Basic Internet: 24.95 euro/maand

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dommelgebruiker
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

bij dit abonnement krijg je 50 GB

nu is mijn vraag het volgende ;als je over die limiet gaat moet je dan zowizoo bijbetalen of heb je nog steeds de keuze om niet bij te betalen en trager te surfen?
en hoe treaag is dat dan tegenwoordig? is dat nog zoals jaren terug 64 kbits?

[Mod Edit] titel aangepast
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Standaard staat je abo ingesteld op verlaagde snelheid en niet aangerekende volume, maar de snelheid weet ik niet precies omdat ikzelf nog nooit over mijn limiet ben geweest... (maar vermoed iets van een 512)
Je kan ook kiezen voor volle snelheid en aangerekende volume bij overschrijding, dit kan je instellen in "mijn telenet" bij de telemeter, tabblad herrineringen instellen daar zal je zien dat er ingesteld staat op verlaagde snelheid.

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Je moet hier zeker ook nog je distributiekosten bij betalen?
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

dommelgebruiker schreef:bij dit abonnement krijg je 50 GB

nu is mijn vraag het volgende ;als je over die limiet gaat moet je dan zowizoo bijbetalen of heb je nog steeds de keuze om niet bij te betalen en trager te surfen?
en hoe treaag is dat dan tegenwoordig? is dat nog zoals jaren terug 64 kbits?

Ik heb dit abo:
Wij zijn een gezin met 4 gebruikers. na 14 dagen is het volume er meestal door. dit gaat onvoorstelbaar
vlug, meestal door wat youtube gebruik van de kinderen... Ik heb nog nooit bijbetaald, ik hun het hen gewoon niet.
Meer geld uitgeven aan internet (hoger abo is direct al >40, met dezelfde volume handicap) vind ik veel, veel te duur

na je volume kan je nog gebrekkig verder surfen, maar ondermaats. In nood wel een bankverrichting of zo....

Mijn mening hierover is dat Telenet hier volledig in de fout gaat. Je betaalt voor een maandabonnement, maar in mijn geval
is het maar 14 dagen bruikbaar. Het is net alsof je een maandabo afsluit op een krant, maar als ze merken dat je die krant iets
te veel leest, je er voor de rest van de maand geen meer krijgt.

Nu, "ieder nadeel heb ook ze voordeel", de laatste 14 dagen van de maand doen de kinderen dan ook nog 'ns nuttige dingen :-D

samengevat : als je het internet nodig hebt voor je werk, is het waardeloos onbetrouwbaar. Je zal continu naar een
metertje moeten kijken of je het toch niet teveel gebruikt.
Louter hobby zoals bij ons is het te doen, maar het woord "telenet" klinkt ons gezin zeker niet positief in de oren...

@Tim.Bracquez
neen, met 25€ is al meer dan genoeg voor wat het maar is, mochten er nog eens distributiekosten bijkomen dan zou ik het zeker niet meer nemen
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Tim.Bracquez schreef:Je moet hier zeker ook nog je distributiekosten bij betalen?
Neen, die 24,95 is gewoon je maandelijkse kost. Er komt niets bij.

Het is enkel als je analoge tv of digitale tv hebt dat er auteursrechten worden aangerekend. Maar dit is altijd zo, als je televisie kijkt bij Telenet.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Toch even aanhalen dat de titel van dit topic niet juist is. Het gaat hier over "Basic Internet".

De formule "Basic Net" bestaat ook nog aan 20 €/maand (19,95 of zoiets), snelheid: 4Mbps. Je kan die nog krijgen maar ze wordt nergens meer vermeld op de Telenet-website.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”