HD digicorder : rigor mortis +

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
MadCompie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Probleem is heel simpel: zondag, de gehuurde digicorder werkt na 2 jaar plots niet meer.
Gebeld naar 015/666666 : na nog geen minuut al iemand aan de lijn. (prima en dat op een zondag!)
Oplossing is echter volgens TN blijkbaar ook simpel : wacht enkele dagen, neem dan een halve dag verlof, stap in uw wagen, rij 2x15km, geef het toestel af in het service center, krijg een andere ouwe terug, alle films weg, alle instellingen weg en thuis: trek uw plan...
Niet echt goede service dus. De mijnheer aan de telefoon heeft mij echter wel zo goed als mogelijk proberen te helpen met de middelen die hij had.
Woensdag dus naar het service center...
Hopelijk krijgen we een nieuw model mee naar huis, ter compensatie van 4 dagen geen digitale tv en alle inhoud weg?
Ben ik euforisch? :nono:
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik dacht dat ze u dossier naar een center moesten doorverwijzen voor je er naar kan rijden. Of is dit allemaal gebeurd?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

MadCompie schreef:Ben ik euforisch? :nono:
Je zal het nog minder zijn als je de zoveelste opgelapte decoder in de plaats krijgt die het misschien nog sneller zal begeven.

En het nieuwe model... vergeet het maar !
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Zelfde voor gehad...
Ik heb maar 50€ aanvaard om een nieuwe te krijgen, want inderdaad, anders zit je daar met zo'n opgelapte die wss nog meer verbruikt.
Probleem is nu dat ik een brief heb gekregen dat blijkbaar mijn abbo op digitale tv opgezegd is? Negeren?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dafke schreef:Probleem is nu dat ik een brief heb gekregen dat blijkbaar mijn abbo op digitale tv opgezegd is? Negeren?
Ik zou dit zeker niet negeren... voor je het weet krijg je facturen (en gaat het van je rekening als je een domiciliering hebt) met opzegpremies en sluit men alles af (en kan je een aantal dagen wachten voor je het terug hebt).
MadCompie
Plus Member
Plus Member

Daarnet nog even gebeld met TN.
1e) Er werd zondag vermoedelijk wel een dossier gemaakt doch daar heb ik geen weet van.
2e) Zondag stelde de telefonist mij een adres voor van service center A. Bij nader inzicht gaan we toch naar s.c. B aangezien dit dichter is.
De mevrouw zei vandaag dat dit geen probleem is aangezien het dossier centraal beheerd wordt en door alle service centers geraadpleegd kan worden
3e) Evt. herstellen doch hoogstwaarsch. vervanging door een nieuw oud toestel. Als ik het nieuwe toestel wil kost dit mij 50 euro activeringskosten. :roll:
4e) Ze stelde wel voor om via de fakturatiedienst een compensatie aan te vragen.

--> wat zou die compensatie kunnen zijn?
vb. ik neem de nieuwe mits 50 euro, vervolgens een vermindering op de volgende faktuur? indien ja, dan zou ik dat wel doen denk ik
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Dafke schreef:Ik heb maar 50€ aanvaard om een nieuwe te krijgen
Telenet verklaarde toch dat huren zoveel voordelen had... je beschikte steeds over het nieuwste toestel herinner ik me nog levendig hun reclame :evil:
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Je beschikt altijd na het betalen van 50€ over het allernieuwste toestel !
Je surft tegen lichtsnelheid! je download tegen 5 per uur.
Je belt gratis in de daluren ! we sluiten de concurrentie wel af.
Betaal zoveel minder met onze packs ! Zodat we vooral 200€+ per jaar distributiekosten blijven binnenrijven.
MadCompie
Plus Member
Plus Member

Joepie! De fakturatiedienst is mij gunstig gezind. Een nieuw model kan er niet van af. Volgens haar checklist heb ik recht op een gratis film-on-demand tww. 5 euro. Maar ik kan morgen nog altijd eens terugbellen om meer uit de kan te halen. :roll:
Wordt vervolgd...
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

5€ om iemand content te stellen? Das goedkoop :p
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik voel toch enig sarcasme in de post ;).
MadCompie
Plus Member
Plus Member

Voila 't is in de sjacoche. Bedankt Telenet, bedankt service center. Ondanks een kleine verplaatsingskost toch genoten van een uitstekende support!
U ziet, het hoeft niet altijd negatief te zijn hé.
ʞǝǝd ıʇ sıɯdlǝ
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

MadCompie schreef:Voila 't is in de sjacoche.
Wat is er in de sjacoche... zoals je zelf aangeeft heb je een tweedehandstoestel gekregen, ben je al je opnames kwijt en heb je 5 euro compensatie gekregen ?

Of heb je er meer uitgekregen ?
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Mijn HD Corder is hier vanavond ook overleden .. zat plots vast .. na powercylce hoor je harddisk nog beetje spinnen en dan ist gedaan :(

Ontzie het me al om telenet te bellen .. ik wil ook geen opgelapte maar het nieuwe model ..
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Juist gebeld naar Telenet en jawel gevraagd naar nieuwe model en 50 euro activatie pfffff

Ik vind dit echt triestig , oude klanten laten ze weer in de kou staan ..
Opnames ben ik ook al kwijt ..
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Amai, het is dus waar wat ze zeggen over dit forum!
Zomaar mijn post verwijderen!!!
a3ke stuurde me dit, nadat hij mijn post verwijderde:
is even verzet daar we niet kunnen aansporen tot misbruik van het retainsysteem van telenet

gebruikers kunnen ook hier ferm ontgoocheld door worden als ze dan toch hun opzeg krijgen ipv een creditering van de activatiekost

zet trouwens aan tot frauduleus gebruik als je een nieuw model wil
Het lijkt of Userbase.be door de grote internetaanbieders gerund wordt.

Ik had een oplossing om alsnog de activatiekost van 50EUR niet te moeten betalen.
Maar blijkbaar wil userbase NIET dat jullie dit weten.
Mijn laatste post is gemaakt, op naar Tik nu.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

Michaelv schreef:Ik had een oplossing om alsnog de activatiekost van 50EUR niet te moeten betalen.
Maar blijkbaar wil userbase NIET dat jullie dit weten.
Mijn laatste post is gemaakt, op naar Tik nu.
Beste,
Uw voornoemde post werd met goede reden door moderator a3ke verwijderd.
Zoals gebruikelijk wordt de poster hiervan via een PB op de hoogte gebracht.

Dat u hierop publiek wil reageren is uw keuze. Userbase is een open Forum, en iedereen mag weten dat posts die eventueel aanzetten tot frauduleuze activiteiten verwijderd worden.

Wij zijn een totaal onafhankelijk Forum, en worden door geen enkele "grote aanbieder" gerund. We willen alleen correct de Forumregels toepassen, en dit in alle neutraliteit. Wij zijn ervan overtuigd dat deze openheid en onafhankelijkheid door al onze gebruikers gewaardeerd wordt.

Gezien dit uw eerste ovetreding is, worden geen verdere sancties genomen (zoals tijdelijk of permanente ban). U bent dus nog altijd welkom op Userbase (na uw bezoek aan Tik), mits het respecteren van de Forumregels.

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Michael
Pro Member
Pro Member

Goede keuze om die post niet te verwijderen.

Ik wil niemand aanzetten tot frauduleuze activiteiten,
beter de vraag stellen wie in de fout is, de onwetende onschuldige internetgebruiker of Telenet die belachelijke onnodige virtuele kosten (50EUR) aanrekent voor downgrades (bv. abonnement met 0,05 euro verschil).
Dacht dat dit forum bedoeld was voor de mensen van deze praktijken op de hoogte te brengen en kijken hoe deze problemen vermeden kunnen worden.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Er zijn je menig topics voorgegaan Michealv waar men via tal van opties en mogenlijkheden besprak hoe je je oude HD digicorder kon "mollen" om dan te gaan "eisen" een nieuwe te krijgen

Sommige zijn erin geslaagd , ook zijn er vele met een oude digicorder (met soms nog meer problemen) mee naar huis moeten terugkeren

En diegene die dan zich akkoord stellen met de 50 €"activatie" en dan later een creditnota willen bekomen zijn er ook vele die ineens een contractverbreking in hun bus kregen van 12 x 8 € huur digicorder (jaarcontract)

Wat je neerzette viel rechtlijnig in voorgenoemde voorbeelden en is ni echt correct eh ;)

Daarom niet toelaatbaar

Kom met een procedure die geen fraude of "geluk" in zich heeft en het is perfect postbaar , alleen geloof me die bestaat niet

En als die zou bestaan dan zal het niet lang zijn daar ze allemaal hier meelezen ;) (mooiste voorbeeld is dat retentionabuse de eerste dagen perfect werkte en je nu via die weg gewoon je stopzetting contract krijgt MET opzegvergoeding)
The eternal and true pessimist :D
Michael
Pro Member
Pro Member

Ik ga nu niet in detail treden, of ik krijg zeker een sanctie? Maar als je in het telenet center voor die nieuwe digicorder kiest, heb je wel 'bedenktijd'. Daar zit het addertje, als je te lang zou wachten is het idd logisch dat je opzegvergoeding moet betalen..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Bedenktijd... en dan mag je hem terug binnen brengen... wat vandaag misschien teveel rompslomp is voor TN, maar morgen misschien niet meer als iedereen hier massaal van gaat gebruik maken. In dat opzicht verkondig je dergelijke procedures die op het randje van fraude/misbruik zijn dan ook best niet (toch zeker niet als een oplossing die zeker werkt... je gaat anders veel teleurstellingen veroorzaken) zoals a3ke aangeeft.
Michael
Pro Member
Pro Member

Goh, ik heb liever dat er toch nog mensen deze manier kunnen gebruiken, al is het niet voor lang meer, dat weet niemand, dan dat de mensen op userbase 50 eur moeten betalen voor virtuele onbestaande kosten.

Ik vind telenet gewoon helemaal niet rechtlijnig, als ik dan bij de dienst facturatie vroeg om die kost kwijt te schelden, omdat ik al jaren telenet klant ben wilden ze absoluut niets doen, beginnen ze zelfs een beetje uit de hoogte te doen omdat ik toch zo een 'eisen' stel. Maar neen, als we dan uiteindelijk 'moeten' dreigen, en je komt bij de fameuze kwaliteitsopvolging, "Mijnheer, excuseer ons maar u sprak net met iemand die nog steeds in opleiding is, voor bestaande trouwe klanten geldt die kost niet, het is een soort beveiliging, onze excuses.".

Begin ik me toch vragen te stellen met de manier hoe telenet bezig is..

Maar goed, iedereen zijn mening hier over.
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Als je dingen huurt zou je ze gratis moeten kunnen omwisselen zoals ze hadden beloofd toen ik indertijd men contract af sloot. Maar nu ben ik best wel te vrede van de 2000. Alleen heb ik er een probleem mee dat mijn geluid van tijd tot tijd wegvalt op Sporting Telenet, waar ze toch best veel geld voor vragen. Maar op men andere zenders heb ik hier geen last van. Al bij al zie ik niet direct een reden om deze digicorder te mollen. Maar ik snap waarom u vragen stelt Michaelv.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TiTanium schreef:Als je dingen huurt zou je ze gratis moeten kunnen omwisselen zoals ze hadden beloofd toen ik indertijd men contract af sloot.
Als ik het goed voorheb was "U beschikt steeds over het nieuwste toestel" toch één van de argumenten pro-huren destijds ?

Misschien moet iemand het maar eens opzoeken en TN er met hun neus induwen :twisted:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”