Geen internet via WLAN

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Arbie
Starter
Starter

Sinds een paar weken krijg ik geen verbinding meer gemaakt met internet via Wifi met mijn laptop.
Connectie met het draadloos netwerk lukt, maar verder geraak ik niet. IP adres is 169...., er kan geen connectie met de DHCP gemaakt worden m.a.w.
Via een ander laptop geraak ik zonder problemen op internet.

Ik kan via ethernetkabel wel op internet en ook connectie maken via een ander draadloos netwerk is geen probleem.

Mijn opstelling is als volgt: Kabelmodem (Motorola Surfboard) > Dlink switch > Dlink Access Point

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd:
-Draadloze netwerkadapter opnieuw installeren + nieuwe driver
-Wlan zonder beveiling gezet
-Modem + switch + AP opnieuw opgestart
-Laptop opnieuw geïnstalleerd

Dit heeft helaas allemaal geen effect gehad, iemand enig idee wat het probleem / de oplossing is?!
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Het enige wat je dus nog niet hebt geprobeerd is een andere netwerkadapter.
Arbie
Starter
Starter

Het lijkt me geen probleem met de netwerkadapter te zijn aangezien ik op andere draadloze netwerken probleemloos op internet geraak...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Vermits er geen router tussenzit, krijg je uw ip-adres van Telenet, maar hier zit een maximum op. Ik heb vroeger ook nog geprutst met die AP goed te krijgen bij vrienden. Het gemakkelijkste is een router gebruiken, maar deze opstelling zou ook moeten werken.

Geraak je op het controlepaneel van je accesspoint?
Volgens mij moet je daarvoor volgens Telenet op uw PC 192.168.0.17 als fixed ip adres nemen en surfen naar 192.168.0.50.
Anders zou ik
  • LAN-kabel tussen beide loskoppelen
  • Modem uittrekken (pak ineens lang genoeg)
  • AP resetten (met een pinnetje achteraan knop induwen
  • LAN-kabel tussen AP en PC om zo AP in te stellen (geef PC-lankaart fixed adres)
Mocht ik in uw situatie zitten zou ik een (goedkoop) (draadloze) router aanschaffen? Tenzij je maar één computer/smartphone/tabletpc thuis hebt.
Arbie
Starter
Starter

Ik heb daarstraks modem, switch en AP 3u lang zonder spanning gezet. Heeft helaas geen effect gehad. Ik begrijp echt niet wat het probleem kan zijn. Logisch gezien moet het probleem zich tussen het AP en de modem bevinden. Switch kan het moeilijk zijn aangezien ander laptop wel zonder problemen connecteert, dus ik zou denken dat het probleem in de modem zit. Ik denk dat ik maar eens ga kijken of de modem op één of andere manier volledig gereset kan worden, aangezien gewoon zonder spanning zetten blijkbaar geen oplossing is.
Andere ideeën zijn steeds welkom!
Arbie
Starter
Starter

Kleine update: Inloggen op de settingspagina van de modem lukt niet. Deze zou volgens handleiding op 192.168.100.1 moeten zitten, maar daar krijg ik geen pagina te zien, pingen naar dat ip lukt wel. Iemand een idee of Telenet de configpagina's van de surfboards geblokkeerd/verwijderd heeft?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

De telenet modems hebben geen config pagina, nooit geweest ... omdat je niets zou kunnen veranderen.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Als je lease op je DHCP te lang staat en je addresspool is op, dan zijn er gewoonweg geen adressen meer om uit te delen.

Het lijkt erop dat je laptop geen adres krijgt van de DHCP server. Probeer daar eens aan te geraken via een PC waar het nog wel werkt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Arbie
Starter
Starter

Problem solved! MAC-adres van de NIC gespoofd en plots werkt alles weer normaal.
MAC-adres geblokkeerd op de DHCP-server van telenet waarschijnlijk...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Arbie schreef:MAC-adres geblokkeerd op de DHCP-server van telenet waarschijnlijk...
Nee... je hebt slechts een beperkt aantal IP-adressen (en dit op basis van je MAC adressen).

In jou geval zijn deze dus in gebruik... mits even te wachten komen deze normaal wel vrij (of je geeft ze zelf vrij met een ipconfig /release of een reset van de modem, al weet ik niet wat tegenwoordig nog werkt).
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

r2504 schreef:
Arbie schreef:MAC-adres geblokkeerd op de DHCP-server van telenet waarschijnlijk...
Nee... je hebt slechts een beperkt aantal IP-adressen (en dit op basis van je MAC adressen).

In jou geval zijn deze dus in gebruik... mits even te wachten komen deze normaal wel vrij (of je geeft ze zelf vrij met een ipconfig /release of een reset van de modem, al weet ik niet wat tegenwoordig nog werkt).
of je plaatst een routerke en geeft zo veel dhcp adressen uit als je maar wil ;)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”