Ik heb Fritz.mac suite geinstalleerd op mijn mac onder Lion OS. Werkt goed alleen wil ik dat de faxen verstuurd worden onder mijn weepee fax account en niet onder mijn gewoon weepee belaccount. Weet er iemand of er voor de fax dial rules kunnen ingesteld worden ?
Of kan ik ergens in de fritz de faxserver instellen van weepee ?
[FritzBox 7390] dial rules instellen voor fax
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Kan je iets meer uitleg geven wat je precies wilt ?
Wat je bedoelt met de weepee fax account (T38 account? fax-to-mail account) en de weepee fax server (Hylafax server ?)
En hoe je de fax wilt versturen ? rechtstreeks via de mac ? via een fax apparaat ?
In ieder geval kan je in de FritzBox geen aparate dialing rules instellen die alleen voor fax gelden
Dialing rules zijn alleen gebaseerd op het gebelde nummer.
Maar kan je in je Fritz.mac suite niet instellen met welke account er gefaxt wordt ?
Wat je bedoelt met de weepee fax account (T38 account? fax-to-mail account) en de weepee fax server (Hylafax server ?)
En hoe je de fax wilt versturen ? rechtstreeks via de mac ? via een fax apparaat ?
In ieder geval kan je in de FritzBox geen aparate dialing rules instellen die alleen voor fax gelden
Maar kan je in je Fritz.mac suite niet instellen met welke account er gefaxt wordt ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Ik heb bij weepee 2 nummers , eentje voor het bellen en een faxnummer (fax to mail account).Ik gebruikt dus normaal gezien YajHFC software en daar kan ik dus de faxout0.weepee.org instellen. Vandaag heb ik Fritz.mac suite gedownload voor een 30 dagen test en heb gezien dat deze ervoor dat zorgt er een faxdriver (lees printer) geinstalleerd wordt onder OSX. Nu heb ik eens via deze weg een fax gestuurd en deze is perfect verzonden en aangekomen. Maar echter is deze verzonden op het bel account van weepee en niet op het fax account. Wanneer faxen via FB dus perfect zou werken , kan ik de YajHFC software deinstalleren en het simpelder houden door mijn documenten dus te printen naar fax. Bij YajHFC software moet ik deze eerst opslaan dan YajHFC openen en fax versturen.Kan je iets meer uitleg geven wat je precies wilt ?
Ik kan in de Fritz.mac niet direct terugvinden welk account er gebruikt zou kunnen worden om te faxen. Maar zal zeker eens verder naar zoeken.In ieder geval kan je in de FritzBox geen aparate dialing rules instellen die alleen voor fax gelden
Internet via Mobile Vikings
-
- Moderator
Bedankt voor de uitleg, het is me iets duidelijker:jphermans schreef: Ik heb bij weepee 2 nummers , eentje voor het bellen en een faxnummer (fax to mail account).
Volgens jou uitleg je in de FritzBox maar één WeePee account (de bel account). Het fax-to-mail nummer is niet in je FritzBox geregistreerd, maar bij WeePee (faxen worden door WeePee ontvangen en naar jouw e-mail gestuurd). Je kan deze account dus niet outgoing gebruiken (vanaf de FritzBox).
PS. Waarom is dat zo belangrijk voor jou om met de "fax-account" uit te bellen ? Met de fax software moet je normaal een "fax header" kunnen aanmaken, en jouw faxnummer kan op die manier met de fax header meegestuurd worden (onafhankelijk welke lijn je gebruikt).
Met de software die ik gebruik (WinPrint Hylafax) wordt er onder Windows een faxprinter geinstalleerd. Geen idee of dze ook vooor mac bestaat.jphermans schreef:Wanneer faxen via FB dus perfect zou werken, kan ik de YajHFC software deinstalleren en het simpelder houden door mijn documenten dus te printen naar fax. Bij YajHFC software moet ik deze eerst opslaan dan YajHFC openen en fax versturen.
- jphermans
- Elite Poster
Kan ik waarschijnlijk dan wel wanneer ik de fax laat omzetten naar een gewoon telefoon en de instellingen voor deze dan in de fritzbox instel.philippe_d schreef:Bedankt voor de uitleg, het is me iets duidelijker:
Volgens jou uitleg je in de FritzBox maar één WeePee account (de bel account). Het fax-to-mail nummer is niet in je FritzBox geregistreerd, maar bij WeePee (faxen worden door WeePee ontvangen en naar jouw e-mail gestuurd). Je kan deze account dus niet outgoing gebruiken (vanaf de FritzBox).
Ik fax nogal vrij veel voor het werk en deze breng ik dan in op mijn onkostennota. Wil dus elke maand gewoon voor dit nummer dan een csv downloaden bij weepee en bijvoegen aan mijn onkosten.philippe_d schreef:PS. Waarom is dat zo belangrijk voor jou om met de "fax-account" uit te bellen ? Met de fax software moet je normaal een "fax header" kunnen aanmaken, en jouw faxnummer kan op die manier met de fax header meegestuurd worden (onafhankelijk welke lijn je gebruikt).
De software die ik nu gebruik (Yajhfc) om te faxen doet dat dus niet en daarom zou ik dan Fritz.mac aankopen na 30 dagen. Die maakt dus wel een printerdriver aan.philippe_d schreef: Met de software die ik gebruik (WinPrint Hylafax) wordt er onder Windows een faxprinter geinstalleerd. Geen idee of dze ook vooor mac bestaat.

-
- Moderator
Ik zie 2 oplossing voor je "probleem":
- ofwel een Hylafax programma gebruiken voor de mac die wel een print driver aanmaakt. Moet toch te vinden zijn? Dan kan je voor outbound de fax account gebruiken, en de kosten apart terugvinden.
- ofwel een 2de SIP account aanmaken (vb een T38 fax account) en deze in je FritzBox instellen.
- je kan dan dialing rules instellen door al je faxnummers op te nemen in de lijst
- een tweede mogelijkheid is ook om in je fritz.mac programma telkens een prefix (*122#) voor het faxnummer, waardoor je geforceerd de 2de lijn gebruikt
- jphermans
- Elite Poster
Ik ga voor de 2de oplossing.philippe_d schreef:Ik zie 2 oplossing voor je "probleem":
- ofwel een Hylafax programma gebruiken voor de mac die wel een print driver aanmaakt. Moet toch te vinden zijn? Dan kan je voor outbound de fax account gebruiken, en de kosten apart terugvinden.
- ofwel een 2de SIP account aanmaken (vb een T38 fax account) en deze in je FritzBox instellen.
- je kan dan dialing rules instellen door al je faxnummers op te nemen in de lijst
- een tweede mogelijkheid is ook om in je fritz.mac programma telkens een prefix (*122#) voor het faxnummer, waardoor je geforceerd de 2de lijn gebruikt
Account is al aangemaakt. Bedankt voor je goede hulp.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik gebruik de FAX90 client op Mac via Weepee. Is gratis en maakt gewoon een printerdriver aan.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- jphermans
- Elite Poster
Zal het eens opzoeken.VOiD schreef:Ik gebruik de FAX90 client op Mac via Weepee. Is gratis en maakt gewoon een printerdriver aan.
Bedankt alvast voor de tip.
[edit] Heb deze eens geinstalleerd en geprobeerd maar is nogal omslachtig (vind ik).
Je installeert de software creeert ook een driver maar dan om te printen moet de soft altijd al draaien. Wanneer client soft niet loopt dan werkt de driver ook niet.
Nee, deze gaat er terug af.