Afbeelding met bijna witte stukken volledig wit maken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Misschien een vreemde titel, maar ik heb hier een afbeelding van een plan (van een huis) en op dit plan zijn witte stukken, maar als je goed kijkt dan zie je dat er toch nog wat puntjes grijs of zwart inzit.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik die witte vlakken die voor het oog wit lijken toch volledig wit maken zodat er geen puntjes grijs of wat dan ook inzitten ?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 156 keer

Met Photoshop (Of gimp of desnoods Paint) gaan editen... Mischien handigst om naar puur z/w om te zetten (ipv grijswaardes)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Als je Photoshop hebt, kan je dit met de levels doen (CTRL-L, als ik me niet vergis). Je krijgt dan een histogram te zien met daaronder pijltjes. Als je het witte pijltje verschuift, ga je stilaan heel lichte kleuren laten omzetten naar wit. Pas op, als je grijze puntjes echt donkere punten zijn, gaat dit niet helpen, en ga je moeten retoucheren ipv simpelweg levels aanpassen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Als de puntjes er niet op kleur uitgefilterd kunnen worden, kan je nog een 'surface blur' of denoise filter proberen om enkel de grote kleurvlakken te behouden. De meeste editors hebben ook een 'magic wand' selectie waar je de gevoeligheid van kan instellen; daarmee kan je proberen om een masker op te bouwen van de stukken die je wilt behouden, dan het masker inverteren zodat alle ongewenste vlakken geselecteerd zijn, en dan vul je die gewoon met wit.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Gimp heb ik, daar kan ik het dan eens mee proberen.

De afbeelding is al in grijswaarden, maar ik kan die misschien beter omzetten in zwart wit.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”