SPAM

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb een account bij GMAIL, ben vrij tevreden over de SPAM filter die er standaard zit ingebouwd, alsook van de "report Spam" functie... Toch vind ik het raar dat ik weliswaar in mijn spamfolder enorm veel spam krijg, zeker 50 mails per dag, ik heb me al verscheidene keren uitgeschreven maar dit blijkt niet veel te helpen. Is er een manier een website of dergelijke die me help de spam aan te vechten, bv een soort robot die zorgt dat ik automatisch uitgeschreven wordt uit vele databases? Bijvoorbeeld ik krijg veel mails van bedrijven die http://www.ymlp.com/ gebruiken voor hun email marketing, ik schrijf me individueel uit, hoe kan ik er voor zorgen dat ik op een soort blacklist kom, dat ze mijn email adres niet meer mogen/kunnen gebruiken? Of bestaat dit nog niet?

Ty
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Michaelv schreef:... ik heb me al verscheidene keren uitgeschreven maar dit blijkt niet veel te helpen
voor de echt louche spammers, is "uitschrijven" juist een teken dat ze een goede (=actieve) mailaccount te pakken hebben...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Best niet reageren op spam. Op mijn Gmail accounts krijg ik zo goed als nooit spam behalve in de spamfolder. Daar heb ik verder geen last van en na verloop van tijd (30 dagen) verdwijnen die mails vanzelf.

Op mijn andere adressen krijg ik wel al een spam (weinig) en die worden door Mailwasher geforward vaan spamcop.net en daarna gewist op de server. Zoals "Dibo" al schreef, elke reactie op uitschrijven is bevestiging dat het accounr "werkt'" en gelezen word.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Hangt veel af van de provider hé. Ooit nog bij fulladsl een account had en daar had ik op het einde soms meer dan 60 spamberichten per dag. Spam tegenhouden was optioneel ... Bij skynet valt dit reuze mee, ik krijg amper spamberichten. Als test spamfilter al eens een hele tijd afgezet maar zefs dan valt dat reuze mee.

Je kan ook aliassen aanmaken. Je echte email adres wissel je alleen uit met vrienden en familie enz, aliassen gebruik je voor postings op fora en dergelijke.
Als je dan merkt dat er teveel spam binnenkomt op alias x, verwijder je die gewoon en maak je een andere alias aan.
Als je heel wantrouwig bent kan je je echte emailadres natuurlijk ook helemaal niet gebruiken en enkel met aliassen werken.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Hangt veel af van de provider hé
Ik heb geen adres bij mijn provider (ik heb een eigen domein, hosting in US) en gebruik voor elk bedrijf/forum.... een ander adres. Op deze manier weet ik perfect wanneer een adres "gelekt" is en van waar het komt.
Sinds ik dat systeem gebruik is de hoeveelheid spam te verwaarlozen. Ik heb wel enkele filters ingesteld zodat mijn "catchall" overzichtelijk blijft.
Het valt trouwens op dat de bron van spam steeds van een handvol ISPs komt. OVH en rackspace staan hier zeer hoog op de lijst, Belgische ISPs zijn, wat mij betreft, clean. Zij treden dan ook op tegen spammers :twisted:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”