Linux script die continu download

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Hallo iedereen,

Ik zou graag willen weten welke command ik moet invoeren om mijn Ubuntu constant te laten downloaden.
Ik heb ergens in deze forums het commando gevonden enkele maanden geleden, maar ik weet nu begot niet meer waar ik moet zoeken.

De reden?
Op het Tik Forum las ik het volgende:
rollingstone schreef:Dit is het beginsaldo dag 1 als je fibernetxl hebt.

'Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 250GB en 1250 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.

Hoe meer je download in de groene uren,hoe hoger je reserve wordt voor de rode uren die op 250GB beginnen'.
voorbeeld,je download 50gb in de groene uren,dan komt er ongeveer 40gb bij de 250gb=290gb reserve.enz........
Je kan ook 250gb volledig in de rode uren savonds binnenhalen,eer je op smalband wordt gezet in de allerdrukste periode.ongeveer 3 uren per avond.weekend wat langer 5 uren ong.
Zit je boven de 1.2 Terabyte,ben je automatis grootverbruiker,maar daarom kom je' niet op smalband.ook niet na meerdere terabytes.
Het klinkt kinderachtig,wat het ook is,maar je wordt beloond als je meer download in de minderdrukke periodes.
Je moet er alleen maar voor zorgen,dat het eerste getal 250 gb niet op 0 komt.
Maw. Als ik 500GB download in de groene uren, zou ik moeten 400GB bij krijgen als "reserve" in de rode uren?!

Daarom zou ik graag een scriptje hebben die zo snel mogelijk download (heb FNXL 100Mbps dus).
Ik dacht aan de Microsoft server, en daar constant Windows 7 SP1 downloaden, telkens opnieuw en opnieuw. Maar na de download moet het bestand worden verwijderd en ook weer opnieuw worden gedownload.

Dus indien iemand hier kennis van heeft, let me know. (Indien het kan mag een Windows Scriptje ook ;) )
:banana:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

In ubuntu:

wget source destionation

en dan de command rm -rf destination gebruiken
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Heel simpel in een loop naar het niets downloaden. Dus geen overtollige disk space ;)

Code: Selecteer alles

while true; do wget -O /dev/null http://speedtest.serverius.com/1000mb.bin; done
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Zorg voor verschillende, snelle bronnen (vb : micro$oft, telenet zelf :)). Niet leuk als webmaster als er 1 clown al je bw aan het consumeren is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Uloga
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Tim.Bracquez schreef:Heel simpel in een loop naar het niets downloaden. Dus geen overtollige disk space ;)

Code: Selecteer alles

while true; do wget -O /dev/null http://speedtest.serverius.com/1000mb.bin; done
Daar was ik naar op zoek :)
:banana:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Rare denkwijze daar bij telenet. Maar kan je niks van Telenet zelf downloaden? Beetje triest voor de beheerders van serverius.com dat zij nu opdraaien voor jouw dataverkeer...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Rolling stone = ricky rocker.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Uloga schreef:Daarom zou ik graag een scriptje hebben die zo snel mogelijk download (heb FNXL 100Mbps dus).
Ik dacht aan de Microsoft server, en daar constant Windows 7 SP1 downloaden, telkens opnieuw en opnieuw. Maar na de download moet het bestand worden verwijderd en ook weer opnieuw worden gedownload.
Hoewel ik volledig voorstander ben van netneutralitiet, vind ik het niet kunnen dat beschikbare brandbreedte op deze gruwelijke manier volledig nutteloos verspild wordt. Hiermee wordt niemand geholpen, en dit soort acties zal de providers ertoe aanzetten om nog meer beperkingen op te leggen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

dit zijn oude koeien: toen belgacom's eerste adsl product plots een limiet kreeg (destijds turboline) heb ik tijdens de opzegperiode een wget scriptje in loop gedraaid om zo veel mogelijk dataverkeer te genereren als protest

nu meer dan tien jaar laten besef ik dat dit soort acties niks oplevert: al waar je tegen vecht blijft bestaan

bvb: noem mij 1 betoging tegen iets, die iets verandert heeft, en dus de reden van de betoging weggenomen is
't zal lastig worden
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

De "laat ze hangen" heeft wel gewerkt voor mij, wat een openbaring, wat een bevrijding. Ik laat ze nu elke dag hangen!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”