Sinds een week of 3 valt het internet iedere dag een aantal keer weg voor 2a4min
Setup
*Telenet modem naar
*linksys WRT160NL
* En van linksys naar een siemens gigaset sx 762 voor voip en draadloos.
Terwijl het internet weg valt zie ik in de linksys stats dat het ip adres er ook blijft staan (geen idee of dat altijd zo is?)
1* een pc rechstreeks aan de modem gehangen en toen had ik het ook één maal voor dat ik de connectie verloor.
Iemand al iets gelijkaardig gehad?
En als ik telenet bel zou ik toch liever hebben dat ze niet direct een technieker sturen want het zou al moeten lukken dat de connectie juist wegvalt als die hier is...
Internet valt reglematig kort uit
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik heb zo'n twee maanden dergelijke problemen gehad. Na de eerste (meervoudige) contacten met de helpdesk werd ik gewoon afgescheept, een ander woord heb ik er eigelijk niet voor (het was m'n PC, het waren m'n kabels, het was m'n router, ... ondanks het feit dat ik op hetzelfde moment ook meestal problemen had met telefonie).
Pas na contact met een hoger niveau werd de zaak ernstig genomen en heeft men nog een maand moeten zoeken voor men het probleem effectief gevonden had (wat dus een probleem voor gans de node was). Ondertussen werkt alles dus terug prima en gedurende die tijd heb ik regelmatig goede contacten gehad met hun technische dienst.
Zorg wel dat je eerst zelf alles grondig test... dus liefst zonder router (of een andere) en met meerdere PC's rechtstreeks op de modem.
Pas na contact met een hoger niveau werd de zaak ernstig genomen en heeft men nog een maand moeten zoeken voor men het probleem effectief gevonden had (wat dus een probleem voor gans de node was). Ondertussen werkt alles dus terug prima en gedurende die tijd heb ik regelmatig goede contacten gehad met hun technische dienst.
Zorg wel dat je eerst zelf alles grondig test... dus liefst zonder router (of een andere) en met meerdere PC's rechtstreeks op de modem.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Heb hier ook zo iets gehad (staat hier nog ergens te lezen) en was uiteindelijk na 3 maand pas opgelost.
Bij mij was het wel veel frequenter en langer (internet dat soms 1u uitleg, 5 tot 8x op een dag, soms maar 20 sec)
Uiteindelijk na heeeeeeeeeeeeeeeel veel vijven en zessen, hebben ze toch maar eens gekeken naar de node etc.. en bleek dat het probleem bij een kaske van Electrabel lag.
Die mannen hebben daar 2 dagen in zitten werken en het is opgelost....
Bij mij was het wel veel frequenter en langer (internet dat soms 1u uitleg, 5 tot 8x op een dag, soms maar 20 sec)
Uiteindelijk na heeeeeeeeeeeeeeeel veel vijven en zessen, hebben ze toch maar eens gekeken naar de node etc.. en bleek dat het probleem bij een kaske van Electrabel lag.
Die mannen hebben daar 2 dagen in zitten werken en het is opgelost....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Ok, deze week nog eens testen ik zal de kleinen zijn pc een achter de modem hangen en hem laten neerpennen als het plat ligt.
En tegen het einde van de week eens bellen naar de kd (daar zouden ze toch ook moeten zien dat ik de connectie verlies?)
Dan telenet nog zover krijgen dat ze eens naar hun node komen kijken....
En tegen het einde van de week eens bellen naar de kd (daar zouden ze toch ook moeten zien dat ik de connectie verlies?)
Dan telenet nog zover krijgen dat ze eens naar hun node komen kijken....
-
- Deel van't meubilair
Er is een verschil tussen kunnen en willen zien ! Toen de eerste technieker uiteindelijk bij mij op bezoek kwam zag hij meteen dat alle modems in gans de straat op identiek hetzelfde moment hun connectie verloren (en het dus duidelijk geen probleem bij mij binnen was)... en dit ook netjes overeen kwam met mijn eigen logging. Hij was dan ook verbaast waarom hij moest komen omdat volgens hem de mensen van de Helpdesk toegang hebben tot identiek dezelfde informatie.q-tec schreef:(daar zouden ze toch ook moeten zien dat ik de connectie verlies?)
Ofwel zijn die mensen dus incompetent, ofwel is iemand afschepen een manier om hun statistiekjes (veel klanten "geholpen" op weinig tijd) in orde te krijgen ?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Heb je nu nog problemen met je downloadsnelheid op sommige uren ?r2504 schreef:Ik heb zo'n twee maanden dergelijke problemen gehad...
@ts, het ondertussen al langer geweten dat de helpdesk hun klanten probeert af te schepen met :"het gaat u xxx€ kosten met een technieker langs te sturen." Lat u daar vooral niet door afschrikken, 9/10 leveren die techniekers goed werk.
-
- Deel van't meubilair
Probleem is dat bij een "ping -t host" geen tijdstippen bij staan en je history ook binnen de korste keren uit je buffer valt.Dafke schreef:Gewoon een ping request laten lopen, ge moet daar niet op blijven loeren é
In heb zelf snel in .Net een ping geschreven die een iets nettere (ook niet perfect) logging doet.
Op basis van de eerste testen niet, echter momenteel heb ik tijdelijk een andere router (WRT54GL) welke geen 50 Mbit WAN-to-LAN aankan. Ik zal eerstdaags m'n normale router eens terug plaatsen (die deed uiteindelijk een beetje raar, geen idee of dat ook veroorzaakt werd door TN).iceke schreef:Heb je nu nog problemen met je downloadsnelheid op sommige uren ?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Er is een speciale versie van Tomato RAF die volgens de maker een throughput van 80Mbit WAN<->LAN haalt op de WRT54GL. Misschien kan je die eens proberen 

-
- Deel van't meubilair
Raar want zelfs met het overclocken van m'n WRT54GL krijg ik er niet meer uit dan zo'n 32 Mbits.
Nu ja, het was maar een tijdelijke oplossing om oa. zeker te zijn dat het m'n router niet was.
Nu ja, het was maar een tijdelijke oplossing om oa. zeker te zijn dat het m'n router niet was.
-
- Elite Poster
Ja nog steeds hetzelfde liedje rechstreeks achter de modem: vanmiddag ik ging net betalen met visa ik klik op bevestigen bam internet eruit
Ik vraag me af wat als je je pasw invoerd en dan op bevestigen drukt en dan valt het internet uit.....
Nu het eerste wat ik doe morgen: telenet bellen en hopelijk een medewerker aan de lijn die toch van iets op de hoogte is....anders moeten ze maar een technieker sturen ergens in de voormiddag!

Nu het eerste wat ik doe morgen: telenet bellen en hopelijk een medewerker aan de lijn die toch van iets op de hoogte is....anders moeten ze maar een technieker sturen ergens in de voormiddag!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik gebruik deze : http://www.steelbytes.com/?mid=24 . Ooit ook gezocht omwille van vermoedelijke regelmatige uitval van mijn Telenet.Dafke schreef:Gewoon een ping request laten lopen, ge moet daar niet op blijven loeren é
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
sinds deze week heb ik ook dit probleme en mijn schoonzus ook.
Niks werkt nog !
Na paar minuten beginnen de lampjes van de modem terug te braden en werkt het terug.
Niks werkt nog !
Na paar minuten beginnen de lampjes van de modem terug te braden en werkt het terug.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Deel van't meubilair
Dan lijkt het me dat je modem herstart en dat kan TN zien... best dus contact opnemen met hen (en hopen dat men je niet afscheept met de typische het is je kabel, PC, virus, router, ... toestanden).proximusboyke schreef:Na paar minuten beginnen de lampjes van de modem terug te braden en werkt het terug.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
om 11.48u en 15.57u had ik terug prijs.
enkel tv werkt nog.
Morgen eens naar de bus klantendienst bellen en eens horen
enkel tv werkt nog.
Morgen eens naar de bus klantendienst bellen en eens horen
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
- Petervanakelyen
- Elite Poster
De digibox/digicorder vereist geen internetverbinding, enkel voor bepaalde interactieve diensten.
-
- Deel van't meubilair
Geen internetconnectie... maar wel een signaal dat over diezelfde coax komt.
Bij ernstige problemen zal je dan ook vaak (maar zeker niet altijd) een storing op je TV beeld zien (analoog soms zelfs nog beter).
Bij ernstige problemen zal je dan ook vaak (maar zeker niet altijd) een storing op je TV beeld zien (analoog soms zelfs nog beter).
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 118 keer
Controleer eventueel ook eens de stroomadapter van uw modem of router, soms begint die te flessen en krijg je resets omwille van te onstabiele uitgangsspanning van de adapter (er zijn een aantal modellen die gekend zijn: dit kan je meestal herkennen aan een licthte brandgeur vanuit de adapter als je er aan ruikt & eventueel een verzakking in het plastic).
-
- Elite Poster
Al die tijd en het is eigenlijk nog niet opgelost....het zal wel weer aan mijn hardware liggen maar sinds deze nacht mijn pc achter de modem gehangen en het blijft uitvallen
eens benieuwd wat de technieker nu gaat uitvinden....
Iemand die een programma kent dat iedere minuut kijkt of er connectie is met het net? ZO kan ik zelf zien wanneer het internet er uit ligt.

Iemand die een programma kent dat iedere minuut kijkt of er connectie is met het net? ZO kan ik zelf zien wanneer het internet er uit ligt.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Ping?Iemand die een programma kent dat iedere minuut kijkt of er connectie is met het net? Zo kan ik zelf zien wanneer het internet er uit ligt.

-
- Deel van't meubilair
Het probleem met ping is dat je geen interval kan opgeven, noch dat hij een timestamp aangeeft.
Je moet dus maw. constant op je scherm zitten kijken om te weten wanneer het fout is gegaan.
Zelf heb ik een ping geschreven die slechts om de x-tijd pinged, en ook enkel iets naar de console schrijft als het fout gaat zodat je dit gewoon tijdens de dag kan laten draaien.
Je moet dus maw. constant op je scherm zitten kijken om te weten wanneer het fout is gegaan.
Zelf heb ik een ping geschreven die slechts om de x-tijd pinged, en ook enkel iets naar de console schrijft als het fout gaat zodat je dit gewoon tijdens de dag kan laten draaien.
-
- Elite Poster

Degene die hier alles is komen installeren heeft zijn werk niet correct gedaan blijkbaar, en jammer genoeg was het dezelfde die mijn 1e interventie kwam doen: hij kan zijn eigen werk toch niet afkeuren zou ik ook niet doen

Nu de 2de heeft alles vervangen en ik heb een beter signaal iets van 42 ipv 52 geen idee welke eenheden.
Hopen dat het zo blijft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Google eens op ConnectionMonitor. Is een klein toolke waarin je een hoop pings kan definiëren met instelbaar interval. Zo ping ik om de minuut mijn router, mijn Telenet modem, de Telenet gateway en enkele externe adressen (zowel IP als domeinnaam). Zo weet ik ook zeker of een probleem aan mijn router, de modem, of extern ligt.q-tec schreef:Al die tijd en het is eigenlijk nog niet opgelost....het zal wel weer aan mijn hardware liggen maar sinds deze nacht mijn pc achter de modem gehangen en het blijft uitvalleneens benieuwd wat de technieker nu gaat uitvinden....