Heb nu de FB werkend al voor Internet en BGC-TV en dat werkt heel goed. Heb alleen nog de volgende vraag (vragen):
Kan ik nu mijn C470IP gigaset telefoon gebruiken ? Waarschijnlijk wel maar sluit ik die dan op een lan poort aan of op een fon poort. Heb verschillende voip accounts (weepse, jumbo en voipcheap).
Is een voip telefoon die je op fb websites ziet beter voor een fb zoals de 7390 ?
FB 7390 en Gigaset C470IP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Als je de Gigaset wil gebruiken als een "extensie" van de FritzBox, dan kan je hem naar keuze aansluiten:
- op de analoge poort van de FritzBox (verbinden met PSTN in van de Gigaset)
- of via de LAN poort
Voor dit laaste moet je in de FritzBox een "IP telephone" toevoegen, en de Gigaset laten registreren op de FritzBox.
Je moet zelf eens testen welke methode de beste is (je kan beide gelijktijdig aansluiten, en dan kan je met de Gigaset uitbellen via "PSTN" of via "VoIP".
Ik denk dat je betere gesprekskwaliteit zal hebben via de SIP verbinding.
- op de analoge poort van de FritzBox (verbinden met PSTN in van de Gigaset)
- of via de LAN poort
Voor dit laaste moet je in de FritzBox een "IP telephone" toevoegen, en de Gigaset laten registreren op de FritzBox.
Je moet zelf eens testen welke methode de beste is (je kan beide gelijktijdig aansluiten, en dan kan je met de Gigaset uitbellen via "PSTN" of via "VoIP".
Ik denk dat je betere gesprekskwaliteit zal hebben via de SIP verbinding.
Op de fb websites staan toch geen voip telefoons ? De "FRITZ!Fon-Familie" (MT-F, C3, ...) zijn DECT handsets die je kan laten registreren op de FritzBox DECT basis.jphermans schreef:Is een voip telefoon die je op fb websites ziet beter voor een fb zoals de 7390 ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Inderdaad , heb het nu ook gezien.Op de fb websites staan toch geen voip telefoons ? De "FRITZ!Fon-Familie" (MT-F, C3, ...) zijn DECT handsets die je kan laten registreren op de FritzBox DECT basis.
Heb trouwens mijn siemens ook als dect toestel aangemeld en dit verliep zonder problemen.
Echter kan ik er niet mee uitbellen. Elk nummer waarnaar ik bel klinkt een bezettoon. Ik kan echter wel inbellen op mijn voip nummer van eender waar. Heb nog geen dial rules ingesteld (wil wachten tot alles goed werkt).
Wat ik ook nog heb is het volgende : heb bij weepee een 2de nummer aangevraagd om faxen te ontvangen. Heb deze in de 7390 ingesteld als faxnummer maar bij een test waarbij ik een fax naar dit numer stuur gaat ook mijn handheld rinkelen.Fax wordt netjes opgeslagen in de 7390 maar wil van die ring vanaf. Iemand een idee hoe deze 2 zaken kunnen opgelost worden ?
Alvast bedankt.
*** Nog een toevoeging. Heb er ook een voipcheap ingestopt en daarmee kan ik dus wel bellen.
Internet via Mobile Vikings
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 12 keer
- Als je niet kan uitbellen via WeePee, kan het zijn dat je de "User agent" eerst moet resetten. Ga hiervoor naar de WeePee klantentool.
- In de eigenschappen van het toestel (FritzBox web interface) kan je aantikken op welke binnenkomende nummers het toestel moet bellen. Je moet dus in deze lijst het faxnummer uitvinken.
- In de eigenschappen van het toestel (FritzBox web interface) kan je aantikken op welke binnenkomende nummers het toestel moet bellen. Je moet dus in deze lijst het faxnummer uitvinken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Bellen gaat al (dat ik daar niet aan gedacht heb). Faxen moet ik nog testen.- Als je niet kan uitbellen via WeePee, kan het zijn dat je de "User agent" eerst moet resetten. Ga hiervoor naar de WeePee klantentool.
Bedankt voor het snelle antwoorden.
Toevoeging: ik heb in de fb mijn tweede nummer als faxnummer geselecteerd en de rest uitgezet maar telefoon gaat toch nog over.
Moet ik nog iets instellen bij weepee zelf ?
Internet via Mobile Vikings