Ervaring met BTO laptops

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

Een goedenavond aan allen!

Ik ben van plan een BTO laptop aan te kopen. Is er iemand die ervaring heeft met het merk?
De configuratie die ik op het oog heb ziet er als volgt uit: (http://www.bto.eu/html/detail_home.asp? ... ductID=519)

Code: Selecteer alles

BTO 17CL35-GT555 - 17 inch FULL-HD Sandy Bridge Quadcore
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard AZERTY (Belgisch)
- Koelpasta Standaard
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
Is er iemand die recent een laptop aangekocht heeft met een gelijkaardige configuratie? Indien ja, welke en bent u er ook tevreden mee?

Alvast bedankt voor de reacties!
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Ken nu al een paar mensen die, op mijn aanraden, een BTO gekocht hebben en zeer tevreden zijn. Mijn volgende is ook een BTO.

Enigste "ambetante" is de layout van het numeriek toetsenbord.

Een tip is misschien om niet rechtstreeks bij BTO te bestellen maar bij notebook totaal. Zijn dezelfde laptops maar via een reseller. Deel van hun reseller korting gebruiken ze gewoon om de laptop goedkoper aan te bieden. En de verkoper behoort in mijn ogen tot de top als het gaat om kennis van zaken en support. Stuur een mail naar notebook totaal voor een foto van het toetsenbord en ik kan je bijna garanderen dat je binnen de paar uur antwoord hebt.

Persoonlijk ga ik zelf voor dezelfde notebook maar met iets andere setup. Bij mij wordt de optische drive vervangen door een harde schijf. De opstartschijf wordt dan een ssd en de data schijf wordt dan de "gewone" harde schijf. Een externe brander is meer dan genoeg voor die paar keer dat ik een optische drive nodig heb
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Wat vind jij zo ambetant aan deze layout ?

Ikzelf heb em ook besteld bij notebooktotaal (reden is dat eigenaar Roberto enorm actief/behulpzaam is op tweakers forum). Topicstarter is hiervan ook op de hoogte.

ikzelf heb enkel de 80gb SSD genomen, heb hier een paar 250gb usb 3.0 toestellen liggen, dus voor mij was dat reeds voldoende.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Het toetsenbord is meer een gewoonte. Misschien niet echt goed verwoord. Maar het lijkt me niet echt de meest logische indeling

Afbeelding
reden is dat eigenaar Roberto enorm actief/behulpzaam is op tweakers forum
Zou ook één van de redenen zijn om daar te bestellen (naast het feit dat het goede toestellen zijn)
simon1991
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een 17CL35
Specs:
BTO 17CL35-GT555 - 17 inch FULL-HD Sandy Bridge Quadcore BTO 17CL35-GT555 - 17 inch FULL-HD Sandy Bridge Quadcore
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Corsair eXtreme DDR3-1333Mhz
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard AZERTY (Belgisch)
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

Ik ben zeer tevreden over de laptop, is echt enorm vlot! De hybride schrijf is ook een echte aanrader, voor enkele euro's meer kan je genieten van een snelheid die quasi gelijk is aan die van een echte SSD. Er is een slim algoritme aanwezig in de schijf die bestanden die veel worden gebruikt op de SSD plaatst, zodat deze snel worden ingeladen.
Het toetsenbord is inderdaad een beetje atypisch, maar die is gewoon een kwestie van gewenning, zeker geen struikelblok. De laptop voelt ook enorm stevig aan, een ware verademing ten opzicht van pakweg een Acer.
pascalham
Starter
Starter

@simon1991 ik ben van plan om dezelfde te kopen. is het een goede laptop kan je er zeer zware games op spelen???
simon1991
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ben er zeer tevreden over! Mijn vorige laptop was een Dell, waar ik ook zeer tevreden over was, maar deze is echt nog eens stukken beter.
Heel leuk trouwens dat er zoveel zaken te configureren zijn! De laptop voelt zeer degelijk aan ook.

Ik ben helaas geen gamer, dus ik weet niet in hoeverre deze laptop geschikt is voor zeer zware games. Ik merk echter wel dat er een vrij krachtige grafische kaart aanwezig is.
Ter info: de windows prestatieindex voor spellen in 3d is 6,8. Dit zou toch al een indicatie moeten zijn.
Voor verdere info verwijs ik je door naar http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 5687///bto
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”