BGC iTalk naar Weepee: opzegkosten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15165
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Net factuur gehad van BGC, na overstap van iTalk naar Weepee. Wat raad je: halve maand "opzegkosten", omdat weepee op 29 september heeft overgedragen en mijn maand opzegtermijn nog liep tot 16 oktober 2011.

Kheb gebeld, want:
* ik MAG niet gewoon opzeggen, een maand op voorhand, anders verlies ik mijn telefoonnr
* de portering gebeurt door weepee

maar dat was geen "avance". Ik zal dan maar die 8 € betalen...

Ik neem aan dat ik op mijn aanvraagformulier van weepee had moeten verduidelijken dat ik de werkelijke portering slechts op de datum van einde opzeg wou. Maar ik weet zelfs niet of weepee die datum kent?

Nu ja, toch even mijn beklag hier kunnen doen :).
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goztow : misschien verzacht het de pijn wat als ik zeg dat je nu beter/goedkoper af bent :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18467
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Bij iedere portatie moet je rekening houden met (max) één maand "boete".
Zoals je hierboven beschreef, kan je de lijn niet zelf opzeggen, maar gebeurt dit op initiatief van de nieuwe provider.
En de nieuwe provider weet natuurlijk ook jouw contractuele verbintenissen niet.

Er zou gewoon eens een definitieve goede regeling moeten komen, met afspraken tussen de providers, hoe een portatie dan wel kan verlopen.

Maar in uw geval heb je toch geen enkel verlies gedaan:
Als je de portatie datum had kunnen opschuiven, dan had je die 8 EUR toch ook moeten betalen ? Je hebt zelfs nog winst gemaakt: op de 8 EUR "boete" is er geen BTW :).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15165
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Mja, maar ik had de inbegrepen gratis beltijd naar vaste lijnen verder kunnen gebruiken en mijn freedays bij voipbuster wat later kunnen doen ingaan. Soit. Het is allemaal niet erg, maar het PRINCIPE vind ik niet correct. Ik moet betalen voor iets waar ik geen vat op heb.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”