Dagelijks doe ik een remote back-up van mijn gegevens van mijn NAS. De back-up is incrementeel, dus meestal is het gedaan in enkele minuten. Een week geleden had ik echter 10 GB aan nieuwe foto's. En de back-up mislukte dan steeds na een tijdje. Wanneer ik de router of de nas monitorde, lukte alles.
Wanneer ik de remote site monitor, zie ik dat de connectie stopt, exact 10 minuten nadat er enkel upload is vanaf mijn nas.
Vroeger was ik bij Belgacom en had ik dit probleem niet.
Blijkbaar stopt Scarlet op een of andere manier de internetconnectie als er 10 min geen download-activiteit is.
Momenteel heb ik het opgelost door mijn nas om de 5 minuten een mail-account te laten checken, om zo de internetconnectie actief te houden. Maar dit betekent wel dat mijn nas niet meer in stand-by zal gaan als er geen activiteit nodig is.
Weet er iemand een betere oplossing? In mijn router staat de optie 'maintain internet connection' reeds aan, maar dit verhelpt het probleem niet.
Upload stopt na 10 min sinds overstap naar Scarlet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb VDSL, met de Sagem modem en daarachter een fritzbox.
Op de Sagem is de WAN wel uitgeschakeld, maar dat zou geen invloed mogen hebben, omdat de fritzbox zelf een PPPoE-connectie opzet.
Op de Sagem is de WAN wel uitgeschakeld, maar dat zou geen invloed mogen hebben, omdat de fritzbox zelf een PPPoE-connectie opzet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
effe een update: het lag blijkbaar niet aan Scarlet.
Vorige week heb ik mijn fritzbox 7270 vervangen door een 7390, en toen was het meteen opgelost, ook toen de 7390 nog achter de Sagem modem stond.
Nu heb ik de sagem er tussenuit gehaald en het werkt nog steeds goed. Ik moet wel zeggen dat ik sinds de 7390 geen blokjes meer heb bij Belgacom TV, al was het daarvoor ook slechts sporadisch.
Vorige week heb ik mijn fritzbox 7270 vervangen door een 7390, en toen was het meteen opgelost, ook toen de 7390 nog achter de Sagem modem stond.
Nu heb ik de sagem er tussenuit gehaald en het werkt nog steeds goed. Ik moet wel zeggen dat ik sinds de 7390 geen blokjes meer heb bij Belgacom TV, al was het daarvoor ook slechts sporadisch.