Hallo ik heb een scarlet box en een Thomson TG789vn.De thomson kan ik niet gebruiken voor telefoon en internet samen,want de instellingen lukt niet op de kpn router van thomson.Ik kan wel internetten met de thomson.Dus kan ik deze twee modems gebruiken?
Scarlet box alleen voor de telefoon?
Thomson TG789vn alleen voor internet ?
scarlet box en thomsonTG789vn
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
2 modems gebruiken kan niet, op één telefoonlijn kan je maar één modem aansluiten.
Je kan wel je thomsonTG789vn als router gebruiken (niet als modem) achter je Scarlet Box.
Ofwel je Tompson gebruiken als ADSL2+ modem/router (geen VDSL2 ?).
* Om de ThomsonTG789vn als router te gebruiken achter de Scarlet Box, zal je hem moeten instellen als "Home Router" en de rode "WAN" poort van de Tompson verbinden met één van de LAN poorten van de Scarlet Box.
Je kan de Tompson dan een eigen PPPoE verbinding laten maken (met je Scarlet logon gegegevens).
Pas op: je spreekt van de "kpn router" ... Indien jouw ThomsonTG789vn de zwarte "KPN Experia Box is" zal deze wellicht gelockt zijn met de KPN Firmware, en zijn een aantal instellingen onmogelijk. In dit geval zal je hem moeten flashen met de commerciële Firmware (voor hulp ben je dan beter op de Nederlandse Forums denk ik)
* Je kan de ThomsonTG789vn ook als ADSL2+ modem gebruiken, gezien die op Annex A staat (KPN). Gewoon je Scarelt logon gegevens invullen om de PPPoE verbinding te maken.
Je zal dan ook je Scarlet VOIP gegevens moeten invullen als je telefonie wilt via de Tompson (maar zie ook de vorige opmerking i.v.m. KPN Firmware). Dit zal perfect lukken met de KPN gelockte Experia Box.
* Een derde mogelijkheid is je ThomsonTG789vn als wirless-n switch gebruiken. Hierbij gebruik je noch de modem, noch de router.
Je moet dan de DHCP server van de Tompson uitschakelen, en de Thomson met de Scarelt Box verbinden via één van de gele LAN poorten (niet de rode WAN poort).
[Edit] Ik zag zopas in de user manual dat deze router ook VDSL2 ondersteunt. Let wel op dat VDSL2 in belgië Annex B is (zowel PSTN als ISDN), en in nederland Annex A.
Je kan wel je thomsonTG789vn als router gebruiken (niet als modem) achter je Scarlet Box.
Ofwel je Tompson gebruiken als ADSL2+ modem/router (geen VDSL2 ?).
* Om de ThomsonTG789vn als router te gebruiken achter de Scarlet Box, zal je hem moeten instellen als "Home Router" en de rode "WAN" poort van de Tompson verbinden met één van de LAN poorten van de Scarlet Box.
Je kan de Tompson dan een eigen PPPoE verbinding laten maken (met je Scarlet logon gegegevens).
Pas op: je spreekt van de "kpn router" ... Indien jouw ThomsonTG789vn de zwarte "KPN Experia Box is" zal deze wellicht gelockt zijn met de KPN Firmware, en zijn een aantal instellingen onmogelijk. In dit geval zal je hem moeten flashen met de commerciële Firmware (voor hulp ben je dan beter op de Nederlandse Forums denk ik)
* Je kan de ThomsonTG789vn ook als ADSL2+ modem gebruiken, gezien die op Annex A staat (KPN). Gewoon je Scarelt logon gegevens invullen om de PPPoE verbinding te maken.
Je zal dan ook je Scarlet VOIP gegevens moeten invullen als je telefonie wilt via de Tompson (maar zie ook de vorige opmerking i.v.m. KPN Firmware). Dit zal perfect lukken met de KPN gelockte Experia Box.
* Een derde mogelijkheid is je ThomsonTG789vn als wirless-n switch gebruiken. Hierbij gebruik je noch de modem, noch de router.
Je moet dan de DHCP server van de Tompson uitschakelen, en de Thomson met de Scarelt Box verbinden via één van de gele LAN poorten (niet de rode WAN poort).
[Edit] Ik zag zopas in de user manual dat deze router ook VDSL2 ondersteunt. Let wel op dat VDSL2 in belgië Annex B is (zowel PSTN als ISDN), en in nederland Annex A.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Indien interesse, contacteer "psmammoth" eenserciyes_1903 schreef:Hallo ik heb een scarlet box en een Thomson TG789vn.De thomson kan ik niet gebruiken voor telefoon en internet samen,want de instellingen lukt niet op de kpn router van thomson.Ik kan wel internetten met de thomson.Dus kan ik deze twee modems gebruiken?
Scarlet box alleen voor de telefoon?
Thomson TG789vn alleen voor internet ?
Hij kan uw tg789vn omtoveren naar Belgisch model
http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=10055
Mvg
-
- Starter
Ik denk dat al deze is overgecschakeld naar belgishe model want ik heb hier gekoopt http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=27024
Ik heb een vdsl 2 verbinding.Dus is het een adls 2 nutteloos.
Ik vind eigenlijk de box van scarlet(vdsl 2) niks waard daarom dat ik de thomson wilt gebruiken.
Ik heb een vdsl 2 verbinding.Dus is het een adls 2 nutteloos.
Ik vind eigenlijk de box van scarlet(vdsl 2) niks waard daarom dat ik de thomson wilt gebruiken.
-
- Starter
Kan ik een "FRITZ!Box Fon WLAN 7390 International Edition" voor scralet gebruiken internet +telefoon?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Volgens mij zou het moeten kunnen om VoIP op de TG789VN te gebruiken i.c.m. Scarlet. Wat stel je juist waar in?
-
- Starter
-
- Starter
hoe gaat je bij thomson de telefoon instellingen geven :
Telephony Identity
SIP URI:
Username:
Password:
Confirm Password:
Displayname:
Abbreviated number: