Samsung UE32C6000 vs UE32C6001

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik heb momenteel een Samsung UE32C6000 aan de muur hangen. Nu zijn we aan 't kijken om een 2e soortgelijk toestel aan te kopen. Na veel zoeken en googlen kwam ik op kieskeurig.be en de site van photohall. Het 'officiële' model bij Samsung is UE32C6000, maar het UE32C6001 model is nergens te vinden, buiten bij photo hall blijkbaar. Volgens price watch van tweakers zou de prijs rond de 600 euro moeten liggen. Als je bij photo hall gaat kijken, dan staat hij daar te blinken voor €449.

Nu komt de vraag: doet photo hall in rare modellekes met gebreken? Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze doodleuk €150 onder de tweakers price watch duiken voor hetzelfde toestel.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Goh, ik heb onze Sony Bravia KDL-40EX711 ook tegen een flink lagere prijs gekocht bij Krëfel dan wat op de Pricewatch stond hoor...
Was wel tijdens solden :)
Sub Zero
Administrator
Administrator

Mja, dat model staat dan ook wel op de site van Sony. Die met de 1 achteraan helemaal niet.
Afbeelding
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

Soms (vaak) worden dezelfde toestellen onder verschillende serienummers geïntroduceerd zodat winkels als Van Den Borre die zeggen "U vindt goedkoper? Geld terug!" kunnen zeggen "Maar dat is niet hetzelfde model hoor!" en je dus geen geld terug moeten geven. Als je geluk hebt is dat hetgene hier gaande is en zijn de toestellen identiek.

Als je pech hebt heeft Photo Hall (of de groep waartoe het behoort) de opdracht gegeven om een goedkoper model te ontwikkelen met andere componenten / grondstoffen / ... Als je de technische specificaties hebt kan je dat vaak zien aan het gewicht of de meer exotische specificaties zoals verbruik, netvervuiling, ... maar die zetten ze helaas meestal niet bij de advertenties.
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Sub Zero
Administrator
Administrator

Die specs staan er helaas niet bij. Maar toch vermoed ik dat het om zo een stripped down versie gaat... Het prijsverschil is echt te groot tov andere winkels.
Bedankt voor de duidelijke uitleg!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”