Onlangs zijn we bij mij thuis overgestapt van Dommel naar Belgacom.
We hebben ons eerst geïnformeerd bij Belgacom wat voor snelheid we zouden behalen.
VDSL2 was niet mogelijk en we zouden theoretisch ADSL hebben aan 4.6 Mbit. Maar we hadden al 2 jaar stabiel ADSL aan 6 Mbit bij Dommel, dus hebben we gevraagd of we dan niet de 6 Mbit zouden behalen.
Van Belgacom uit werd er gezegd dat we die 6 Mbit zeker zouden behalen aangezien er niets aangepast zou worden aan de lijn.
We hebben dan de overstap gedaan maar we werden op 4.6 Mbit gezet.
We hebben dan gebeld naar Belgacom, uitgelegd dat we al langer 6 Mbit hadden en wat er ons verteld was. Er werd ons opnieuw bevestigd dat we inderdaad die 6 Mbit konden behalen, we werden dan doorverbonden met iemand die dat in orde ging brengen maar die kon niets aanpassen. We hebben dan opnieuw gebeld naar Belgacom en toen werd er ons gezegd dat het onmogelijk was om een snelheid hoger dan 4.6 Mbit te krijgen zonder VDSL2.
Kan ik hier nu nog iets aan doen om wel nog 6 Mbit te behalen?
Internet Comfort 6 Mbit beloofd, slechts 4.6 Mbit
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
om die 6mbit te halen zul je moeten overgeschakeld worden op adsl2, weet natuurlijk niet of dit mogelijk is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Plak hier eens wat ADSL status info uit jouw modem (noise margin, attenuation, etc). Je lijn zal waarschijnlijk een 'randgeval' zijn, en ik dacht dat BGC nogal conservatieve normen hanteert ivm. lijnkwaliteit (= meer wel kans op stabielere verbinding).
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 20:19
ADSL line status SHOWTIME
ADSL standard G992_1_A
Upstream rate 512 Kb/s (Fast[LP1] )
Downstream rate 4640 Kb/s (Fast[LP1] )
Attenuation Near End: 33.4 (dB) Far End: 16.0 (dB)
SNR margin Near End: 24 (dB) Far End: 21 (dB)
ADSL standard G992_1_A
Upstream rate 512 Kb/s (Fast[LP1] )
Downstream rate 4640 Kb/s (Fast[LP1] )
Attenuation Near End: 33.4 (dB) Far End: 16.0 (dB)
SNR margin Near End: 24 (dB) Far End: 21 (dB)
-
- Moderator
- Berichten: 18467
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Met een attenuation van 33.4 dB zit je theoretisch 2.4 km van de centrale.radioactiveping schreef:ADSL standard G992_1_A
Attenuation Near End: 33.4 (dB) Far End: 16.0 (dB)
ADSL2+ is dus perfect mogelijk, maar voor een 12 mbps profiel zal je net iets te ver zitten (borderline).
Een 9 mbps profiel moet zeker haalbaar zijn !
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 20:19
Ik heb zonet naar Belgacom gebeld, ADSL2+ is mogelijk maar dan zou ik nog eens 50 euro activatie moeten betalen....terwijl ik nog maar net betaald heb???
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
dat zou straf zijn, onlangs een Comfort aansluiting gekregen (dus betaal je veel meer dan wat er nu geleverd wordt) en dan zou je nog niet eens recht hebben op de best technisch mogelijke aansluiting (ADSL2+).radioactiveping schreef:... ADSL2+ is mogelijk maar dan zou ik nog eens 50 euro activatie moeten betalen...

- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
overschakeling van technologie kost inderdaad €50 (overschakeling naar vdsl2 is tijdelijk gratis tot 6/11) . maar bedoeling is wel dat je op het hoogst haalbare wordt aangesloten, wat hier blijkbaar niet gebeurde....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ombudsdienst?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18467
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik denk dat Eva_van_Belgacom een betere weg is dan de Ombudsdienst.
De Ombudsdienst is er om een geschil op te lossen nadat alle verzoeningspogingen tussen de klant en de operator niets hebben opgeleverd.
Als ik de TS starter zou zijn, dan zou ik onmiddelijk upgraden naar ADSL2+ (en met plezier 50 EUR betalen als deze upgrade voor hem toch zo belangrijk is), of waarom niet naar VDSL2 ?
Alle andere acities zullen de upgrade op de lange baan schuiven ...
Ik zou dan achteraf over de eventuele kosten van 50 EUR reklameren (met alle gebruikte argumenten), en met een beetje goed geluk worden deze kosten gecrediteerd (90 pct kans ?)
Indien niet kan je nog altijd de ombusdsienst inschakelen.
De Ombudsdienst is er om een geschil op te lossen nadat alle verzoeningspogingen tussen de klant en de operator niets hebben opgeleverd.
Als ik de TS starter zou zijn, dan zou ik onmiddelijk upgraden naar ADSL2+ (en met plezier 50 EUR betalen als deze upgrade voor hem toch zo belangrijk is), of waarom niet naar VDSL2 ?
Alle andere acities zullen de upgrade op de lange baan schuiven ...
Ik zou dan achteraf over de eventuele kosten van 50 EUR reklameren (met alle gebruikte argumenten), en met een beetje goed geluk worden deze kosten gecrediteerd (90 pct kans ?)
Indien niet kan je nog altijd de ombusdsienst inschakelen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 20:19
Ondertussen heb ik alweer een paar keer aan de lijn gehangen met Belgacom. Eerst naar de technische dienst gebeld, daar werd me bevestigd dat ADSL2+ aan 9 Mbit mogelijk is maar dat ik daarvoor bij de klantendienst moest zijn om het aan te passen.
De klantendienst dan opgebeld, die ging contact opnemen met de technische dienst maar toen werd de lijn verbroken. Onmiddellijk teruggebeld en toen was het ineens weer onmogelijk om meer dan 4.6 Mbit te behalen zonder VDSL2. Morgen ga ik nog maar eens bellen en anders nog eens naar zo'n Belgacom winkel gaan.
De klantendienst dan opgebeld, die ging contact opnemen met de technische dienst maar toen werd de lijn verbroken. Onmiddellijk teruggebeld en toen was het ineens weer onmogelijk om meer dan 4.6 Mbit te behalen zonder VDSL2. Morgen ga ik nog maar eens bellen en anders nog eens naar zo'n Belgacom winkel gaan.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 20:19
Vandaag eens naar een Belgacom winkel geweest en de modem er teruggebracht en Telenet aangevraagd op aanraden van de de Belgacom klantendienst zelf. Blijkbaar vond de klantendienst dat het onmogelijk was dat we al 6 Mbit hadden gehad en dat Dommel helemaal niet de lijn gebruikt van Belgacom en dat we ofwel maar op 4.6 Mbit moesten blijven of dat we dan maar moesten overstappen naar Telenet. Dit hebben we dan ook gedaan aangezien we toch nog zonder kosten konden opzeggen en we hebben al veel betere ervaringen gehad met de Telenet klantendienst dan met die van Belgacom. In elk geval bedankt voor de reacties 

-
- Premium Member
- Berichten: 730
- Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
- Locatie: Neerpelt
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Het zou kunnen dat dommel vanuit een bu was aangesloten op 6Mb maar kantje boordje (wat belgacom niet doet) en dat je nu vanuit een ru bent aangesloten waarin geen adsl2+ is uitgerust.
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 20:19
In de winkel zelf heb ik niet lastig erover gedaan, alleen kreeg ik geen opzegpapieren maar kreeg ik te horen dat ik moest opzeggen door te bellen naar de klantendienst....
Vieten, het enigste dat iedere keer hetzelfde bleef toen ik belde was dat de technische dienst zei dat een hogere snelheid mogelijk was. Ik heb zelfs iedere keer uitdrukkelijk gevraagd of een 9 Mbit profiel mogelijk was nadat philippe_d vermeld had dat het waarschijnlijk ook mogelijk was en ook iedere keer werd er gezegd dat het mogelijk was.
Vieten, het enigste dat iedere keer hetzelfde bleef toen ik belde was dat de technische dienst zei dat een hogere snelheid mogelijk was. Ik heb zelfs iedere keer uitdrukkelijk gevraagd of een 9 Mbit profiel mogelijk was nadat philippe_d vermeld had dat het waarschijnlijk ook mogelijk was en ook iedere keer werd er gezegd dat het mogelijk was.