Philips speakers SPA2210

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Hallo fotumleden,
Onlangs een setje notebookspeakers gekocht bij de MediaMarkt : Philips SPA2210. Witte compacte afgeronde behuizing met een usb als voeding en een 3,5mm jack voor de audio.
Tot vandaag speelden die geweldig (voor de prijs welteverstaan), maar deze ochtend merkte ik een plop in de rechtse speaker bij het aanzetten via de schakelaar/volumeknop op de linkse speaker en uit die rechtse kwam dan geen geluid meer uit.
Alles nagezien, jack stekker uit en terug ingeplugd, usb voeding in een andere usb-bus gestoken. Nadien in een andere laptop, ook zelfde resultaat, telkens na een seconde ofzo dat de rechtse een plop geluid maakt en dat de woofer enkeke mm naar voren kwam te staan. Mijn eerste gedacht daardij was dat er een constante gelijkspanning op de woofer komt te staan met als vermoeddelijke oorzaak een defecte versterkertrap.
Als ik echter de jack eruitlaat en enkel de usb voeding eroplaat, dan lijken ze beiden ok, kom ik aan de 3,5 jack met de vinger aan het buitenste aansluiting, dan komt er een brom uit de rechtse speaker, kom ik aan de middelste aansluiting, dan komt het gebrom uit de linkse. Deze test lijkt doodnormaal te zijn toch ?

Via googlelen kwam ik ook niet verder, totdat ik het idee had de usb stekker eens via de usb-hub in te pluggen. Hierbij kwam er een licht storend geluid uit de speakers...tiens...
Tenslotte de voeding terug eens rechtstreeks in de laptop gestoken met als resultaat dat het defect nu verdwenen lijkt te zijn !
Heb geluid dan eens goed luid laten spelen, ook via de usb-hub, ze bleven goed spelen. Ik ben zeer blij dat ik ze nu niet moet laten inruilen voor een defect.

Grote misterie, of toch niet ? Wie heeft hier meer ervaring mee of heeft het ook al eens voorgehad ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

De linkse werkt na een week terug al niet meer :bang:
Ik zal maar beter eens teruggaan naar de winkel waar ik de aankoop gedaan heb zeker ... :|
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”