Scarlet one en eigen router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Kan ik met scarlet one een eigen router gebruiken middels pppoe passtrough voor het internet gedeelte en de sagem alleen gebuiken voor telefonie en digi tv? Hoe zit het met de stabiliteit met meerdere connecties? Met dommel en sagem modem en eigen router heb ik totaal geen problemen. Hoeveel ip's krijg je met scarlet one?

Grtz

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ja dat kan.

Het aantal connecties is beperkt door jouw nieuwe router.
IP's zouden onbeperkt zijn, maar ik zie niet in waarom je je Sagem ook nog een eigen sessie zou laten opbouwen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 60 keer

Gewoon wan afzetten op de sagem en je router de sessie laten opbouwen. TV & voip werken dan nog perfect.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ok,

Dan is er enkel nog het probleem dat ik momenteel een eigen voip provider en router heb, is dit nog enigzins combineerbaar eigenlijk?

Alvast bedankt voor de antwoorden

[Afbeelding Post made via mobile device ]
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Waarom niet, die kan je in principe zijn eigen sessie laten opbouwen, ik denk als je hier wel wat zoekt je je scarlet instellingen aan de praat krijgt in je eigen router. (maar als je ook moet beginnen met vlans enzo...)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Eigen router is poepsimpel, da's het eerst dat ik gedaan heb toen de Scarlettechnieker de deur uit was :-)

* Pc rechtstreeks aan Scarlet Box hangen
* Naar webinterface Scarlet Box gaan (192.168.1.1), wirless en WAN connectie uitschakelen
* Op uw eigen router pppoe instellen en router aan Scarlet Box hangen (router heb ik in 192.168.2.x gezet, weet eigenlijk niet of dat uitmaakt als je ppoe gebruikt maar dan werkt het tenminste als ik dat om de één of andere reden eens uitschakel, anders zitten Scarlet Box en uw eigen router in dezelfde IP range)
* Finito!

Ik doe dit met m'n Linksys WRT54GL, geen probleem. Ook eens geprobeerd met een Belkin routerke dat ik hier had liggen (gebruik ik niet wegens instabiel) maar dat ding weigerde die pppoe connectie te maken, zou niet weten wat het probleem is. Mijn configuratie draait nu al van donderdag stabiel, is al sinds donderdag zonder problemen quasi continu aan het uploaden (online backup, nu ik geen datalimiet meer heb :lol: )
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

hmm voor zover ik weet heb ik ook wat problemen met een Belkin, ligt dus niet echt aan de modem denk ik :wink:
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

Ik heb dit ondertussen ook al zo een maandje met mijn belkin router geen problemen, works like a charm :)

alleen heb ik de pppoe connecties van de scarlet modem niet uitgezet, dusjah nu heb ik voorlopig nog altijd 4 PPPoe sessies lopen :) nog geen enkel probleem gehad :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”