleek zijn lan uitgeschakeld te zijn. Probleem opgelost.
Dag nadien: Laptop werkt niet. Ik pak em terug mee naar huis en heb wel internet. Dus ik zijn laptop geformatteerd en alles geüpdatet.
Dag nadien: Vloeken: werkt nog steeds niet.
Ik naar hem toe gereden, een uur of 2 liggen kloten en nog steeds niks. Opnieuw alles eraf en opnieuw geïnstalleerd. Noegabollen.
Router uitgetrokken (3sec-5minuten-1uur), switch weggelaten, poorten geswitched: niks.
En nu komt hetgeen waar ik met mijn petje niet bij kan: Zijn playstation werkt wel, mijn laptop werkt wel, zijn broers laptop werkt ook.
Lan verbinding geeft aan: beperkte toegang aan internet
Iemand ideeën waarom hij slechts beperkte toegang heeft?
Internet niet aan de praat te krijgen.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Alles al eens statisch ingesteld? Andere kabel geprobeerd? Drivers?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Post anders eens het resultaat van ipconfig /all
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 87 keer
Klinkt heel banaal, maar dit heeft ooit bij mij het probleem van "beperkt internet" opgelost.
> Open netwerkcentrum
> Kijk of je toevallig "openbaar netwerk" hebt. (Vista neemt dat vaak als standaard)
> Wijzig dit naar thuisnetwerk. (bv. door op het symbool van openbaar (=bank) te klikken)
(Natuurlijk best, zoals hierboven al gesuggereerd, naar de ipconfig gegevens kijken)
> Open netwerkcentrum
> Kijk of je toevallig "openbaar netwerk" hebt. (Vista neemt dat vaak als standaard)
> Wijzig dit naar thuisnetwerk. (bv. door op het symbool van openbaar (=bank) te klikken)
(Natuurlijk best, zoals hierboven al gesuggereerd, naar de ipconfig gegevens kijken)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Start eens op met een Ubuntu live cd en kijk of je daarmee probleemloos op internet kan. Dan weet je of het aan de hardware ligt of enkel aan de windows vista software config ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1