Sinds een weekje heb ik hier dus tv en internet via belgacom.
Vdsl was nog niet beschikbaar hier tot gisteren.
Nu had ik gisteren naar de klantendienst gebeld om mij op vdsl2 te zetten, en dat gingen ze deze namiddag doen want dat ging niet onmiddelijk.
Nu heb ik net terug naar de klantendienst gebeld omdat ik nog altijd op die luttige 4.6mbit sta, en zeggen ze mij doodleuk dat ik een andere modem nodig heb en dat er een technieker moet langskomen om deze te vervangen.
Nu zeg ik tegen die mevrouw dat ik al een bbox2 heb hangen tegen de muur. En dan zegt ze dat ik alleen een adsl2 versie heb.
Kan dit? want ik lees overal dat de bbox2 voor adsl en vdsl is. Of hebben ze nog geen zin om mij over te zetten?
En hoe gebeurd het overzetten? Is dit in die kaskes langs de straat nog iets veranderen? Of moeten zij gewoon bij hun op een knopje drukken?
Bbox2 maar toch niet voor vdsl?
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Opt laatste zij ze wel aan de telefoon dat ze een nieuwe bbox gingen opsturen en dat ik die dinsdag zou hebben en dan gewoon moest aansluiten en dat ik dan vdsl2 zou hebben. raar maar waar.
Dit is de 2de keer op een week tijd dat ze mij in de kou laten staan. Eerst komt de technieker niet om alles aan te sluiten en nu gingen ze me vandaag op vdsl2 zetten en houden ze me voor de gek bij de klantendienst. Ik begin er al stilletjes aan spijt van te krijgen dat ik naar bgc gegaan ben.
Dit is de 2de keer op een week tijd dat ze mij in de kou laten staan. Eerst komt de technieker niet om alles aan te sluiten en nu gingen ze me vandaag op vdsl2 zetten en houden ze me voor de gek bij de klantendienst. Ik begin er al stilletjes aan spijt van te krijgen dat ik naar bgc gegaan ben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Normaal verwittigen ze schriftelijk de datum op wanneer de omschakeling naar VDSL2 gaat gebeuren.
Dit kan wel gemakkelijk 14 dagen later zijn na de aanvraag op de klantendienst maar als je de bbox2 ontvangen hebt kan je die reeds aansluiten en ondertussen verder werken.
PS: Is het wel een "B-box 2" die je hebt of is het nog een "B-box 1" die je hangen hebt !
Dit kan wel gemakkelijk 14 dagen later zijn na de aanvraag op de klantendienst maar als je de bbox2 ontvangen hebt kan je die reeds aansluiten en ondertussen verder werken.
PS: Is het wel een "B-box 2" die je hebt of is het nog een "B-box 1" die je hangen hebt !
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik weet het verschil ertussen. En er staat duidelijk op die box Bbox2. En de technieker die vorige week alles is komen aansluiten heeft dat ook nog gezegd dat deze klaar was voor vdsl2. Maar die mevrouw van de helpdesk wist dat precies niet. Dus nu gaan ze dezelfde modem opsturen die ik waarschijnlijk nog ga kunnen betalen. Dus de eerste die ik aan de tel gehad heb heeft gelogen tegen mij om mij vandaag aan te sluiten op vdsl2 en de 2de die ik aan de telefoon gehad heb kende en niks van. Goed bezig zou ik zo zeggen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Als het voor u enigszins een troost mag zijn het is overal het zelfde liedje en dit in alle mogelijk branches niet alleen in elektronica of informatica ook in de bouw.
Maar die uitleg ga ik u besparen en is off topic.
mvg,
Maar die uitleg ga ik u besparen en is off topic.
mvg,
-
- Moderator
- Berichten: 18467
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
What's the problem? Je hebt dan 2 bbox'en. Eentje in reserve, of te koop aabieden op e-baymetal schreef:Nu heb ik net terug naar de klantendienst gebeld omdat ik nog altijd op die luttige 4.6mbit sta, en zeggen ze mij doodleuk dat ik een andere modem nodig heb en dat er een technieker moet langskomen om deze te vervangen.
Nu zeg ik tegen die mevrouw dat ik al een bbox2 heb hangen tegen de muur.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- metal
- Elite Poster
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
- Locatie: mol
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Het probleem is dat ze van alles beloven en dat de klant achteraf alleen maar teleur gesteld kan worden door onbekwame mensen aan de helpdesk.
Ik heb speciaal belgacom genomen ipv scarlet om deze miserie te voorkomen. Maarja.
En als ik die 2de bbox2 niet moet betalen ist goed. Anders hangt er een hele dikke strontvlieg aan de lamp.
Ik heb speciaal belgacom genomen ipv scarlet om deze miserie te voorkomen. Maarja.
En als ik die 2de bbox2 niet moet betalen ist goed. Anders hangt er een hele dikke strontvlieg aan de lamp.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
tegenwoordig wordt er standaard een bbox2 gegeven, ook al je op adsl zit... voorraad bbox is uitgeput
je hebt blijkbaar contact gehad met onbekwaam personeel... als je al bbox2 hebt moeten ze er geen opsturen natuurlijk, doen ze het wel is het hun probleem (mogelijks zal je wel de verzendingskosten moeten betalen).... wat er wel moet gebeuren is dat een technieker je moet overzetten, en je zou activatiedatum moeten krijgen waarop dit zal gebeuren. ik zou eens terug bellen
je hebt blijkbaar contact gehad met onbekwaam personeel... als je al bbox2 hebt moeten ze er geen opsturen natuurlijk, doen ze het wel is het hun probleem (mogelijks zal je wel de verzendingskosten moeten betalen).... wat er wel moet gebeuren is dat een technieker je moet overzetten, en je zou activatiedatum moeten krijgen waarop dit zal gebeuren. ik zou eens terug bellen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect