Internetten in Canada kost Bart Somers 6.000 euro

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het Mechelse stadsbestuur keek raar op toen het een factuur kreeg van burgemeester Bart Somers (Open Vld) van meer dan 6.000 euro. De politicus was met zijn gezin op vakantie in Canada en had van het stadsbestuur een iPad meegekregen om van daaruit e-mails te beantwoorden en de e-krant te lezen. Dat is echter duurder uitgevallen dan verwacht. Somers liet intussen weten dat hij niet wist wat roaming betekende en het bedrag uit eigen zak zal betalen.

Bron: De Morgen
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik vind het eigenlijk al straf dat zijn mobiel internet voor zijn Ipad niet altijd voor eigen rekening is :lol:
Everything that has a beginning has an end.
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

zo zie je maar hoe dicht die mensen bij de realiteit zijn of in hoeverre ze in 2011 leven op IT gebied.

ik wil me niet afvragen hoeveel de gsm rekening van de andere bekende (door de gemeenschap betaalde) internet fanaten zal zijn tijdens hun ' verlof ' of zelfs in belgië, wij zitten allemaal het 'ideale' abonnement te zoeken voor ons gebruik.

Overlaatst zelf op vakantie geweest en express mijn mobistar business thuisgelaten en een base meegepakt. (1.6 euro per minuut ipv 0.7 euro per minuut in de regio waar wij zaten) en géén data aangezet!

zoiets weet je toch als je het zelf betaald let je er een beetje op of schenk je er tenminste wat aandacht aan... het is al verschillende keren in't nieuws geweest de vorige jaren en nu meneer er zelf 'last' van heeft wil ie er iets aan doen...
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Om de e-krant te lezen... Hoe dikwijls hebben dergelijke verhalen reeds in de krant gestaan de afgelopen jaren ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

normaliter moeten de telco's wel de verbinding afknijpen als er meer dan 50 euro is verbruikt
tenzij de gebruiker "bewust" deze feature heeft uitgeschakeld...en vaak is dat een handeling die je maandelijks "bewust" moet uitvoeren...
Zo is het toch bij Base en Telenet... bij deze laatste duurt het zelfs enkele werkdagen... Bij Mobile vikings is het kwestie van een smsje sturen of via de website aan/uit zetten?

op de website van proximus lees ik idd dat ze slechts "smsjes" sturen en dat "apple operating systems" niet ondersteund zijn ...
en dat ze het hooguit binnen Europa doen... en dus niet in Canada/USA :-)
of hoe je een europese wetgeving uitholt...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Zeg wat je wil in principe is dit werk gerelateerd, .. men zal het misschien niet graag horen, maar als hij emails checked voor het werk en de krant leest inzake zijn job om actueel op de hoogte te blijven is dit werk gerelateerd en in principe is dit een kost voor de werkgever in dit geval de stad Mechelen. Ook al zal die het uit eigen zak betalen ergens zal er wel een wet zijn die toelaat zijn beroepskost af te trekken.

Allé politici reken nogal makkelijk de kost door, maar wat zouden jullie doen, ook de rekening doorschuiven, net zoals iedereen dat zou doen.

Ook de stad mechelen had hier inzake kunnen naar informeren, .. ipv zomaar een ipad te geven, zoals een goede huisvader dat zou doen, die moet ook eerst even kijken wat de kost van dit alles is.

sorry dat ik het zo zeg, maar 6000 euro goed geïnvesteerd, .. zijn ogen en oren zijn open gegaan. En dat maar voor 6000 euro :p misschien komt er verandering in, hehe ..
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Bij Mobile vikings is het kwestie van een smsje sturen of via de website aan/uit zetten?
pre paid :funny:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

skynetbbs schreef:normaliter moeten de telco's wel de verbinding afknijpen als er meer dan 50 euro is verbruikt
Volgens mij is dat niet geldig voor business abonnementen. Ik kan me niet voorstellen dat medewerkers van internationale bedrijven telkens individueel en maandelijks zo'n beperking moeten uitschakelen.
Ofloo schreef:men zal het misschien niet graag horen, maar als hij emails checked voor het werk en de krant leest inzake zijn job om actueel op de hoogte te blijven is dit werk gerelateerd en in principe is dit een kost voor de werkgever in dit geval de stad Mechelen
Iemand die met zijn gezin op vakantie gaat, moet geen werk-gerelateerde e-mails lezen (work-life balance ?). Een goede manager moet kunnen delegeren en is alleen bereikbaar voor noodgevallen.
Maar inderdaad, de verantwoordelijke hier is niet de gebruiker, maar de IT afdeling van de stad Mechelen. Die hebben de taak om de kosten te weten en de gebruiker te informeren!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het komt inderdaad altijd neer op het "goede huisvader"-principe. Hopelijk beseffen de Mechelaars na het zoveelste incident dat Bart Somers eerder een slechte huisvader is. Je moet maar eens googlen. http://www.google.be/#q=dirk+vijnck+bart+somers
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

jan met de pet , kijkt voor hij op vakantie of voor in Belgie wat mobiel internetten hem gaat kosten.

de rest weet het zogezegd niet schuiven de rekening door.

en die it van mechelen zullen wel mee profiteren van de onwetendheid van hun bazen.

de belasting betaler mag dus dokken , graag of niet.

als elk bedrijf , of eender welk bestuur het eens moest opvolgen.

der zou veel veranderen me dunkt.

maar ja jan met de pet en de bedrijfsonkosten he die aftrekbaar zijn.

waarom moeite doen , de grote providers rijven wel binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”