Afstand tot ROP

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Enkele maanden geleden kwam VDSL2 beschikbaar in onze gemeente.
Volgens de BGC TV webcheck kon ik 3 tv's aansluiten, waarvan 1 in HD wat op een 20 mbit profiel wijst. Dit komt overeen met de werkelijkheid, want begin dit jaar werd de afstand tot de ROP op 530 meter vastgelegd. Pas bij < 400 meter en < 0,4db kom je in aanmerking voor een 30 mbit profiel.

Wanneer ik nu de test doe zie ik dat er 3 tv's waarvan 2 in HD aangesloten kunnen worden, wat op een 30mbit profiel zou wijzen.

Graag had ik nu geweten of de afstand tot de ROP effectief kleiner is geworden of de webcheck het gewoon fout heeft?

Zijn er BGC techniekers of anderen die op basis van mijn adres de afstand tot de ROP kunnen uitmeten?

Alvast bedankt :-)
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

als je me de gegevens even pmt zal ik wel effe kiken wfm staat toch nog op
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik wil dit gerust uitmeten voor je, maar we gebruiken dezelfde database...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

jorgo schreef: Wanneer ik nu de test doe zie ik dat er 3 tv's waarvan 2 in HD aangesloten kunnen worden, wat op een 30mbit profiel zou wijzen.
heb je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's geselecteerd? als je van die 3 tv's er 2 in HD kan kijken, dan is het pas een 30/6
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

zou ook gewoon makkelijker zijn als men in eens en mogelijk profiel waarde zou geven dan moet men dat niet altijd liggen navragen
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

xenne schreef:
jorgo schreef: Wanneer ik nu de test doe zie ik dat er 3 tv's waarvan 2 in HD aangesloten kunnen worden, wat op een 30mbit profiel zou wijzen.
heb je onderaan bij mogelijkheden 3 tv's geselecteerd? als je van die 3 tv's er 2 in HD kan kijken, dan is het pas een 30/6
Je hebt gelijk, pas dan kan je zien dat je op 1 tv HD kunt krijgen, zeer verwarrend:

Afbeelding

Inmiddels door sbghannibal ook de bevestiging gehad dat de locatie 75 meter te ver staat voor een 30mbit profiel :-(

Hopelijk worden die profieleisen snel versoepelt om de concurrentie met Telenet aan te kunnen..

Bedankt voor de reacties en sbghannibal voor dit voor me op te willen zoeken! Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”