Oude electronica inruilen?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Zijn er toevallig bedrijven die zo iets doen? Ik zie dat coolblue het doet voor GSM's en heb een gelijkaardige actie gezien op de site van makro een poos terug.

http://www.gsmstore.be/recycling maar ik vind niet veel voor bv oude laptops.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ik weet wel dat in de bedrijfswereld laptops en desktops worden opgekocht (geen idee aan welke prijs), en die gaan naar het lager onderwijs ofzo.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
konda
Premium Member
Premium Member

Die werken meestal met grote volumes of die nemen gedane leasing over. Hier gaat het om een laptop die misschien ingeruild had kunnen worden voor wat store credit die gebruikt had kunnen worden voor een ander toestel.

Mijn google kunsten brengen mij bij een aantal Nederlandse bedrijven die doen wat jij zegt honda4life, maar das hier niet echt de bedoeling.
En ja zelf wat op hebbes zetten of ebay vergt wel wat moeite en ik denk niet dat de persoon voor wie ik het vraag daar veel zin in heeft.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ik ben wel op zoek naar een oud laptopje om als een soort servertje de dienen.
Indien niet te ver wil ik steeds wel eens gaan kijken, dat is natuurlijk maar 1 stuk, en wil er ook niet te veel aan geven.

Foto nemen en als lot verkopen?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
konda
Premium Member
Premium Member

Gaat om een sony vaio met een ssd van ne gig of 200 en een atom z nog iets, echt geen toestel dat je wil gebruiken als server. Goed om op het vliegtuig te nemen op lange vluchten... (weet zelfs niet of hij dat wil weg doen, heb hem gewoon geadviseerd om te kijken naar een ander toestel met een stevigere CPU om dat het echt onvoldoende is voor multi tasken)

Ik heb mij dit een paar maand geleden gekocht als home serverke
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Het is toch een kleine moeite om 1 toestel op een tweedehandssite te plaatsen?
Pakt dat ge daar 100€ meer uithaalt als gewoon ergens binnen te leveren, lijkt me toch mooi meegenomen?
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

konda schreef:Gaat om een sony vaio met een ssd van ne gig of 200 en een atom z nog iets, echt geen toestel dat je wil gebruiken als server. Goed om op het vliegtuig te nemen op lange vluchten... (weet zelfs niet of hij dat wil weg doen, heb hem gewoon geadviseerd om te kijken naar een ander toestel met een stevigere CPU om dat het echt onvoldoende is voor multi tasken)
Toch geen sony vaio X series toevallig? Zoja dan krijgt hij van mij 500 euro als het in goede staat is ;) Of een prijs waar we ons beide in kunnen vinden die niet te weinig is! Daarmee zal je al wat leuks kunnen kopen denk ik als vervanging
konda
Premium Member
Premium Member

Ik kom niet meer op het juiste model, maar als ik zo op ebay kijk zie ik gelijkaardige toestelletjes gaan voor een 800€, is waarschijnlijk wel de moeite dus om toch eens op ebay te zetten.

Zijn vrouwke was niet zo content toen ik vertelde dat hij gelukkiger ging zijn met een nieuw toestel dus ik weer niet of daar iets van zal komen...
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”