externe harde schijf
Mijn vader heeft zo'n harde schijf dat ie overal kan meenemen(van zijn werk), maar kzou da nu thuis ook graag hebben. Ik weet niet precies hoe het moet maar bij mijn vaders werk moet ge dat voorraan in de computer steken. Kheb het gescand.(geen webcam of zo)
- Bijlagen
-
- HD.jpg
- (15.64 KiB) 765 keer gedownload
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
SCSI (denk ik, SCSI-1 ofzo ... de oudste).
Zal het even checken
Add:
Zal inderdaad een SCSI-1 Female connector zijn.
Allé ja kan vanalles zijn ze maar ik gok de kans het grootst op SCSI-1.
Zal het even checken
Add:
Zal inderdaad een SCSI-1 Female connector zijn.
Allé ja kan vanalles zijn ze maar ik gok de kans het grootst op SCSI-1.
NuKeM
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
volgens mij is dit een standaard removable hdd rack
het mijne heeft ook zo'n aansluiting
is het een kastje met een handvat aan dat naar boven klikt?
en zitten er in de pc 2 'rails' waar de hdd in schuift?
steek je die hdd in de pc onder de cdrom drive?
en kan die op slot?
dan is het 99% zeker een removable hdd rack
en kan die op slot?

- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ah ja das just rackskes (ik was even in de war aangezien ik dacht dat het om een volledig externe HD ging met zo'n aansluiting voor een kabel)
Kan goed zijn dat het dus geen scsi is
Kunt ge het niet open doen, de schijf deruit halen en hem in uwe pc steken op ide ofzo?

Kan goed zijn dat het dus geen scsi is

Kunt ge het niet open doen, de schijf deruit halen en hem in uwe pc steken op ide ofzo?
Laatst gewijzigd door NuKeM 29 mei 2004, 15:21, in totaal 1 gewijzigd.
NuKeM
Ik heb 2 van die "schuifjes" in gebruik gehad, ze kostte indertijd rond de 10€ per stuk.
Maar als je dikwijls die HD's gaat wisselen krijg je mogelijk slechte contacten, met als gevolg dat je HD ineens kan uitvallen.
Je zou kunnen zeggen, tja da's gewoon toeval.
Maar ik heb het bij beide schuifjes voorgehad.
Ze verslijten dus snel bij intensief gebruik.
Voor de rest is het wel heel handig om HD's uit te kunnen wisselen tussen verschillende pc's met dit systeem.
De schuiven (zoals ik ze nu noem) worden gewoon aangesloten met een IDE kabeltje, geen SCSI dus.
Maar als je dikwijls die HD's gaat wisselen krijg je mogelijk slechte contacten, met als gevolg dat je HD ineens kan uitvallen.

Je zou kunnen zeggen, tja da's gewoon toeval.
Maar ik heb het bij beide schuifjes voorgehad.
Ze verslijten dus snel bij intensief gebruik.
Voor de rest is het wel heel handig om HD's uit te kunnen wisselen tussen verschillende pc's met dit systeem.
De schuiven (zoals ik ze nu noem) worden gewoon aangesloten met een IDE kabeltje, geen SCSI dus.

Dat is idd gewoon een rack, hebt ge al voor 15 euro gemiddeld. Persoonlijk vind ik het handig voor als je meer dan 3 HDs wilt op een standaard mobo en geen IDE controller wil aanschaffen, maar voor de rest zie ik er niet direct een nut in. Waar zitten de leechers hier? 

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ja, het is inderdaad zoSeNsEi Ze0n schreef:volgens mij is dit een standaard removable hdd rack
en kan die op slot?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
IK gebruik er zo atm 2 (1 in de server omdat ik die nog op overschot had) en 1 in men desktop waar 80 gig in zit dat ik in het weekend mee naar huis neem en daar in men pc duwThe_Borg schreef:Dat is idd gewoon een rack, hebt ge al voor 15 euro gemiddeld. Persoonlijk vind ik het handig voor als je meer dan 3 HDs wilt op een standaard mobo en geen IDE controller wil aanschaffen, maar voor de rest zie ik er niet direct een nut in. Waar zitten de leechers hier?

Die trays zijn trouwens ook al verkrijgbaar aan 6 euro

Ik vind het gewoon handig om grote hoeveelheden data van plaats A (kot) naar plaats B (thuis) te verzetten (aangezien men laptop maar 30 gig hd heeft)

Trouwens hoe sluit je meer als 3 hd's aan op een mobo ? zonder extra ide controller en geen sata op je mobo ? zit je toch nog vast aan 4 hd's ?

Dmv van ze te verwisselen he, als je je bv geen nieuw mobo (en cpu) wil kopen voor die 4de HD, en wat betreft die 3HDs, een cd/dvd-rom station heb je soms nog wel eens nodig heTrouwens hoe sluit je meer als 3 hd's aan op een mobo ? zonder extra ide controller en geen sata op je mobo ? zit je toch nog vast aan 4 hd's ? + als je case groot genoeg is kun je ze zo in je case ook steken he

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Okeej zover had ik nog nie gedacht
Ik zit atm aan 4 hd's die der altijd inzitten + een vijfde die ik mee naar huis neem
2 op sata & 3 op ide en een cd fikker

2 op sata & 3 op ide en een cd fikker