IP camera; welke; probleem overbelichting

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Beste Userbaser's,

Ik heb van een Tandartspraktijk de vraag gekregen om een camerabeveiliging te installeren in de inkomhal.
Even de situatie beschrijven:
- Patient komt binnen in de inkomhal (Ongeveer 3 meter diep, 2 meter breed en 4 meter hoog)
- In de inkomhal kan je naar verschillende andere plaatsen in het huis: privé-deur, praktijk-deur en ingang tot wachtkamer
- Bij het vallen van de avond wordt de inkomhal verlicht door een straffe 'uplighter' (halogeenlamp die op ongeveer 3 meter hoog hangt en licht afgeeft op het plafond, maar door de grote sterkte van die lamp krijgt de inkomhal een complete indirecte verlichting).

De camera moet vooral dienen om vanuit de praktijk en eventueel vanuit de privé een beetje zicht te krijgen op de inkomhal: wie komt binnen, gedraagt hij zich wat, indien veel lawaai: wat gebeurt er precies?
Dus kwaliteit moet goed zijn, maar niet uitstekend.

Ik ben dus op zoek naar een kleine IP-camera.

Volgende situatie/opstelling zal zich dus voordoen:
- Gezien de IP camera de voordeur moet filmen, kan ik hem maar in twee hoeken van het plafond hangen.
- De camera gaat dus altijd de lamp (uplighter) mee filmen
- Gezien de camera hoger hangt dan de uplighter, kijkt hij dus ook (recht!) in het vele licht van de uplighter.

Die uplighter is zo sterk (ik vermoed 150 watt lamp) dat het voor het menselijk ook zelfs (een beetje) pijn doet om rechtstreeks in de lamp te kijken (maar natuurlijk komt zo'n situatie niet voor gezien hij op het plafond schijnt...).

Je hoort me al aankomen: ik vermoed dus dat de camera compleet overbelicht gaat worden! Dus overbelichting: slechte beeldkwaliteit/weinig te zien

Wat denken jullie hiervan? Gaat dit problemen geven? Is hier een oplossing voor? De camera in een hoek van de vloer bevestigen is natuurlijk geen oplossing... :-)

Kan iemand me eventueel een goede IP camera aanbevelen? Niet te duur dus, maar liever 20 EUR meer betalen en kwaliteit hebben, je begrijpt me wel: niet te duur, maar moet ook niet het goedkoopste zijn.
Budget: 200 EUR? Of is dit niet realistisch?

Graag jullie ervaringen en aanbevelingen.

Ik ben jullie dankbaar.

Groeten,
Cyberbozzo
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

De GXV3662_HD van Grandstream vind ik persoonlijk een goede camera. Te vinden voor minder dan 300 euro (excl. BTW).
Deze geeft ook een goed beeld bij slechtere lichtcondities dankzij de mechanische IR cut filter (Minimum Illumination: 0.05Lux !)
Er zit ook nog VoIP op zodat men zelfs beschikt over de mogelijkheid tot bidirectionele spraak (een gesprek dus), enkel luisteren, ...
Motion detection, voldoet aan open-standard Onvif, ... afin, teveel om hier op te noemen.

==> Betreffende overbelichting.
't Is een "dome" type (vandaalbestendig, IP66): je kan dus op de bol een strookje/stickertje plakken om de lamp van de uplighter uit het zichtbare beeld te nemen. Eerst aan de buitenkant om de plek juist te vinden. Nadien aan de binnenkant zodat de poetser van dienst deze niet kan verwijderen. :wink:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 757 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je ook al eens nagedacht over de hitte van die lamp?
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Een dome kan je ook vlak tegen de muur plaatsen he, die moeten niet tegen het plafond hangen. De camera dan zo richten dat hij minimaal last heeft van het licht, en dus onder het licht hangt.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

En denk ook eens na over de privacywetgeving...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Het mag, maar je moet het melden aan de commissie en je moet het duidelijk maken dat er camera-bewaking is.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”