Soms geen internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn internet verbinding.

Het is woensdag begonnen. Tegen 21:30 geraakte ik niet meer op het net.
De modem gereset, maar dat hielp niet.

Toen gewacht tot de volgende dag, totdat ik thuis kwam van het werk.
Computer gestart, maar zag dat het nog niet ging, dus dacht ik dat mijn modem niet meer werkte. Want voor de rest zag alles er normaal uit.
Ik een andere modem genomen die hier nog lag, een Level One wbr-3600. Alles werkte terug tot 's avonds rond 18:30.
Ineens geen internet meer, kon weer niet op websites, pingen ging ook niet.

Toen de volgende dag (vrijdag) had ik weer hetzelfde aan de hand, ook weer rond 18:30, dus resette ik die modem, maar kreeg geen verbinding.
Ik had hier nog een oude US Robotics modem liggen (de 3de al), deze geplaatst en alle gegevens ingegeven en het marcheerde weer.

Tot deze morgen (zondag), nu had ik de modem gereset en na de reset werkte het wel terug. Maar ik begin me toch af te vragen wat hier het probleem is, het kunnen de modems toch niet zijn.

Ik heb wel gezien dat de SNR Margin, redelijk veranderd is. Normaal zit ik rond de 12 dB, deze morgen voor dat ik ging resetten, stond die op 10.3dB, ne de reset op 11.8 dB en nu zie ik op 7.3 dB dus het is akelig aan het dalen en dan kan ik geloven dat het niet meer werkt want dat begint op de limiet te komen.
Ik heb hier een full rate splitter van niko staan en vandaar wordt het modem signaal en telefoon signaal gesplitst. Zou deze het hebben begeven of zou het bij scarlet/belgacom kunnen liggen ?
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik zou eerst eens proberen om je splitter na te kijken/te vervangen (geoxideerde contacten?) of je modem tijdelijk rechtstreeks aan je lijn te hangen om te kijken of je waarden dan beter zijn.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik heb dus net de modem rechtstreeks aan de telefoonlijn gehangen en zo te zien is het de full rate filter die niet meer werkt.
Geoxideerde contacten kunnen het niet zijn ik heb die vroeger eens allemaal gesoldeerd ;)

Dit topic mag gesloten worden.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”