Jongen gewond door explosief internetrecept

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
Spock
Elite Poster
Elite Poster

Een 15-jarige jongen uit het Nederlandse Purmerend is vrijdag ernstig gewondgeraakt bij de ontploffing van een eigen gemaakt explosief mengsel in natuurgebied Het Twiske. Het recept voor het explosief vond het slachtoffer op internet, vertelde een politiewoordvoerder donderdag, nadat de moeder van de jongen zich op het bureau had gemeld met het verhaal.

De moeder van de jongen meldde zich bij de politie Zaanstreek-Waterland uit vrees dat haar zoon nog meer explosieven verborgen hield in zijn slaapkamer. Haar angst bleek gegrond. De politie vond in de ouderlijke woning nog eens tien gram aceton-peroxide.

Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) heeft het mengsel donderdagmiddag in de woonwijk gecontroleerd tot ontploffing gebracht. Een aantal woningen moest korte tijd worden ontruimd.

De jongen heeft het mengsel in een blikje gestopt en tot ontploffing gebracht. Het slachtoffer moet twee vingerdelen missen en kreeg delen van het blikje in zijn oog en lichaam. Een kennis heeft eerste hulp verleend en de jongen voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. Het is volgens de politie een wonder dat de jongen het ongeluk kan navertellen.

De Nederlandse politie stelt een onderzoek in en maakt wegens productie en bezit van explosieven proces-verbaal op tegen de 15-jarige.

Bron: ANP
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Wie heeft er nu niet de Jolly Jumper's Cookbook (of hoe noemde da nu weer) gedownload in z'n jonge jaren? :)

Ik heb da zelfs nog uitgeprintliggen :D

Geen haar echter op mijn hoofd da er ooit aan gedacht heeft zo'n pip bomb of iets dergelijks zelf te maken zenne ... dieje kleine is gewoon stoem en kan daar nu de gevolgen van dragen ... zot zijn doet geen zeer zeggen ze ... klopt dus niet altijd he ;)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Akira
Elite Poster
Elite Poster

ist nie den anarchist cookbook?

ge moet eignenlijk gewoon weten welke stoffen met elkaar reageren, chemie dus

de jeugd van tegenwoordig he :)
een beetje experimenteren, 2 vingers kwijt en wa littekens derbij en dan nog een proces aan uw been wegens bezit van explosieven, alsof 2 vingers kwijt niet goed genoeg is als straf, hij zal wel zijn lesje geleerd hebben
de pispaal <<
[Nob]

Was het niet Jolly Roger Cookbook? ;)

Ik heb dat ook ooit is uigeprint.

En ik heb is het buskruit gemaakt dat er in stond (leek mij toen het minst gevaarlijke ;) ) En dat was goed gelukt, maar tot ontploffing heb ik het niet kunnen brengen ('t is wel opgefikt en het brandde hevig ;) )

Ik zo stiekem naar de apotheek en die stoffen vragen in de juiste hoeveelheden dan nog. En 't was geen probleem. ;)

greetz,

Nob

ps. Ik raad NIEMAND aan om dit te proberen. (om even mijn eigen veilig te stellen)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hoge tijd dat Interpol uitzoekt van welke website dit gedownload werd en dergelijke website tot onmiddellijk verwijderen dwingt. Er zijn al genoeg terroristen die het echte zware dodelijk spul in elkaar knutselen, onlangs werd nog een rechtsradikale bende opgerold in het zuiden van Duitsland, die waren zinnens op joodse feestelijkheden toe te slaan.
(De Duitse inlichting diensten hebben dit wel kunnen ontdekken omdat in Bayern er meer mogelijk is om afluisterpaktijken te gebruiken, dit mag niet in alle Duitse Bundeslanden)
Als er dan zo iets aan het licht komt is meestal door een ongeval, wat dus wil zeggen dat dit maar het topje van de ijsberg is van wat er werkelijk reilt en zeilt ivm Info "How To" op het Internet.

Actie gevraagt Interpol :!:
Afbeelding
[Nob]

Blue,

Die boeken circuleren al jaren op het internet.
En zelden hoor je er iets van. (die boeken staan trouwens vol foute informatie)

De echte terroristen weten wel beter... (die stelen hun spul van een militaire opslagplaats ofzo).

greetz,

Nob
canabeez
Plus Member
Plus Member

Der was ook zoiets als 'The anarchists cookbook'
Weet dat ik dat in de goude tijden van BBS-en
regelmatig ben tegengekomen ;)

greetz
stephan
Elite Poster
Elite Poster

Het beste heb ik ooit toch gelezen in die anarchist cookbook :lol:

Ik was een jaar of 10 en vond dit "amazing"!!!:P
Het ging erover dat je iets moest doen in een telfooncentrale in je wijk, zo'n huisje waar alle elektrische verbindingen enzo samenkomen. Mits de goede draadjes samen te koppelen en andere los te snijden kon je zo iemand op bellen via een speciaal nummer en diens telefoonhoorn in zijn hand laten ontploffen... :rolleyes:

Maar ja, als je al zoiets WIL proberen ben je wel "prettig" gestoord...

Ciao
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

[Nob] schreef:Die boeken circuleren al jaren op het internet.
En zelden hoor je er iets van. (die boeken staan trouwens vol foute informatie) De echte terroristen weten wel beter... (die stelen hun spul van een militaire opslagplaats ofzo)
Het mag zijn dat er zulke websites al langer bestaan waar zulke idiote tips gegeven worden, maar beter laat dan nooit...bannen deze websites zou geen slecht idee zijn.
OK Nob, ik begrijp je standpunt, maar zulke tips zijn voor niets goed en zoals je schreef, echte terroristen weten wel beter, ja die gaan het spul stelen of kopen het aan tegen grof geld.
Voor mij mogen ze ook providers zwaar aanpakken welke zulke websites dulden, zij maken zich ook schuldig door "opleiding in misdadige praktijk" of door schuldig verzuim.

Anderzijds zou het eventueel kunnen dat deze websites geanaliseert worden door profilers, die op deze wijze kunnen natrekken wie er bijvoorbeeld deze sites bezoekt. :eek:
Wordt een misdadiger gevat, kunnen deze dan natrekken of de gearresteerde in hun raster past.
Grtz, :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”