BelgacomTV decoder vervangen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Ik heb een momenteel deze decoder een Atlanta:
http://support.en.belgacom.be/euf/asset ... tlanta.gif

En die gaat zeer traag! Zou dit een reden zijn om mijn decoder te kunnen inwisselen voor een nieuwer model? Of moet het toestel echt niet meer functioneren?

Ik heb dit toestel meer dan 3jaar en betaald iedere maand 6 euro huur voor dus zo toch verwachten dat een nieuw decoder mag krijgen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bij defect kan je deze inruilen. ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of die traagheid die jij ervaart normaal is of dat er iets mis is met de decoder.... ik weet dus ook niet of dit voldoende zal zijn om een andere te bekomen

maar sowieso moet je eerst contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700 en deze kunnen je een inruilnummer geven, daarmee moet je dan naar een belgacom center, aanbieden zonder ticket is nutteloos
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Ah ik zal dan eens bellen naar het nummer als ik thuis ben. Hopelijk is dit snel op gelost

Zal laten weten wat bij belgacom gemeld wordt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15095
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1464 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Je hoeft daarom ook niet 100 % eerlijk te zijn. je kan bijvoorbeeld zeggen dat het traag is over het algemeen, maar dat hij ook regelmatig gans vastloopt (niks erageert nog) en dat dan enkel een ganse herstart helpt. En die herstart duurt dan 15 minuten.

Bij de nieuwe decoders duurt een herstart slechts 2 minuten ;).
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2173
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Wel opletten dat je met zo'n smoes er niet voor zorgt dat ze de problemen bij andere dingen gaan zoeken (modem, lijn,..). Je kan bvb ook zeggen dat je andere decoder (indien je er 2 of meer hebt) het wel perfect doet.
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Ik neem aan als de PVR functie gebruikt en het staat op de HDD dat het toestel traag reageert dat het niets te maken heeft met de lijn of modem...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Goztow schreef: En die herstart duurt dan 15 minuten.

Bij de nieuwe decoders duurt een herstart slechts 2 minuten ;).
ik heb een V3 decoder... opstart duurt ongeveer 2 minuten, dan kan je tv kijken, maar dan geraak je nog niet in pvr etc... volledige opstart is na een minuut of 10 - is het bij een V4 dan anders?

niet eerlijk zijn kan inderdaad helpen, 't zal er ook wel van afhangen wie je aan de lijn krijgt.... en misschien gaan ze eerst nog andere dinges proberen voor ze over gaan tot de omruil (factory reset en dergelijke, je kan zeggen dat je die al gedaan hebt natuurlijk)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Ik ga eerlijk zijn het ding is gewoon veel te traag... En de software trekt op de ***** bvb in de tv guide functie werkt de "rec" button niet, waarom? toch sneller of "ok" --> "opnemen"
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

er zal volgens Eva binnenkort een firmware update plaatsvinden der decoders
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Wat is nu eigenlijk de laat software versie voor de decoders Versie 4 want naar het schijnt zijn er verschillende in omloop?
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3280
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

De factory reset procedure met de 3 knoppen (zie quote) deed onze V3 indertijd op zwart beeld hangen (via scart aansluiting) -- ik denk dat wij toen één van de eersten waren die een V3b vervangdecoder kregen bij Scarlet :angel:
Factory Reset van BGC-decoder:
voor een Belgacom V3-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los
EDIT :: bij Belgacom krijg je een ticket om te ruilen in de winkel, bij Scarlet komt er een technieker - zo was het toch bij ons.
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Ik ga straks gaan inruilen, HDD heeft het begeven.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15095
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1464 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Van het balkon laten vallen? : :lol:
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Nee eens goed geluisterd, met behulp van de helpdesk medewerker.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

jackho schreef:Wat is nu eigenlijk de laat software versie voor de decoders Versie 4 want naar het schijnt zijn er verschillende in omloop?
ik heb hier nog rel4.reno.myrioi--19, beste dat ik al tegen gekomen ben is rel5.reno.myrioi--31 , maar of de firmware decoder gebonden is weet ik niet (heb hier nog een V3)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Tikkend geluid?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

weet ook iemand wat voor bugs de rel5.reno.myrioi--31 opgelost heeft?

@xenne,
Ik heb van een collega vernomen dat zijn decoder V3 ook deze rel5.reno.myrioi--31 heeft .

Maar de vraag blijft natuurlijk, wat is er dan allemaal verbeterd of welke problemen zijn er zo allemaal opgelost hiermee?

mvg,
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb hier ondertussen ook de rel5.reno.myrioi--31 binnen getrokken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

xenne schreef:bij defect kan je deze inruilen. ik kan van hieruit natuurlijk niet beoordelen of die traagheid die jij ervaart normaal is of dat er iets mis is met de decoder.... ik weet dus ook niet of dit voldoende zal zijn om een andere te bekomen

maar sowieso moet je eerst contact opnemen met de technische dienst op 0800 22 700 en deze kunnen je een inruilnummer geven, daarmee moet je dan naar een belgacom center, aanbieden zonder ticket is nutteloos
Ik heb anders helemaal geen contact opgenomen met de technische dienst. Ik heb naar een lokaal Belgacom Center gebeld (dus geen teleboetiek) en gezegt dat ik een probleem had met de harde schijf zodat ik geen PVR noch pauze live tv meer kon doen. M'n vraag was simpel: kan ik mijn decoder komen inwisselen ? Antwoord: geen enkel probleem.

Ik dus naar daar en heb m'n V3 ingeleverd en heb een V4 in de plaats gekregen.

Bemerkingen:

1) geen tijd verloren door contact op te nemen met de technische dienst op 0800 22 700
2) heb geen inruilnummer moeten geven
3) V3 decoder is niet getest geweest. De harde schijf was wel degelijk defect, maar indien ik had gelogen en de V3 nog perfect werkte had ik evengoed probleemloos een V4 gekregen

Misschien heb ik gewoon geluk gehad ... Anderzijds zou ik zeggen: telefoneer eerst eens even, misschien dat je hetzelfde mag "overkomen" :-D
lodder
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2005, 19:05

Heb hem gisteren avond omgeruild en wat een verschil. het nieuwe toestel is veel beter en stiller.

De belgacom medewerker in de shop heeft eens aan de decoder geschut en hoorde een tikkend geluid en 5 minuten later had in een nieuw toestel.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

jackho schreef:Maar de vraag blijft natuurlijk, wat is er dan allemaal verbeterd of welke problemen zijn er zo allemaal opgelost hiermee?
ik merk niet veel verschil, alleen de tv gids ziet er ietsje anders uit, wat lettertype/contrast betreft. de decoder zou ook minder verbruiken in standby, bij de V4 is het iig zo dat er in standby niets meer opgelicht is. de firmware is niet afhankelijk van type decoder overigens. met afspelen van netwerkopnames had ik al een paar dagen geen problemen meer, belgacom zou 2 extra servers toegevoegd hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bedankt voor je antwoord xenne.
Een collega van mij heeft een decoder Versie 4 met nieuwe software en volgens hem werkt "hervat" niet naar behoren.
Als hij zijn gestopte netwerkopnames wil hervatten dan wordt er altijd vanaf het begin van de opname hervat!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb netwerkopnames waar hervatten werkt, maar soms gaat het ook niet...
nou uitvoerig testen kwam ik tot de conclusie dat het moment dat de opname gestopt werd van belang is of hervatten wel of niet werkt
bijvoorbeeld voor een netwerkopname van 89 min krijg ik onderstaande resultaten:
als de netwerkopname in het begin gestopt is, bv na een minuut of 0 tot 16 - dan werkt hervattten niet
als de netweropname na een langere tijd (bv minuut > 17) gestopt werd, dan werkt hervatten wel
nogal warrig, maar het is niet anders....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Kan je nu al als scarlet klant je decoder omwisselen voor een v4 ?

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15095
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1464 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

De meest vervelende bug bij v4 decoders is dat hij soms gewoon vastloopt (beeld blijft vaststaan) en dan helpt enkel volledige herstart (3 keer snel na elkaar op power knop drukken).
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

lodder schreef:De belgacom medewerker in de shop heeft eens aan de decoder geschut en hoorde een tikkend geluid en 5 minuten later had in een nieuw toestel.
Als hij eerst wat met de decoder heeft geschudt weet ik waar dat tikkende geluid vandaan komt :)
Ik zie het al helemaal voor me :lol: *rammel*rammel* Nou, die lijkt inderdaad stuk! :P
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

@ Goztow, bedoel je een factory-reset of een gewone reboot van de decoder?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15095
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1464 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Reboot decoder (gelijkaardig aan stekker uittrekken en terug instoppen).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

probeer eens een factory reset Goztow, een collega had ook die blokkages en die zijn verdwenen na Factory reset - je zal dan ook meteen de nieuwe firmwaren binnen trekken

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Die factoryreset duurt bij de decoder versie 4 ongeveer 13 minuten, na 5 minuten verschijnt "reboot" op de display en
dan nog gedurende 8 minuten blijft de display "+++++++" herhalen.
Daarna stond de nieuwe software versie Relaese 5 er op.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15095
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1464 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

xenne schreef:probeer eens een factory reset Goztow, een collega had ook die blokkages en die zijn verdwenen na Factory reset - je zal dan ook meteen de nieuwe firmwaren binnen trekken

trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los
Verlies ik dan ook de opnames / instellingen (serie opnames, ...)?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

bij een factory reset verlies je in normale gevallen niets
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bij mij was er toch niets vedwenen van PVR en nPVR opnames.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 495
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier nu toch ook wel iedere dag een vastloper waarbij hij niets meer doet. Stekker uit dan maar.

Morgen eens bellen naar scarlet en een andere box vragen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”