Ik heb van een Tandartspraktijk de vraag gekregen om een camerabeveiliging te installeren in de inkomhal.
Even de situatie beschrijven:
- Patient komt binnen in de inkomhal (Ongeveer 3 meter diep, 2 meter breed en 4 meter hoog)
- In de inkomhal kan je naar verschillende andere plaatsen in het huis: privé-deur, praktijk-deur en ingang tot wachtkamer
- Bij het vallen van de avond wordt de inkomhal verlicht door een straffe 'uplighter' (halogeenlamp die op ongeveer 3 meter hoog hangt en licht afgeeft op het plafond, maar door de grote sterkte van die lamp krijgt de inkomhal een complete indirecte verlichting).
De camera moet vooral dienen om vanuit de praktijk en eventueel vanuit de privé een beetje zicht te krijgen op de inkomhal: wie komt binnen, gedraagt hij zich wat, indien veel lawaai: wat gebeurt er precies?
Dus kwaliteit moet goed zijn, maar niet uitstekend.
Ik ben dus op zoek naar een kleine IP-camera.
Volgende situatie/opstelling zal zich dus voordoen:
- Gezien de IP camera de voordeur moet filmen, kan ik hem maar in twee hoeken van het plafond hangen.
- De camera gaat dus altijd de lamp (uplighter) mee filmen
- Gezien de camera hoger hangt dan de uplighter, kijkt hij dus ook (recht!) in het vele licht van de uplighter.
Die uplighter is zo sterk (ik vermoed 150 watt lamp) dat het voor het menselijk ook zelfs (een beetje) pijn doet om rechtstreeks in de lamp te kijken (maar natuurlijk komt zo'n situatie niet voor gezien hij op het plafond schijnt...).
Je hoort me al aankomen: ik vermoed dus dat de camera compleet overbelicht gaat worden! Dus overbelichting: slechte beeldkwaliteit/weinig te zien
Wat denken jullie hiervan? Gaat dit problemen geven? Is hier een oplossing voor? De camera in een hoek van de vloer bevestigen is natuurlijk geen oplossing...

Kan iemand me eventueel een goede IP camera aanbevelen? Niet te duur dus, maar liever 20 EUR meer betalen en kwaliteit hebben, je begrijpt me wel: niet te duur, maar moet ook niet het goedkoopste zijn.
Budget: 200 EUR? Of is dit niet realistisch?
Graag jullie ervaringen en aanbevelingen.
Ik ben jullie dankbaar.
Groeten,
Cyberbozzo